Nejlepší velikonoční beránek?Nejlepší velikonoční beránek? MDŽ nebo Den matek?MDŽ nebo Den matek? Jak vyfouknout velikonoční vajíčkoJak vyfouknout velikonoční vajíčko Školní rok a prázdniny ve školním roce 2023/2024Školní rok a prázdniny ve školním roce 2023/2024
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Velikonoční nadílka
Soutěžte s námi o 350 skvělých výher
do konce zbývá:
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Čtvrtek 28.03. 2024
Dnes má svátek Soňa
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY

Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů

9. 08. 2009 | Finance
Češi sice mají o mimosoudní řešení spotřebitelských sporů značný zájem, vyřešit se však touto cestou nepodařilo zhruba 60 procent uzavřených případů. Mimosoudní řešení sporů je v Česku možné od loňského dubna, přičemž celkem je evidováno bezmála 2000 těchto případů.

Nejčastějším předmětem sporů jsou neuznané reklamace a neakceptování práva na odstoupení od smlouvy. Projekt mají na starost kontaktní místa, která provozuje Hospodářská komora ČR a spotřebitelské organizace.

Jana Francová z tiskového oddělení HK sdělila, že od loňského dubna do letošního 10. června kontaktní místa evidovala celkem 1948 žádostí, či pokusů o vyřešení spotřebitelských sporů mimosoudní cestou. Uzavřeno bylo 1432 případů, přičemž 860 z nich bylo ukončeno bez výsledku. Důvodem byla neochota protistrany či její nesouhlas s tímto způsobem řešení spotřebitelských sporů, anebo odstoupení od již avizované mediace.

Třetina z uzavřených případů (483) byla vyřešena kvalifikovanou radou, tedy vysvětlením věci po kontaktování protistrany ke spokojenosti obou stran. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporůZhruba šest procent sporů (88) bylo vyřešeno prostřednictvím takzvané mediace a v jednom případě spor skončil u rozhodčího řízení.

Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů je založeno na dobrovolné účasti obou stran. Spotřebitelé či podnikatelé, kteří chtějí spor řešit tímto způsobem, musejí nejprve informovat jedno z 14 kontaktních míst HK nebo se obrátit na spotřebitelské organizace, které těchto míst provozují osm.

Pokud se obě strany shodnou na řešení sporu pomocí smírčího řízení, určí si nezávislého mediátora, který se je bude snažit dovést k dohodě. Jestliže neuspěje, přijde na řadu arbitráž u rozhodčího soudu, jejíž výsledek bude závazný pro obě strany.

Nový systém sice není úplně zdarma, ale náklady jsou výrazně nižší než u klasického soudního řízení. V první a druhé fázi sporu žádná ze stran poplatky neplatí. Pokud se spor za pomocí smírčího řízení nepodaří vyřešit a dospěje až do arbitráže, zaplatí navrhovatel rozhodčímu soudu poplatek 800 korun. Ve většině případů iniciují řízení spotřebitelé, zájem o mimosoudní řešení ale podle zástupců spotřebitelských organizací stále častěji projevují i podnikatelé.

Zdroj: SOS

Lydias
ChytráŽena.cz


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj


Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
kromě jiného záleží, zda by mohla být poškozena reputace společnosti,
pokud ano, má asi zákazník šanci uspět.
Obrázek uživatelky
profil
ukončených sporů bez výsledku je příliš vysoké. Podle mne se to příliš nevyplatí. Navíc to bude stát spoustu času a nervů.
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip


NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles