Houbový guláš - nejoblíbenější receptyHoubový guláš - nejoblíbenější recepty Červená řepa - nejoblíbenější receptyČervená řepa - nejoblíbenější recepty Nakládané zelí - nejoblíbenější receptyNakládané zelí - nejoblíbenější recepty Jeřabiny - nejoblíbenější receptyJeřabiny - nejoblíbenější recepty
Chytrá Žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Pátek 22.09. 2017
Dnes má svátek Darina
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Proč pít mléko v každém věku

9. 03. 2011 | Péče o tělo
Jedna ze základních potravin, bez níž si mnozí lidé svůj život nedokáží představit. Chutný a zdravý nápoj, o jehož výživových hodnotách a významu pro organismus nás přesvědčují generace našich předků. I přesto se objevují hlasy, které mléko hodnotí jako zbytečně tučný produkt, který ve stravě člověka nemá své místo. Pojďme se podívat, co nám mléko přináší v jednotlivých etapách našeho života.

Malé Batole (12-24 měsíců)

-    u jednoročního dítěte významně stoupá nutriční potřeba a je schopné poprvé ochutnat polotučné nebo dokonce plnotučné mléko
-    mléko obsahuje 9 základních živin pro růst vašeho dítěte, včetně těch pro správný vývoj kostí. Mezi ne počítáme především vápník, fosfor, vitamín D nebo bílkoviny
-    v každém litru mléka najdeme 8 gramů kvalitních bílkovin, které obsahují životně důležité aminokyseliny
-    mléko také vašemu dítěti dodává potřebné tekutiny tak, aby bylo schopno jíst více a více pevné stravy

Batole (2-3 roky)

-    vaše děťátko potřebuje energii, bílkoviny a základní živiny. Mléko obsahuje hned 9 základních živin a k tomu dostatek kalorií pro zdravý vývoj batolete.
-    Mléko obsahuje vedle zmíněných prvků také magnesium a draslík, které jsou nezbytně nutné pro další zdravý rozvoj
-    Mléko pomáhá tvořit zdravé kosti, díky proteinům však také potřebné svaly. To je obzvláště důležité v momentě rozvíjející se motoriky dítěte

Dítě (4-8 let)

-    dítě potřebuje výživově bohatou stravu na podporu stále se zvětšující potřeby růstu. Děti, které v tomto věku pravidelně pijí mléko, mají dle průzkumů prokazatelně více vitamínu A, vápníku, draslíku, magnesia a fosforu ve srovnání s dětmi, které mléko nekonzumují.
-    Podle některých průzkumů mají až dvě třetiny dětí v eurozóně nedostatek vitamínu D, který je jedním ze základních prvků stavby kostí i prevence mnoha zdravotních obtíží.
-    Kdykoliv si vaše dítě půjde zahrát fotbal, zajezdit na kole nebo lézt s kamarády po stromech, stále bude přítomno riziko zranění. Nemůžete nad ním držet ochrannou ruku neustále, ale pravidelné pité mléka je nejlepším způsobem zajišťujícím zdravé a správně stavěné kosti.

Mladiství (9-12 let)

-    vedle zmíněných pozitivních bonusů přichází také další aspekt. Vaše děti v tomto věku začínají věnovat pozornost svému vzhledu. Jako vynikající zdroj vápníku pomáhá mléko udržovat zdravé a silné zuby. Navíc, obsažené bílkoviny nejenže pomáhají rozvíjet a tvarovat svalovou tkáň, navíc zajišťují pevné a zdravé vlasy i nehty.
-    Období adolescence je obdobím růstu. Děti potřebují vitamín D a především přírodní vápník, který zajistí dostatečnou hustotu kostí. To je ta nejlepší prevence proti možným budoucím problémům s osteoporózou.

Teenageři (13-19 let)

-    začínají dělat vlastní rozhodnutí, ale mléko by ze svého jídelníčku určit neměli vyřadit. Je prokázáno, že pravidelní konzumenti mléka mají v průměru kvalitnější stravu z pohledu nutričních hodnot než lidé mléko nekonzumující.
-    Stejně tak je prokázané, že teenageři pravidelně konzumující mléko jsou štíhlejší než ti, kteří jej ve své stravě vynechali
-    Pravidelné pití mléka v období růstu zlepšuje kvalitu kostí a množství minerálů v nich obsažených. V opačném případě se zvyšuje riziko fraktur a dalších možných zdravotních problémů.

Dvacetiletí (20-29 let)

-    když přecházíte do dospělosti, je dělání důležitých rozhodnutí na denním pořádku. Pitím mléka podpoříte své zdraví, navíc ve spojení se zdravějším životním stylem můžete pracovat na své fyzičce a kondici.
-    Přemýšlíte o založení rodiny? Potřeba vápníku v těhotenství a v období kojení se zvyšuje. Zkuste sklenici navíc – obsahuje totiž již zmíněných devět základních výživových prvků.
-    Během těchto let přechází většina lidí od tvorby kostí k jejich udržování. Pro tuto fázi je však potřeba neméně potřebných živin jako v dětském věku. Také v tomto věku pracujeme především na prevenci osteoporózy v budoucnosti.

Třicetiletí (30-39 let)

-    nikdy není pozdě přemýšlet o zdravějším životním stylu pro vaši rodinu. Pokud budete pít mléko vy, bude jeho konzumace přirozenější také pro vaše děti.
-    Pití už jedné skleničky mléka denně může pomoci vašemu zdravému srdci, pravidelná konzumace podporuje i prevenci chorob centrálního systému
-    Mléko je velmi významným zdroje vitamínu A, který výrazným způsobem přispívá k obraně imunity. Jedna sklenice mléka obsahuje až 10% doporučené denní dávky.
-    Mléko je součást moderní zdravé výživy. Svým nutričním složením může přispívat k udržení rozumné váhy, v kombinaci se cvičením a několikrát zmíněným vysokým obsahem bílkovin může pomoct tvarování postavy.

Čtyřicetiletí (40-49)

-    povážlivě narůstá procento lidí s nadváhou nebo dokonce obezitou. Mléko díky svému složení a možností živin může pomoci s redukcí váhy
-    draslík může pomoci při problémech s krevním tlakem, mléko je jeden z jeho nejpřirozenějších zdrojů
-    mléko je také vynikajícím doplněním energie, ať už za sebou máte běhání, volejbal s kamarády nebo jen procházku se psem

Padesátiletí (50-59)

-    správný pitný režim je otázkou pro každou generaci. Mléko obsahuje z 90% vodu, a proto pomáhá s tímto velkým problémem.
-    Mléko obsahuje vitamín B, který pomáhá proměnit jídlo na energii. Také díky tomu zvládnete svůj den lépe.
-    Nikdy není pozdě chránit vaše kosti. Přirozený zdroj vápníku je vždy lepší než dodaný z umělých farmaceutických přípravků.


Šedesát plus (60 a více let)

-    v určitém věku klesá schopnost našeho těla získávat vitamín D ze slunečního světla. Mléko je jeho přirozený zdroj je jednou z variant náhrady. Vitamín D následně pomáhá s problémy krevního tlaku, se srdcem či s imunitním systémem.
-    Mléko i v důchodovém věku pomáhat dodat tělu dostatek živina vitamínů nutných pro zdravý a spokojený život.
    

Autor: Mgr. Pavel Pillár

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj


Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
u nás se mléko pije ve velkém,a mléčné výrobky taky
Obrázek uživatelky
profil
nikdy nie je neskoro
Obrázek uživatelky
profil
článek,mléko je zdravé ale toto z obchodu nám nechutná
Obrázek uživatelky
profil
pití mléka podle věkových skupin vidím teda poprvé - chtěla bych se živit "výrobou" studií na všechno možné Smajlík
Obrázek uživatelky
profil
vápnik nie je na škodu
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Potřebujete stylová a pohodlná křesla do pracovny? Vyberte si kvalitní kancelářské židle Hawaj.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles