Hrajte s námi SUDOKU online !Hrajte s námi SUDOKU online ! Školní rok a prázdniny ve školním roce 2023/2024Školní rok a prázdniny ve školním roce 2023/2024 8 rad, než se rozhodnete vyběhnout8 rad, než se rozhodnete vyběhnout Pampeliškový med - nejoblíbenější receptyPampeliškový med - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Čtvrtek 25.04. 2024
Dnes má svátek Marek
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY

Služby péče o tělo - na co si dát pozor?

12. 06. 2014 | Zajímavosti
Stříhání a barvení vlasů u kadeřníka, kosmetické zákroky, masáže, manikúra. Profesionální služby péče o tělo si čas od času dopřeje většina z nás. Nebývá to právě levná záležitost, nezřídka se však stane, že nejsme s výsledkem spokojení. Jak si pohlídat, abychom dostali za své peníze skutečně to, co jsme si objednali? Na co máme ve vztahu s poskytovateli těchto služeb právo a jak minimalizovat případné zklamaní?

Za návštěvu dobrého salónu zaplatí zákazník částku v řádu stovek i tisíců korun. Vyšší ceny těchto služeb z nich dělají jistou formu luxusu. O to více je třeba dohlédnout na kvalitu. Lidé většinou vědí, jak si počínat při reklamaci spotřebního zboží či připáleného jídla v restauraci, ale už tápají v případech, kdy se jedná o kadeřnické, kosmetické či jiné služby péče o tělo. Více než jinde tu platí, že výhrady vůči poskytovaným službám je potřeba vznést co nejdříve, ideálně hned v průběhu nebo po skončení služby.

Služby péče o tělo - na co si dát pozor?I když si necháme jen vytrhat obočí nebo svěříme svoji šíji do rukou maséra, uzavíráme smlouvu. Je důležité si tuto skutečnost uvědomovat. Jde sice o zcela neformální proces vyjednávání obsahu vztahu mezi námi a poskytovatelem služby, jednoduše kdo, co, komu, kdy a za kolik, přesto je třeba mít na paměti, že tomu tak je, protože pozdější výhrady k podobě účesu či příliš krátké masáži musí mít oporu v počáteční úmluvě.

Jak tedy postupovat při využívání služeb péče o tělo? Na začátku návštěvy je třeba se dobře domluvit a vysvětlit své představy. Pokud máme jako zákazníci nějaký nevhodný požadavek, měl by nás na to poskytovatel služby na základě své odbornosti upozornit. Budeme-li na výkonu služby dále trvat, neseme si riziko sami.

Každý zákazník má právo reklamovat službu, která neodpovídá jeho požadavkům. Nejsme-li spokojeni, je třeba reagovat již v průběhu kadeřnického, kosmetického či jiného zákroku. Pokud se výsledek přesto rozchází s našimi představami, můžeme žádat zjednání nápravy. Není-li možné nedostatky odstranit, nezbývá, než požadovat slevu z ceny. Výhrady je třeba uplatnit před zaplacením provedených prací.

Setkáváme se s případy, kdy například spotřebitelka zaplatí vysokou částku za prodloužení vlasů. Přestože nebyla spokojena, na nepřirozený vzhled si stěžovala až po několika dnech. Při zamítnutí reklamace je pak situace spotřebitelky dosti složitá. Pokud by chtěla uznání reklamace vymáhat, nezbylo by, než vše řešit soudní cestou a pomocí soudního znalce. Výlohy na znalecký posudek a soudní řízení však budou stát další nemalé peníze.

Zákazník může také v průběhu zákroku využít svého zákonného práva odstoupit od smlouvy o dílo, kterou v nepsané formě s poskytovatelem služby uzavírá. V takovém případě je povinností klienta zaplatit již vykonané práce. Pokud došlo ke škodě na klientově zdraví či majetku (například vypadávání vlasů či zabarvený oděv v případě kadeřnických služeb), má nárok na finanční kompenzaci.

Nejúčinnější obranou každého zákazníka proti neodborně či nedostatečně provedené službě však zůstává vyhledání jiného poskytovatele. Pokud nás zklame osobní přístup konkrétního pracovníka, nemůže to být bohužel předmětem reklamace. Pravidlo jít jinam zde platí dvojnásob.

Zdroj: dTest

Vendula Vrablová
ChytráŽena.cz


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj

Pouze přihlášení mohou vkládat komentáře. Přihlásit se.

Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip


NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles