Červená řepa - nejoblíbenější receptyČervená řepa - nejoblíbenější recepty Houbový guláš - nejoblíbenější receptyHoubový guláš - nejoblíbenější recepty Kdy se slaví Halloween v roce 2017?Kdy se slaví Halloween v roce 2017? Nakládané zelí - nejoblíbenější receptyNakládané zelí - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Narozeninový poklad
Soutěžte o výhry za
více než 150 000 Kč
do startu zbývá:
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Čtvrtek 19.10. 2017
Dnes má svátek Michaela
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Potraviny prospěšné našemu zdraví – výživa při oslabené imunitě, zánětech a horečce

23. 08. 2011 | Péče o tělo

Za obranu lidského organismu zodpovídá řada tělesných tkání a buněk, které nazýváme imunitní systém. Naše tělo celý život bojuje proti choroboplodným zárodkům, které je neustále napadají. Některé potraviny jsou v boji s infekcí mimořádně účinné. Říkáme jim přírodní antibiotika, která se nachází v mnoha potravinách a rostlinách.

Patří tady například česnek, cibule, křen a brusinky. Všechny tyto rostlinné potraviny jsou velice účinné v boji s infekcí. Dopřejte svému organismu dostatek vitamínů a minerálních látek. K zajištění správné imunity je zapotřebí také pravidelný pitný režim. Hydratovaný organismus lépe vyplavuje toxické látky z těla.

K zajištění správné funkce imunitního systému naše tělo potřebuje tyto látky.
Proteiny, které obsahují všechny důležité aminokyseliny. Vitamíny skupiny C, B a E. Minerály a stopové prvky, například železo, selen, draslík a zinek.

Citrusy jsou v boji s infekcí velmi účinné, protože obsahují velký podíl vitamínu C a provitamín A. Každodenní konzumace citrusů, pomerančů, mandarinek, citrónů a grepů podporuje dobrou funkci imunitního systému. Velký podíl vitamínu C se nachází také v kiwi.
Zvyšuje odolnost organismu proti infekcím. Je také bohaté na vitamíny skupiny, B, E, kyselinu listovou a cenné minerální látky. Velké množství vitamínu C se nachází v šípkovém čaji. Dalšími bohatými zdroji vitamínu C je listová zelenina, papriky, rajčata, mrkev, brukvovitá zelenina, zejména květák, zelí  a brokolice. Vitamíny skupiny B jsou nejlépe zastoupeny v různých oříšcích. Cenným zdrojem všech těchto vitamínů na oslabenou imunitu jsou broskve a hroznové víno.
Jablka jsou chutná, ale také lehce stravitelná, obsahují vitamín C a E. V ředkvičkách je bohatě zastoupen vitamín C a draslík. Luštěniny jsou bohatým zdrojem proteinů, vlákniny a zinku. Banány jsou nejen chutné, ale obsahují také cenné vitamíny a minerály.

Záněty dýchacích cest

Cibule je účinná při zánětech zejména průdušek a astmatu. Je bohatá na vitamíny skupiny B, C, E, karoteny a cenné minerály. Obsahuje látku se silně antibiotickým účinkem. Pomáhá léčit různé nachlazení a je také jeho prevencí.
Česnek patří k nejcennějším potravinám, protože je účinný při onemocnění dýchacích cest a jeho zánětu. Je bohatý na vitamín A, B a C, selen, vápník a jód. Má pozitivní účinek na obranyschopnost organismu. Je používán jako účinné antibiotikum.
Čerstvý křen, červená řepa a tuřín se výborně hodí k prevenci infekčních nemocí a také k posílení organismu. Tuřín je výborným zdrojem vitamínu C. Mango obsahuje také všechny výživné látky chránící naši imunitu.

Horečka

Strava při teplotě má být bohatá na tekutiny. Ovocné šťávy dodávají organismu vodu, vitamíny a minerály. Napomáhají k vylučování odpadních látek z našeho těla. Při teplotě jsou dobré nejen ovocné šťávy, citrusy, ale také rybíz, maliny a melouny, které pomáhají nahradit ztrátu tělesných tekutin.

Ovoce a zelenina nás nejen osvěží, ale pomáhá také zkrátit dobu léčení při různých zánětech a nachlazeních.


Marta - čtenářka
ChytráŽena.cz


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj


Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
Na podporu imunity, hlavně v chřipkovém období užívám Laktobacily Imunit.
Obrázek uživatelky
profil
Děkuji děvčatům Martince, Alči a uznevim.Smajlík
Obrázek uživatelky
profil
já bych se v tom až tak nerýpala - jsou to obecné věci, ale nezaškodí si je připomenout Smajlík. A chybička se prostě vloudí, to se stane. Jinak by Marta mohla asi psát rovnou odborný článek (mohla bych podotknout, že chybí údaj o tom, že např. rajčata se mají konzumovat pouze zralá, protože jinak obsahují stejný jed jako brambor. klíčky. Že grep - i džus z něj - se nesmí konzumovat při užívání léků na srdce a alergii atd...) - ale o tom to tady asi není Smajlík
Obrázek uživatelky
profil
hezky napsané,poučné...Smajlík
Obrázek uživatelky
profil
pěkně napsaný článekSmajlík
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Potřebujete stylová a pohodlná křesla do pracovny? Vyberte si kvalitní kancelářské židle Hawaj.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  ? Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles