Červená řepa - nejoblíbenější receptyČervená řepa - nejoblíbenější recepty Houbový guláš - nejoblíbenější receptyHoubový guláš - nejoblíbenější recepty Kdy se slaví Halloween v roce 2017?Kdy se slaví Halloween v roce 2017? Nakládané zelí - nejoblíbenější receptyNakládané zelí - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Narozeninový poklad
Soutěžte o výhry za
více než 150 000 Kč
do startu zbývá:
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Čtvrtek 19.10. 2017
Dnes má svátek Michaela
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Reklama a touha po kráse

19. 01. 2011 | Zajímavosti

             S reklamou je to jako s atraktivní ženou. V prvním okamžiku nás zaujme, ba omámí, ale běda, při bližším ohledání často zjistíme, že atraktivnost pouze zakrývá bezduchost a prázdnotu a že navíc má v úmyslu s námi manipulovat. Ženu je v takovém případě nejlepší přenechat kamarádovi – ať si taky užije – a z povzdálí škodolibě pozorovat, jak si vede. S reklamou to ovšem nejde. Reklama je v prostoru i v čase všudypřítomná a uniknout jí můžeme snad jen na pustém ostrově. A kdoví jestli... (z knihy Život s reklamou)

 

            Ženy. Jsou námětem písní, filmů, knih... a reklam. Stejně jako ve filmech či knihách, i v reklamách se objevují při jejich zobrazování určité stereotypy. Jedním z těch nejčastějších je žena, která se o sebe stará, která o sebe pečuje, která chce být krásná, atraktivní, neodolatelná. V reklamách jsou zobrazovány ženy, které se chtějí líbit – mužům nebo jiným ženám – těm proto, aby je inspirovaly k nákupu právě toho či onoho výrobku. Nejčastěji se jedná o reklamy na léčiva, oblečení či kosmetické přípravky.

            V těchto reklamách často vystupují modelky – jsou mladé, krásné, s dokonalou pletí bez vrásek, netrápí je celulitida... vypadají tak, jak by chtěla nejspíše vypadat většina žen (a to s největší pravděpodobností proto, že je jim reklamou a módou neustále diktováno, koho mají považovat za krásného a jak mají chtít vypadat). Zobrazení modelky vyvolává v ženách pocit, že pokud budou používat nabízený výrobek, budou stejně krásné jako slečna na televizní obrazovce.

            V reklamách často produkt doporučuje expert  nebo celebrita.  Tak například: V reklamách na řasenky jsou to především modelky nebo herečky; známými osobnostmi jsou doporučovány například vůně či oblečení. Mnoho zpěvaček, hereček a modelek nabízí dokonce svou vůni. Žena se pak při koupi produktu může orientovat podle toho, kterou z celebrit má nejraději. Stejně tak s výběrem toho správného šampónu, nejlepšího krému, make-upu, vyhlazujícího krému na vrásky, ale i oblečení  jí „pomohou“ známé tváře. Zajímavé je, že u zahraničních reklam často úplně chybí slovní vyjádření, případně je pronesen jen slogan.  Slova zde totiž nejsou důležitá. Reklamy jsou postaveny právě na známých osobnostech. A k tomu, aby ženy přesvědčily o koupi toho či onoho výrobku, nemusejí uvádět žádné argumenty, stačí, že ho samy používají (nebo se tak alespoň v reklamě tváří).

            Dalším specifikem těchto reklam je využívání termínů - příště, až v televizi uvidíte třeba reklamu na řasenku, zkuste si všimnout, jaká u nich bude uvedena technologie. Zajímavé u reklam na řasenky je také to, že jejich názvy se často nepřekládají do češtiny (volume, max, ultra) – je to dáno tím, že už sám název daný výrobek charakterizuje (a částečně odlišuje od ostatních).

            V reklamách pro ženy se také často objevují slova nová či novinka (opět hlavním důvodem je to, aby se výrobek vyhranil proti ostatním výrobkům), dochází ke srovnání s „běžnými“ výrobky (mýdla, krémy). Zajímavé je, že nejčastěji v reklamách pro ženy slyšíme ženský hlas, mužský se vyskytuje výjimečně – obvykle ho k prezentaci výrobků používají některé firmy opakovaně.

            Takže až příště budete sledovat nějaký pořad, který je určen především ženám, neodcházejte, když jej přeruší reklama – v klidu zůstaňte sedět a zamyslete se nad zobrazenými obrázky.

 

Habaďúra - čtenářka

ChytráŽena.cz


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
Hodnocení
Nelíbí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Líbí
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10


Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Potřebujete stylová a pohodlná křesla do pracovny? Vyberte si kvalitní kancelářské židle Hawaj.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  ? Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !

Zlato