Hrajte s námi SUDOKU online !Hrajte s námi SUDOKU online ! Školní rok a prázdniny ve školním roce 2023/2024Školní rok a prázdniny ve školním roce 2023/2024 8 rad, než se rozhodnete vyběhnout8 rad, než se rozhodnete vyběhnout Pampeliškový med - nejoblíbenější receptyPampeliškový med - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Čtvrtek 25.04. 2024
Dnes má svátek Marek
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY

Polijte se jogurtem! Supermarket vás odškodní!

23. 09. 2008 | Finance
S tím, jak přibývá lidí trávících volný čas nákupem v hypermarketech, stoupá i počet nehod, které si zákazníci sami nezavinili. Málokdo zatím ví, že náhradu škody může požadovat přímo po hypermarketu - a ten je povinen ji uhradit.
Obchody jsou kromě jiných nenadálých událostí pojištěny i pro případné věcné a osobní škody způsobené zákazníkům.

Co se může stát?

Oděv roztržený o rozbité dveře, špatně uzavřený jogurt na novém tričku, pád na mokré podlaze či bolestivé podsmeknutí po pohozeném ovoci... To všechno musí market uznat jako újmu zákazníkovi.
Poškodit klienta může pochopitelně i zaměstnanec obchodu - pokud mu třeba najede na nohu paletovým vozíkem nebo když mu poškrábe auto při manipulaci s nákupními vozíky na parkovišti.
Náhradu škody můžete žádat i poté, co se vám ztratí taška uschovaná na informacích. Anebo když si koupíte vadnou vyhřívací podušku a ona vám doma vypálí díru do pohovky.

Jak v takovém případě postupovat?

nakupováníZajděte na nejbližší informace nebo požádejte zaměstnance, aby s vámi obchod věc začal řešit. Zpravidla s vámi bude sepsán příslušný formulář, kde je škoda přesně popsána a kde je také uveden přesný kontakt na vás. Dokument pak dostane Oddělení Pojištění, které vám kvůli "škodní události" musí napsat dopis a začít jednat o řešení události.


Na co máte nárok?

V případě poranění vám lékař vystaví bodové ohodnocení: jeden bod je dle vyhlášky ministerstva zdravotnictví č.440/2001 Sb. 120 korun. Máte nárok požadovat i náhradu škody za vystavení tohoto bodového ohodnocení. Jeho cena se pohybuje mezi sto a 250 korunami.
Pokud jste si znečistili oděv, musí vám hypermarket zaplatit účet za čistírnu. Jestliže znečistění,  či poškození oděvu nelze opravit, či odstranit bez viditelné vady, výše náhrady škody je závislá na stáří poškozeného oděvu (i na to zákon pamatuje, v tomto případě se postupuje pomocí "amortizačních tabulek").

Poškodili vám stojící vůz na parkovišti?

Musí vám hypermarket uhradit celou fakturu za jeho opravu. Rozjeli jste se a do cesty se vám připletl "vláček" nákupních vozíků? V tomto případě rozhodne policie, na čí straně je vina. Pokud je na vině zaměstnanec obchodu, dostanete odškodné.

Jiné je to s vadným výrobkem, který vám doma způsobil nějakou škodu. Dle zákona č.59/1998 Sb. v platném znění, o odpovědnosti za škodu způsobenou vadou výrobku je zde dána odpovědnost dodavatele = výrobce výrobku. Musíte proto satisfakci chtít po něm.

Řešení škod na místě?

Drobné škody by s vámi pracovníci informací hypermarketu měli vyřešit přímo na místě (většinou to bývá do částky 1000 korun, výše závisí na vnitřních směrnicích obchodu). Například pokud "amortizovaná hodnota" vašich kalhot, na které vám vytekla barva špatně umístěná v regálu, činí tři sta korun, obchod by vám měl nabídnout pětistovku.
Pokud odmítnete řešení škody na místě, je toto již nezvratné, škoda bude postoupena na Oddělení Pojištění a bude vám vyplacena náhrada škody podle amortizačních tabulek. Proto si rozmyslete, na kolik si poškozených věcí ceníte a poměřte jejich hodnotu se skutečným stářím.


Pozor, za tyto škody nejsou hypermarkety zodpovědné!

- odcizené vozidlo či jízdní kolo na parkovišti
- poškozené vozidlo zákazníka jiným zákazníkem, popř. neznámým pachatelem
- prostá krádež věcí zákazníka, např. z nákupního vozíku během nákupu
- způsobené poranění a věcná škoda jiným zákazníkem atd.


Zdroj: Miroslav Zeman , www.mojepoplatky.cz



Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj


Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
nevím,ale pracovníci se většinou brání!!!!!!!!
Obrázek uživatelky
profil
Pokud máte pojištění domácnosti a k tomu pojištění jak se říká na blbost toto pojištění stojí asi 300 kč pro celou rodinu ,tak máte vyhráno i spadlá flaša v obchodě se na toto pojištění vztahuje i dítko pokud vam něco shodí ahojte!!!!Přeji krásný den bez nehod.
Obrázek uživatelky
profil
pokud způsobí škodu v obchodě zákazník (třeba ta schozená láhev nebo něco podobného), platí škodu zákazník. Jediné pojištění, které se na tyto případy vztahuje, je pojištění v běžném životě. Super věcička, vychází to na pár stoveček ročně, ale určitě se vyplatí..
Obrázek uživatelky
profil
bezva rady,hurá na nákupy,ještě mi chybí,zda,když způsobím já něco,např.spadne lahev a rozbije se,platilo,že to šlo z pojistky na domácnost,zda na to berou zřetel
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip


NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles