Hrajte s námi SUDOKU online !Hrajte s námi SUDOKU online ! Školní rok a prázdniny ve školním roce 2023/2024Školní rok a prázdniny ve školním roce 2023/2024 8 rad, než se rozhodnete vyběhnout8 rad, než se rozhodnete vyběhnout Pampeliškový med - nejoblíbenější receptyPampeliškový med - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Úterý 23.04. 2024
Dnes má svátek Vojtěch
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY

Chytrá žena

Shoda s kupní smlouvou versus reklamace

31. 03. 2011 | Finance
Vážené čtenářky a čtenáři..., znáte ten rozdíl? Myslím si, že ano, jelikož jsme na stránkách CHŽ, sice zde nejsou jen ženy, ale jistě i chytří muži, přesto se mi nabízí otázka..., znáte opravdu zákonný rozdíl mezi reklamací a shodou s kupní smlouvou? Pokud ne, čtěte dál, pokud ano, můžete si své znalosti v této právní kličce - či přesmyčce jen ověřit, potvrdit, či naopak vyvrátit, ale to se nebojím...

S obchodníky, nebo i obchodními řetězci to není v dnešní době někdy vůbec jednoduché. Nabídky obchodních řetězců bývají často jen akční, tzn., koupíme-li si chladničku, nebo psací stůl v nějakém řetězci hyper či supermarketu, že máme právo na výměnu zboží. Většinou se jedná rychle, bezodkladně, tzn. - vrácením peněz a to bez ohledu na dobu, kdy se vada výrobku objevila a hlavně, zda výrobek plní funkci...  Tzv. vada zjevná, tzn., že je viditelná, ještě však neznamená, že se jedná o vadu způsobenou nekvalitou výrobku, resp. výrobcem. Takováto  vada většinou postupuje k odbornému posouzení, zda nedošlo např. k záměrnému poškození zákazníkem. O tomto problému byla již spousta spekulací, televizních reportáží, nač je více zmiňovat...

Skutečně bych chtěla zmínit § 616 Občanského zákoníku, který zcela jasně vymezuje pojem Shoda s kupní smouvou - neboli rozpor. Zcela záměrně uvedu extrémní případ. V obchodě si zakoupíte  "svítící propisku" , která  má svítit při každém psaném písmenku. Jenže nesvítí vůbec! Co uděláte? Půjdete výrobek reklamovat? To sice můžete, ano, ale pokud jste si zakoupili "svítící propisku, která má svítit" a nesvítí, nebo svítí a přestala svítit do 6 měsíců ode dne, kdy jste ji zakoupili, jedná se o shodu - resp. vysvětleno - o rozpor s kupní smlouvou a máte nárok na vrácení peněz /máte-li účtenku/.

Obchodní řetězce a nejen oni se stále a rádi vracejí k reklamacím, na které se vztahuje lhůta 30 dnů, bohužel však §616 Obč. zák. hovoří jinak...

Pokud se vada na výrobku objeví do 6 měsíců od jeho koupě, vada je neodstranitelná, nebo výrobek svojí povahou neplní funkci, nesplňuje podmínky v propagaci výrobku, jedná se o shodu s kupní smouvou.
     Nárokovat můžete vrácení peněz, nebo klasickou reklamaci. Záleží na vás...!

Vikitorie – čtenářka
ChytráŽena.cz



Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj


Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
záruční doba je dva roky, to máš pravdu, ale pokud je vada na výrobku taková, že neplní svoji funkci a objeví se do šesti měsíců od jeho koupi, jedná se právě o tento paragraf, tzn. že můžeš uplatnit reklamaci, nebo požadovat vrácení peněz, či výměnu výrobku
Obrázek uživatelky
profil
ne 60 dnů, ale 6 měsíců
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip


NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles