Bezová šťáva a bezový sirup - nejoblíbenější receptyBezová šťáva a bezový sirup - nejoblíbenější recepty Rebarborový koláč - nejoblíbenější receptyRebarborový koláč - nejoblíbenější recepty Rybízová marmeláda - nejoblíbenější receptyRybízová marmeláda - nejoblíbenější recepty Bílý a červený rybíz – zdravé ovoce výrazné chutiBílý a červený rybíz – zdravé ovoce výrazné chuti
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Středa 20.06. 2018
Dnes má svátek Květa
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Reklama a ženy

16. 01. 2011 | Zajímavosti

"Reklama byla, jest a bude. Ona jest nejmocnější pákou obchodu, neboť není uměním zboží vyrobiti, ale uměním je prodati, doporučiti je. Reklama je alfou a omegou obchodu. Ona byla po všechny časy a bude, pokud lidstvo nezahyne." (Z. Šindler: Moderní reklama; rok 1906)

            V našem seriálu dnes pokročíme dále a budeme se bavit o reklamách a cílových skupinách. Ptáte se, co to vlastně ta cílová skupina je? Je to okruh lidí, kterým je reklama primárně určená. Mohou to být: muži, ženy, děti, starší lidé, řidiči, matky, podnikatelé, lidé žijící ve městech, lidé mající doma psa... cílová skupina může být různá. Jedná se víceméně o potenciální zákazníky. Jako příklad si uveďme reklamy na alkohol: když se nad nimi zamyslíte, tak ve většině (ne úplně ve všech!) případech jsou určeny mužům (v reklamách je zobrazen muž s partičkou kamarádů, nebo je v reklamě zobrazena svůdná žena, případně alkohol muži pomůže zapomenout na jeho problémy).

 

             V tomto díle bychom se podrobněji podívali na reklamy určené ženám. Konkrétně reklamy, které jsou nejen určené ženám, ale ve kterých i ženy vstupují. Ženy můžou být v reklamách zobrazeny různě. Reklamy totiž využívají různé stereotypy (vžité představy) o ženách. Nejčastějšími dvěma jsou: ženy, které se chtějí zkrášlovat a ženy pečující o rodinu a domácnost. Ovšem to není vše! Samozřejmě existují i další způsoby zobrazení: žena jako pokušitelka, svůdnice, (bývá zobrazována téměř nahá, často se objevuje v reklamách na kosmetiku, léčiva, alkoholické nápoje)  žena jako profesionálka (neboli alpha women, žena je zobrazována jako odborník – např. lékařka, majitelka restaurace – a doporučuje ze své pozice ostatním ženám, který výrobek mají používat) a žena jako sexuální otrokyně (žena je v reklamě zobrazena jako kulisa, má muži zpříjemnit život, je vlasně jen "věcí", na které má spočinout mužovo oko. V poslední době se tento typ reklam už moc neobjevuje).

 

            Dnes jsme si tedy ve zkratce uvedli, s jakým různým zobrazením žen se v reklamách můžeme setkat. V příštím díle našeho seriálu bychom se zaměřili na první typ: ženu, která se chce zkrášlovat.

 

 

Habaďúra - čtenářka

ChytráŽena.cz


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
Hodnocení
Nelíbí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Líbí
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
 
Čtěte také



Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
v reklamách je aj tak najviac žien
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.



NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles