Vánoční cukroví - nejoblíbenější recepty Vánoční cukroví - nejoblíbenější recepty Nejoblíbenější VÁNOČNÍ KOLEDYNejoblíbenější VÁNOČNÍ KOLEDY Květina Vánoc - Vánoční hvězdaKvětina Vánoc - Vánoční hvězda Vánočka - nejoblíbenější receptyVánočka - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Pátek 15.12. 2017
Dnes má svátek Radana a Radan
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Reklama a ženy

16. 01. 2011 | Zajímavosti

"Reklama byla, jest a bude. Ona jest nejmocnější pákou obchodu, neboť není uměním zboží vyrobiti, ale uměním je prodati, doporučiti je. Reklama je alfou a omegou obchodu. Ona byla po všechny časy a bude, pokud lidstvo nezahyne." (Z. Šindler: Moderní reklama; rok 1906)

            V našem seriálu dnes pokročíme dále a budeme se bavit o reklamách a cílových skupinách. Ptáte se, co to vlastně ta cílová skupina je? Je to okruh lidí, kterým je reklama primárně určená. Mohou to být: muži, ženy, děti, starší lidé, řidiči, matky, podnikatelé, lidé žijící ve městech, lidé mající doma psa... cílová skupina může být různá. Jedná se víceméně o potenciální zákazníky. Jako příklad si uveďme reklamy na alkohol: když se nad nimi zamyslíte, tak ve většině (ne úplně ve všech!) případech jsou určeny mužům (v reklamách je zobrazen muž s partičkou kamarádů, nebo je v reklamě zobrazena svůdná žena, případně alkohol muži pomůže zapomenout na jeho problémy).

 

             V tomto díle bychom se podrobněji podívali na reklamy určené ženám. Konkrétně reklamy, které jsou nejen určené ženám, ale ve kterých i ženy vstupují. Ženy můžou být v reklamách zobrazeny různě. Reklamy totiž využívají různé stereotypy (vžité představy) o ženách. Nejčastějšími dvěma jsou: ženy, které se chtějí zkrášlovat a ženy pečující o rodinu a domácnost. Ovšem to není vše! Samozřejmě existují i další způsoby zobrazení: žena jako pokušitelka, svůdnice, (bývá zobrazována téměř nahá, často se objevuje v reklamách na kosmetiku, léčiva, alkoholické nápoje)  žena jako profesionálka (neboli alpha women, žena je zobrazována jako odborník – např. lékařka, majitelka restaurace – a doporučuje ze své pozice ostatním ženám, který výrobek mají používat) a žena jako sexuální otrokyně (žena je v reklamě zobrazena jako kulisa, má muži zpříjemnit život, je vlasně jen "věcí", na které má spočinout mužovo oko. V poslední době se tento typ reklam už moc neobjevuje).

 

            Dnes jsme si tedy ve zkratce uvedli, s jakým různým zobrazením žen se v reklamách můžeme setkat. V příštím díle našeho seriálu bychom se zaměřili na první typ: ženu, která se chce zkrášlovat.

 

 

Habaďúra - čtenářka

ChytráŽena.cz


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
Hodnocení
Nelíbí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Líbí
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
 
Čtěte také



Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
v reklamách je aj tak najviac žien
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Potřebujete stylová a pohodlná křesla do pracovny? Vyberte si kvalitní kancelářské židle Hawaj.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  ? Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles