Hrajte s námi SUDOKU online !Hrajte s námi SUDOKU online ! Školní rok a prázdniny ve školním roce 2023/2024Školní rok a prázdniny ve školním roce 2023/2024 8 rad, než se rozhodnete vyběhnout8 rad, než se rozhodnete vyběhnout Pampeliškový med - nejoblíbenější receptyPampeliškový med - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Sobota 20.04. 2024
Dnes má svátek Marcela
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY

Chytrá žena

Reklama – její zbraně a techniky

11. 01. 2011 | Zajímavosti

"Reklama nabízí našim touhám podprahový svět, v němž je dáno, že mládí, zdraví, mužnost či ženskost závisejí na tom, co kupujeme." (O. Toscani: Reklama je navoněná zdechlina)

 

            Možná si to ani neuvědomujeme, ale reklama na nás útočí dnes a denně. A její zbraně a techniky jsou mnohdy tak důmyslné, že si ani neuvědomujeme, že nás zasáhla. A jaké jsou to zbraně? Reklamní sdělení na nás může útočit dvěma hlavními způsoby: tzv. hard-sell, tzn. logicky, informačně, snaží se především působit na náš rozum, anebo soft-sell, tzn. emočně, snaží se nám prodávat sny, náladu. Někdy samozřejmě kombinuje oba způsoby dohromady.

            Co se týká technik, tak jednou z nich je opakování. Zkuste si vzpomenout na některý reklamní slogan – určitě si minimálně tři vybavíte (ať už to bude na automobil, mobilního operátora či minerální vodu) – pamatujeme si je proto, že nám jsou neustále opakovány. Ono vymyslet takový slogan je věru umění – aby nebyl hloupý, aby se brzy neomrzel, aby se nepletl s jiným reklamním sloganem, aby vystihoval výrobek... A proto existují reklamní agentury, které se právě na tvorbu sloganů (a celých reklam) specializují.

            Další zbraní by mohla být odměna. Zní to sice poněkud nepravděpodobně, ale vzpomeňte si, kolikrát jste v obchodě koupili i výrobek, který jste původně vůbec koupit nechtěli, a to jen proto, že k němu byl nějaký dárek. Dalším druhem odměn může být i odměna "pocitem". Tzn., když koupíte právě tuto "zdravou čokoládovou tyčinku", budete mít pocit, že jste opravdu dobrými rodiči, neboť právě tato tyčinka vašim dětem nejvíce prospěje.

            Trest. Nesouhlasíte? Zkuste si vybavit nějakou reklamu na čisticí prostředky. Opravdu budete riskovat, že když si nezakoupíte propagovaný výrobek, budete žít v domácnosti plné skrytých nebezpečných bakterií? A co očkování? Nenecháte-li se naočkovat, jistojistě vás stihne ona nebezpečná choroba. Ale pozor! Reklama nesmí zákazníka zastrašovat!

            Technik a zbraní má reklama v zásobě ještě celou řadu, na jeden článek jich je opravdu hodně, takže o nich zase příště :-)

           

Habaďúra – čtenářka

ChytráŽena.cz



Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
Hodnocení
Nelíbí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Líbí
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10


Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
plne souhlasim s weendy
Obrázek uživatelky
profil
ale rozhodují se podvědomě.
V regálu honem vybrat jeden výrobek , tak se sáhne po tom, o kterém už jsme slyšeli...
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip


NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles