Červená řepa - nejoblíbenější receptyČervená řepa - nejoblíbenější recepty Houbový guláš - nejoblíbenější receptyHoubový guláš - nejoblíbenější recepty Kdy se slaví Halloween v roce 2017?Kdy se slaví Halloween v roce 2017? Nakládané zelí - nejoblíbenější receptyNakládané zelí - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Narozeninový poklad
Soutěžte o výhry za
více než 150 000 Kč
do startu zbývá:
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Čtvrtek 19.10. 2017
Dnes má svátek Michaela
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Spáleniny od slunce a rakovina kůže? Odborníci radí, jak tomu předcházet

11. 07. 2014 | Péče o tělo
Stoupající teploty a intenzivní sluneční záření vybízejí k opalování, se kterým bývají často spojována určitá rizika. Podle tvrzení odborníků však neexistuje žádný důvod, proč bychom se měli zdravému opalování vyhýbat. Říkají totiž, že sluneční záření má velice příznivý vliv na lidskou psychiku a pomáhá nám vytvářet pro tělo nezbytný vitamin D. Zároveň, ale upozorňují, že je nutné se během slunění řídit několika zásadními radami, které eliminují riziko spálení kůže. Právě spáleniny totiž představují zásadní zvýšení pravděpodobnosti vzniku rakoviny.

Odborníci zdůrazňují, že pro správnou ochranu pokožky je dobré řídit se fototypem pleti. Existují celkem 4 základní fototypy pleti, přičemž první má velmi světlou pleť, poměrně špatně se opaluje a často se spálí. Na opačné straně pak stojí lidé s tmavou pokožkou, kteří se opalují velmi dobře a jsou na sluneční záření méně citliví. Ti tak mohou na slunci strávit delší dobu bez ochrany. Po překročení této doby by však měli stejně jako ostatní fototypy vyhledat ochranu proti slunečnímu záření.

Spáleniny od slunce a rakovina kůže? Odborníci radí, jak tomu předcházetJe nutné se opalovat postupně a pozvolna a dobu slunění vždy přizpůsobit typu kůže, stupni opálení a intenzitě UV záření. Postupně je možné tuto dobu prodlužovat. Rozumné, pravidelné vystavování kůže UV záření je nezbytné pro dobré zdraví. Příroda stvořila lidské tělo tak, aby až 90 % vitaminu D získávalo z tohoto záření. Zároveň každý, kdo se jde opalovat, by si měl uvědomit zásadní rozdíl mezi opálením a spálením kůže a tomu přizpůsobit své chování na slunci.

Opálení je přirozený proces, který kůži nepoškozuje, ale naopak ji pomáhá chránit před spálením. Na druhé straně spálení, obzvláště příliš intenzivní či opakované, může kůži poškodit, a proto je třeba se mu vždy vyhnout. Pokud překročíme dobu, po kterou je kůže schopná chránit se sama, hrozí samozřejmě spálení. Proto je nutné chránit se vhodným oděvem či produktem s ochranným faktorem.

Špatný opalovací krém? Hrozí i podráždění pokožky


Opalovací krémy fungují na základě speciálního složení, které brání průniku UV záření do našeho těla. UV záření je elektromagnetické vlnění, které rozdělujeme na tři typy, UVA, UVB a UVC. Na zemský povrch dopadá nejvíce UVA záření a jen malé procento UVB záření. Právě to může být zdrojem negativních účinků pro lidské tělo. Může totiž narušit strukturu bílkovin a případně poškodit DNA. Nebezpečnější je UVC záření, které je však pohlcováno v atmosféře, a tedy na zemský povrch dopadá zcela minimálně.

Chránit se proti UV záření a omezit riziko spálenin a tím i riziko vzniku rakoviny je možné aplikací opalovacích krémů. V nich jsou obsaženy UV filtry, které můžeme zjednodušeně rozdělit na 3 skupiny: chemické, fyzikální a hybridní. Posledně jmenované kombinují vlastnosti dvou a více filtrů chemických anebo fyzikálních.

Chemický UV filtr pracuje na principu prodloužení vlnové délky pomocí organických molekul, které pohlcují UV záření, čímž se zmírňuje dopad možných negativních účinků. Na druhou stranu u některých molekul však může v extrémních případech vyvolat jejich rozpad, vznik alergenů a tím i možného podráždění pokožky. Pokud krém obsahuje fyzikální filtr, dochází k témuž procesu, ale na struktuře mřížky krystalu fyzikálního filtru.

K ochrannému faktoru pomůže jednoduchá matematika


Opalovací krémy jsou značené takzvanými SPF. Jedná se o číslo, které vypovídá o stupni ochrany. Určit správnou výši SPF je jednoduché. Stačí vydělit dobu strávenou na slunci počtem minut, které se můžete slunit, aniž by vám zčervenala pokožka. Čísla dosazujte v minutách. Pokud tedy chcete být na slunci 240 minut a červenáte již po 15 minutách bez ochrany, potřebujete minimální SPF 16. Ochranný faktor je samozřejmě nutné zvýšit, pokud se opalujete u moře, kde větší UV index a sluneční paprsky se navíc odrážejí od mořské hladiny a písku.

Po samotném opalování by pak měla následovat péče, která pokožku hydratuje a zvláčňuje. Zde je možné používat například přípravky s obsahem flavonoidů, které výše uvedené funkce splňují. Navíc pomáhají k regeneraci a celkovému pocitu uvolnění a osvěžení pleti. Flavonoidy jsou látky rostlinného původu, které mají široké antioxidační účinky. Po opalování a jako řešení případných spálenin pak mohu doporučit například krémy, které kombinují účinky flavonoidů s působením takzvané molekuly života. Ta motivuje tělo k očistě od škodlivin.

Zdroj: Pharma Future

Vendula Vrablová
ChytráŽena.cz

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj


Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Potřebujete stylová a pohodlná křesla do pracovny? Vyberte si kvalitní kancelářské židle Hawaj.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  ? Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !