Bílý a červený rybíz – zdravé ovoce výrazné chutiBílý a červený rybíz – zdravé ovoce výrazné chuti Čas malinČas malin Rebarborový koláč - nejoblíbenější receptyRebarborový koláč - nejoblíbenější recepty Houbový guláš - nejoblíbenější receptyHoubový guláš - nejoblíbenější recepty
Chytrá Žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Pátek 18.08. 2017
Dnes má svátek Helena
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Potřebujete shodit nějaké to kilo? Sportujte!

15. 07. 2011 | Fitness

Potřebujete shodit nějaké to kilo navíc, chcete si udržet štíhlou linii nebo třeba zpevnit bříško? Začněte sportovat! Se sportem můžete začít kdykoli, stačí si jen vybrat vhodnou pohybovou aktivitu. Počítejte s tím, že zejména v začátcích budete bojovat s vlastní pohodlností.


Mnohdy je výhrou už samotný fakt, že se zvednete od televize. Naší hlavní hnací silou je motiv. Ten je naší vidinou úspěchu a měli bychom si ho připomínat ve chvílích, kdy jsme na konci sil. Napište si proto důvody třeba na kousek papíru, který noste stále u sebe, například v kabelce. Až přijde chvíle nejistoty a pokušení v podobě zákusku nebo alkoholického koktejlu, připomeňte si, proč sportujete a nevzdávejte to příliš snadno.


dietyPravidelným tréninkem se vůči lákadlům a svodům stanete imunní. Při pohybu se totiž vyplavují hormony štěstí a odbourává se stres. Velmi snadno se tak může stát, že se i přes stovky vydaných kalorií budete po tréninku cítit odpočatí, šťastní a plní energie.


Jaká denní doba je pro cvičení nejvhodnější? 


Kdykoli se vám chce nebo máte čas! Nehledejte v tom žádnou vědu. Každý z nás má odlišný denní rytmus. Někdo vyskočí z postele již brzy ráno, druhý by si raději poležel. Tito lidé budou preferovat sport v pozdější denní době než „skřivani“. Ovšem na tom vůbec nezáleží. Pokud máte ráno čas,
prospěje vám krátká rozcvička.


Čtvrthodinka na protažení ztuhlých svalů naprosto stačí. Uvidíte, jak příjemně se nastartujete do nového dne. Další alternativou je vyrazit na cvičení během přestávky na oběd. Pokud vám zaměstnavatel vychází  vstříc, proč toho nevyužít. Mnohá fitness centra nabízejí lekce cvičení v rámci obědové pauzy. Půlhodiny cvičíte a pak máte čas i na krátký oběd. Večerní lekce bývají nejoblíbenější.


Lidé si vyčistí hlavu a odreagují se od běžných povinností všedního dne.
Na cvičení a sport není vhodné jen jedno období během celého dne, a tím je doba bezprostředně před spánkem. Dvě hodiny před usnutím by se tělo už nemělo fyzicky namáhat.


Jak často mám cvičit? 


jógaNa samém začátku postačí dva až tři dny v týdnu. Do cvičebního programu byste měli zařadit protahovací lekci zaměřenou na pružnost a ohebnost svalů a páteře. Výborně se osvědčila jóga, pilates, kalanetika nebo břišní tance. Pro zpevnění těla a redukci váhy si zvolte aerobní cvičení. Do
těla si dáte na hodině zumby, spinningu nebo aerobiku.


Nezapomeňte do svého tréninkového programu zařadit také posilování svalů, byť by to byla v začátku pouze půlhodina týdně. Bez zpevněných svalů se nám bude jakýkoli sport provádět o poznání hůře. Cvičení je důležité, pro jeho účinek je však stejně podstatné nezapomínat na dny odpočinku. Rozdělit si týden na dny, kdy cvičíte a kdy relaxujete, je nejdůležitějším krokem, pokud chcete zlepšit svoji zdravotní kondici a redukovat nadváhu.


Lidské tělo reaguje na podráždění, tedy trénink, únavou. Pokud zatěžujete svaly i v této době, nedovolíte organismu nabrat nové síly. V době relaxace se tvoří svaly, organismus doplňuje spotřebované živiny a připravuje se na další zátěž. Důležité je znát svůj tělesný stav a kondici, jedině tak můžete posoudit, zda vám trénink prospívá a zda se zlepšujete. Někteří lidé tvrdí, že zažívají pocit aktivního hubnutí spíše ve dnech, kdy necvičí. Třeba je to zrovna váš případ.


Intenzita a cvičení pro správné hubnutí


Stanovení správné intenzity cvičení, při kterém dochází k hubnutí, je problematické, protože existuje celá řada doporučení a způsobů měření. Nejpřesněji určí vhodnou intenzitu zátěžový test. Pokud však nemáte možnost jej například u vašeho lékaře podstoupit, můžete se orientovat dle
následujícího pravidla:

cvičeníPro snižování kilogramů je nejvhodnější nízká až střední intenzita, kterou poznáte tak, že při cvičení můžete ještě bez problémů konverzovat s ostatními. Při této intenzitě dochází k maximálnímu spalování tuků.
Dávejte si pozor na to, aby intenzita cvičení nebyla příliš vysoká. Při vysokých intenzitách se spalují převážně cukry a nedochází tak ke snižování váhy.


Vliv pohybu na váš organismus: 


- V krátkém období (minuty, hodiny) se pohyb projeví snížením hladiny cukru a krevního tlaku.
- Ve středním období (týdny) dochází k postupnému budování svalové hmoty, snižování podílu
tukových zásob a zmenšení obvodu pasu.
- V průběhu měsíců pokračuje redukce nadbytečných kilogramů, zlepšuje se vaše fyzická zdatnost i psychický stav.


Zdroj: ŽijZdravě.cz

Vendi V.
ChytráŽena.cz


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj


Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !