Nejlepší velikonoční beránek?Nejlepší velikonoční beránek? MDŽ nebo Den matek?MDŽ nebo Den matek? Jak vyfouknout velikonoční vajíčkoJak vyfouknout velikonoční vajíčko Školní rok a prázdniny ve školním roce 2023/2024Školní rok a prázdniny ve školním roce 2023/2024
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Velikonoční nadílka
Soutěžte s námi o 350 skvělých výher
do konce zbývá:
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Pátek 29.03. 2024
Dnes má svátek Taťána
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY

Reklama útočí

2. 07. 2018 | Vaše příběhy

Ráda bych byla jeden z těch výjimečných lidí, na které reklama vůbec nepůsobí. Jenže vím, že působí. Proč to vím? Jednak si všímám, že si spoustu reklam pamatuji a občas je i vyhledávám, abych volila zboží, které koupím.  Abych v tomto článku nedělala reklamu na konkrétní zboží, tak se pokusím značky vynechat. Výjimku udělám jen v jednom případě u značky, která již není na trhu k dostání.

Myslím, že reklama ve větší či menší míře působí na každého člověka. Co si o tom myslíte vy? Jak na vás reklama působí?

Za mého dětství moc reklama na zboží nebyla tak zjevná, jako v dnešních dnes. Patrně proto, že většina „reklamních aktivit“ šla na propagaci režimu. Přesto se v tisku i televizi nějaké reklamy objevovaly. Bylo toho nemnoho. Pokud si dobře pamatuji, tak v tisku šlo převážně o objednávky předplatného nebo mimořádných výtisků k nějaké příležitosti. V televizi se reklama objevovala po znělce s legendárním panem Vajíčkem a později k němu přibyla i paní Vajíčková. Zatímco si z té doby nepamatuji téměř žádnou reklamu, tak „piškuntálie“, které pan Vajíčko provozoval, za zapamatování stály.

V devadesátých letech začaly razantní reklamní kampaně. Dozvěděli jsme se, že naše vyprané prádlo je vlastně špinavé, že je lepší kupovat balenou vodu, která stála asi 100x více než ta pitná, co nám teče z kohoutku, že je nutné, aby prádlo bylo heboučké a další překvapivá fakta.

Vzpomínám si na jednu z razantních reklam na prací prášek, v televizi stále dokola běžel slogan ve stylu „my zíráme, vy zíráte“. Zírali všichni, co si ho dlouhodobě oblíbili. Nevím, jak je na tom teď, ale v té době měl poměrně agresivní recepturu, která narušovala při praní strukturu tkaniny. Prádlo bylo sice možná lépe vyprané, ale začalo se po několika měsících praní rozpadat, což se u tradičních prášků nedělo. Patrně v něm bylo příliš mnoho bělidla. Zírali skutečně všichni z našich známých, kteří ho začali po reklamní kampani upřednostňovat.

Z této doby vzpomínám, jak si strejda stěžoval, že není vůči reklamám imunní. Šel do obchodu koupit aviváž a nevěděl, kterou vzít.  A tak vybral Azurit, neboť z reklamy věděl, že králíček Azurit je všude tam, kde je měkoučko.  V té době byly na tuhle reklamu i docela sprosté parodie. Maminka ho ujistila, že vybral dobře. Azurit byla tradiční a kvalitní aviváž. Jenže českou firmu, která ho vyráběla, koupila firma zahraniční. Nějakou dobu pak měl Azurit dvouslovný název a po čase z něj slovo Azurit vypadlo. Když si dnes dám Azurit do vyhledavače, tak se dovím, že je to zásaditý uhličitan mědi, jeho vzorec a že byl takto pojmenován pro typickou modrou barvu mineralogem Francoisem Bendautem roku 1824. A na fotce bude modrý kámen. Po aviváži se slehla zem. Jak všichni víme, reklama je pomíjivá záležitost.

Reklamy na prací prášky a aviváže jsou vůbec kapitola sama pro sebe. Přesvědčují nás, že z pračky (bez sušičky) lze ihned po praní vytáhnout suché prádlo a když náhodou necháte při praní kapesník v kapse, tak ten je dokonce perfektně vyžehlený. Vyprané prádlo je tak voňavé, že když nám voní ručník našeho psa, tak on nám ho rád půjčí.

Fascinuje mě, jak se dříve propagovalo kupovat balenou vodu místo pitné kohoutkové. A jak si spousta lidí zvykla tahat domů drahou vodu z obchodu. Nyní po letech nastoupily nové reklamy. Netahejte těžkou vodu z obchodu a kupte si raději výrobník sodovky. Kohoutková voda vešla znovu do módy a lidé ji začali vyžadovat i v restauracích.

Jedna z reklam, kterou považuji za naprosto absurdní, je ta, co se v obměnách pravidelně objevuje kolem Vánoc. Tato reklama vás přesvědčuje, že Santa Claus nemá kolem Vánoc nic lepšího na práci, než sednout do kamionu a rozvážet jistý „kolový nápoj“ vyráběný z bezkokainového výtažku z koky.

V současné době na nás reklama útočí ze všech stran, není to jen televize, stačí se projít po ulici a rozhlédnout se. Myslím, že jak je vidno na posledním příkladu reklamy, reklama často není informačního charakteru, který by zvýrazňoval pozitivní vlastnosti propagovaného předmětu či služby. V současnosti jsou reklamy především pohádky. Takže pozor na ně a používejte je s rozmyslem.


Dana12345 - čtenářka
ChytráŽena.cz


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
Hodnocení
Nelíbí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Líbí
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
 



Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
Reklamy se snažím moc nesledovatSmajlík
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip


NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles

Mašle