Čas malinČas malin Borůvky - víte o nich všechno?Borůvky - víte o nich všechno? Rybízová marmeláda - nejoblíbenější receptyRybízová marmeláda - nejoblíbenější recepty Školní rok 2020/2021Školní rok 2020/2021
Chytrá žena na Facebooku
Recepty
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Neděle 09.08. 2020
Dnes má svátek Roman
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Salát není jen o zelenině. Variací je bezpočet

31. 07. 2020 | Škola vaření

Léto je v plném proudu a pro mnohé z nás i natěšené odlehčení jídelníčku v podobě obědových salátů. Kdo by si myslel, že saláty jsou pouze o zelenině a že se salátem nelze pořádně najíst, ten je vedle jak ta jedle. Nutriční specialistka Mgr. Kateřina Šimková ze Zdravého stravování poradila, jakým salátem můžeme nahradit oběd.

Salát se všemi makronutrienty 


Měli jste k obědu salát a myslíte si, jak jste udělali maximum pro své zdraví? I v případě takového salátu to nemusí být vždy pravda. „Optimální salát, který supluje oběd, musí mít ve svém složení zastoupeny všechny tři makronutrienty, tedy jak bílkoviny, tak tuky i sacharidy. Pokud bychom si tedy dali k obědu samostatnou zeleninu bez zálivky, sýra, masa, pečiva apod., tak určitě organismu dopřejeme vitamíny a vlákninu, což je skvělé, ale nikoliv dostačující,“ upozorňuje nutriční specialistka Mgr. Kateřina Šimková ze Zdravého stravování. Naopak špatnou skladbou salátu či neadekvátního množství surovin můžeme ze zdravého salátu učinit kalorickou bombu. Nechcete-li se starat o nutriční složení obědových salátů a chcete poznat neotřelé kombinace chutí, můžete vyzkoušet sezónní limitovanou edici Zdravého stravování Salát+.

Zdravé stravování

Vydatnější saláty z luštěnin, těstovin či obilovin


Každodenně si můžete dopřát salát, jehož základem je buď zelenina, nebo vydatnější variantu salátu s těstovinami, luštěninami, nebo celozrnnými obilninami. Tyto suroviny mohou být tak zdrojem komplexních sacharidů. „Bílkoviny jsou v salátech zastoupeny různými druhy mas, šunkou, náhražkou masa, jako je tofu či tempeh, sýry, mléčnými výrobky, jako je jogurt či tvaroh, vejci, či luštěninami. Právě dodané bílkoviny mají sytící efekt. V salátech se můžete těšit i na semínka, ořechy, klíčky a originální dresinky. Další objevující se surovinou v našich salátech jsou microgreens. Jedná se o 7 až 10denní mladé sazeničky zeleniny a bylinek, které obsahují mnohonásobné množství živin a vitamínů, než mají dospělé rostliny,“ představuje limitovanou edici programu Salát+ Kateřina Šimková.

Užijte si porci zdraví a chuti od Zdravého stravování, které Vám doveze vybraný salát až na stůl.
Zdravé stravování

















-Komerční sdělení-


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip



NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !