Bílý a červený rybíz – zdravé ovoce výrazné chutiBílý a červený rybíz – zdravé ovoce výrazné chuti Čas malinČas malin Rebarborový koláč - nejoblíbenější receptyRebarborový koláč - nejoblíbenější recepty Houbový guláš - nejoblíbenější receptyHoubový guláš - nejoblíbenější recepty
Chytrá Žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Čtvrtek 17.08. 2017
Dnes má svátek Petra
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Přírodní prostředky na menstruační potíže

4. 11. 2010 | Péče o tělo

Téměř každou ženu občas trápí menstruační bolesti způsobené silnými stahy dělohy. Vedle běžných prostředků na bolest můžete zvolit také přírodní léčbu. Nesmíme přitom zapomínat  na správnou životosprávu  a pravidelný pohyb.

Důležitá je v tomto období především strava. Strava by měla obsahovat dostatek vlákniny, zeleniny, ovoce, ořechů, rýže, celozrnného pečiva, sójových výrobků  a  bylinných čajů. Zvýšený příjem vitamínů a minerálních látek poskytuje úlevu od bolesti a křečí. Pomáhá také na změny nálad, neklid a nervozitu. Vhodné v tomto období jsou vitamíny skupiny B, C a E, minerální látky, především železo, hořčík, vápník, draslík.

Větší množství vitamínu B  je  v mase, rybách, bramborách, luštěninách, celozrnném pečivu a kvasnicích. Vitamín C je jedním z nejdůležitějších vitamínů. Nejvíce vitamínů je v ovoci, zelenině a bramborách. Nejlepším zdrojem vitamínu E jsou rostlinné oleje, maso, mléko, žloutky, ořechy, obilné klíčky a celozrnné pečivo. Nejen vitamíny, ale také minerální látky hrají důležitou roli v tomto období. Nejvíce železa obsahuje maso, především drůbeží a rybí, vnitřnosti, vaječné žloutky, luštěniny, mák, zelí, špenát, květák, brokolice, zelené zelí a celozrnné pečivo. Poměrně hodně hořčíku /magnézia/ je v rybách, rozinkách a minerálních vodách. Nejvíce magnézia obsahují oříšky, luštěniny, z ovoce to jsou především maliny a ostružiny. Zdrojem vápníku je mléko, mléčné výrobky, vejce, luštěniny, kořenová zelenina, ořechy, mák, černý chléb a pramenitá voda. Doporučuje se zvýšit příjem draslíku - působí proti zadržování vody - nachází se v rajčatech, broskvích a banánech.

Jídla, kterých bychom se měly vyvarovat: Převážně těžkých smažených a  tučných jídel, hovězího, vepřového masa, sladkostí, alkoholu a cigaret.

Nejlepší léčivé bylinky pro ženy jsou ostružiny. Plody obsahují posilující vitamíny a minerální látky, např. vitamín C nebo vápník. Ostružiny jsou vhodné také na záněty.

Bylinkové čaje, které mají uklidňující účinek: Patří tady kozlík lékařský, chmel, meduňka, třezalka. Všechny čaje mají uklidňující účinky a zmenšují nervozitu a změny nálady.

Bylinkové čaje na bolestivou menstruaci: Léčivý účinek má kontryhel obecný, při silné a bolestivé menstruaci pomůžou i čaje z heřmánku, řebříčku, hluchavky, kopřivy mateřídoušky a šalvěje.

 

Odstranění stresu

Dosáhnete aromaterapií: Je spousta olejíčků, které působí dobře na pohodu a harmonii a odbourávají stres. Například šalvějový olejíček zahání bolest. Růžový a  levandulový olej zase zlepšuje náladu.

 

Také teplo a klid dokážou křečovité bolesti břicha zmírnit. Pomáhá teplo v různých formách. Relaxační lázně, termoláhve přikládané na břicho nebo návštěva sauny. Teplo snižuje bolest a prospívá také psychice.

 

Sport

Pravidelný pohybem  ve formě chůze nebo jednoduchého cvičení dosáhnete lepšího prokrvení pánve, při kterém se uvolňují křeče.

Přírodními prostředky, správnou životosprávou a pravidelným pohybem můžete zmírnit  průběh menstruace, naladit pohodu, harmonii a odbourat stres.

 

Marta

ChytráŽena.cz


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
Hodnocení
Nelíbí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Líbí
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10


Komentáře
« Předchozí   1   2   3  Následující » 
Obrázek uživatelky
profil
ale stres tam hrá iste velkú úlohu
Obrázek uživatelky
profil
Mé známé pomohl rum.Stačil jeden panáček a bylo po bolesti.
Obrázek uživatelky
profil
sport určite spravi svoje
Obrázek uživatelky
profil
nie je to až tak strašné, zvladam to hrdinsky
Obrázek uživatelky
profil
Pokaždé trpím jako pes, trochu mi pomáhá hořčík v tabletách.
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles