Červená řepa - nejoblíbenější receptyČervená řepa - nejoblíbenější recepty Houbový guláš - nejoblíbenější receptyHoubový guláš - nejoblíbenější recepty Kdy se slaví Halloween v roce 2017?Kdy se slaví Halloween v roce 2017? Nakládané zelí - nejoblíbenější receptyNakládané zelí - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Narozeninový poklad
Soutěžte o výhry za
více než 150 000 Kč
do startu zbývá:
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Úterý 17.10. 2017
Dnes má svátek Hedvika
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Reklama – její zbraně a techniky 2

13. 01. 2011 | Zajímavosti

"Reklama nás opětovně ujišťuje, že štěstí je skutečně na dosah, jen jsme si ještě nekoupili to správné, jen jsme si ještě nekoupili dost." (E. Kohák: Zelená svatozář)

            V minulém dílu seriálu jste si mohli přečíst o některých zbraních a technikách, které reklama využívá. Dnes bychom ve výčtu pokračovali a uvedli si pár dalších.

            Velmi důmyslnou zbraní je ztotožnění a nápodoba. Vzpomeňte si na svou pubertu – možná i váš pokoj pokrývaly plakáty zpěváků, zpěvaček, herců, hereček, sportovců... Byly to vaše idoly – obdivovali jste je a uznávali. A právě osobnosti, které jsou společností obdivovány a uznávány, jsou pro reklamu výborným společníkem. Proč si nezřídit účet u té a té banky či spořitelny, když ho tam má i "ten slavný brankář", či proč nekoupit vůni XY, když ji používá (a dokonce sama navrhla) "ta známá zpěvačka"?

            Splněná touha je další z technik, které reklama využívá. Každý z nás má nějaké touhy, sny. A reklama se nám je "snaží splnit". Díky těmto jogurtům budete mít postavu jako modelka, díky tomuto autu se budete těšit všeobecné úctě, díky této hračce se s vámi budou ostatní děti bavit... Jak již bylo napsáno v dřívějším díle tohoto seriálu: reklama neprodává jen výrobky, ale také sny.

            S předchozím bodem dost úzce souvisí i bod následující, a to: uspokojení potřeb. Ještě důležitější než touhy jsou naše potřeby. Pokud nebudete mít uspokojeny základní potřeby (budete hladoví, nevyspalí, bude vám zima, budete se cítit osamělí), asi těžko se budete soustředit na nějaké vyšší touhy. A právě  reklama se snaží uspokojit i vaše potřeby – ať už se jedná o potřeby biologické či potřeby uznání a sounáležitosti. Zajímavé je, že reklamy na alkohol se často snaží vyvolat dojem, že v člověku existuje i potřeba pít alkohol...

            S potřebou sounáležitosti souvisí další z technik reklamy: skupinová identita – každý člověk chce někam patřit, nechce žít sám, izolovaně od světa. A právě této potřeby reklamy využívají. Chtěli byste se řadit do vyšší vrstvy společnosti? Pak vám reklama nabízí automobil, hodinky, časopisy..., díky kterým se k této vrstvě jistě zařadíte. Chcete, aby vaše dítě bylo součástí skupiny ve třídě? Pak se to neobejde bez toho, aniž byste mu koupili ten a ten typ mobilního telefonu, tu a tu hračku...

            Toto tedy byla reklama bojovnice – s jejimi zbraněmi a technikami. Říká se, že jestli chcete vyhrát, musíte poznat nepřítele – tedy poznávejte...

 

Habaďúra – čtenářka

ChytráŽena.cz


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
Hodnocení
Nelíbí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Líbí
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10


Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Potřebujete stylová a pohodlná křesla do pracovny? Vyberte si kvalitní kancelářské židle Hawaj.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  ? Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !

Hromada zlaťáků