Červená řepa - nejoblíbenější receptyČervená řepa - nejoblíbenější recepty Houbový guláš - nejoblíbenější receptyHoubový guláš - nejoblíbenější recepty Kdy se slaví Halloween v roce 2017?Kdy se slaví Halloween v roce 2017? Nakládané zelí - nejoblíbenější receptyNakládané zelí - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Narozeninový poklad
Soutěžte o výhry za
více než 150 000 Kč
do startu zbývá:
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Neděle 22.10. 2017
Dnes má svátek Sabina
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Sportující děti jsou šťastnější a mají méně úrazů

13. 09. 2015 | Výchova
Průzkumy jsou alarmující: Tři čtvrtiny českých dětí nedosahují na minimálně doporučených 60 minut pohybové aktivity denně. Nadváhou či obezitou trpí přibližně pětina chlapců a desetina dívek. Jak vést děti k pohybu, kdy je vhodné začít a na co si dát pozor?

Je prokázáno, že děti, které se od malička věnují pohybu, mají v mnohém před svými nesportovními vrstevníky náskok. Podle odborníků je jednoznačně prokázáno, že děti s pravidelnou pohybovou aktivitou postihne v dětství méně úrazů, protože jsou šikovnější, mrštnější a disponují jakýmsi „uměním padat“, což zabrání těžším úrazům. Dalším důležitým faktorem je, že si do života přenášejí bezpečnostní aspekty (přilba na lyžích a na kole, rozcvičení před sportem, vhodné obutí apod.)

 „Je také prokázán pozitivní vliv na mentální aktivitu a v neposlední řadě je to návyk, který si děti přináší do staršího věku, kdy většinou zůstávají pohybově aktivní a vedou tak zdravější způsob života. Je třeba upozornit i na to, že u těchto dětí jsou dříve odhaleny případně vrozené vady pohybového aparátu, které jsou v počátečních stádiích lépe řešitelné,“ říká dětský chirurg a traumatolog prof. MUDr. Ladislav Plánka, Ph.D.

Sportující děti jsou šťastnější a mají méně úrazůS pohybem můžete začít okamžitě

A jaké pohybové aktivity se pro děti dle jejich věku hodí? Cvičení v prvních měsících života je spíše pasivní pohybová aktivita spojovaná se skutečností, že v centrálním nervovém systému člověka jsou geneticky zakódované vrozené pohybové vzory, které dítě díky cvičení dříve zautomatizuje. Velmi příznivý efekt má Vojtova metoda, v níž jde o stimulaci citlivých míst, která vyvolává samovolné pohyby končetin, fyziologickou aktivaci bránice a svalů břicha, úpravu dechové i tepové frekvence a pozitivně stimuluje nervová centra. Některé děti tuto aktivitu přímo potřebují (dětská mozková obrna, paréza brachiálního plexu, vady páteře, vrozené vady nohou), zdravým dětem může jen prospět. U kojenců a batolat jde o podporu a rozvíjení těch pohybů, které je dítě aktuálně schopné provádět.

Specializace u předškoláků není vhodná

U předškoláků lze postupně přidávat konkrétní pohybové úkoly bez silových a vytrvalostních cviků, s výhodou lze zařadit cvičení s pomůckami a vhodným nářadím. Rozhodně nelze doporučit posilovací cviky, extrémní rozsahy pohybů v kloubech nebo doskoky a dopady z neúměrné výšky. Není možné chtít po dětech fyzicky náročné výkony, jejich svalová a kosterní soustava není připravená na velkou zátěž. Nelze souhlasit s tím, že by již od útlého věku mělo dítě provozovat konkrétní sport. Předškolní věk vyžaduje všestrannost a vyváženost pohybové aktivity bez toho, aby ho dítě strávilo skloněné nad hokejkou nebo zlomené v pase při gymnastice.

Sportující děti jsou šťastnější a mají méně úrazůJak vést děti k pohybu:

- Hýbejte se společně celá rodina a najděte aktivitu, která baví i vás.
- Objevte les, hod šiškami či skoky přes pařezy, každá pohybová aktivita se počítá.
- Vytrvejte a jděte cvičit či se hýbat, i když se dítěti nechce.
- Nepodceňte pohybovou průpravu dětí: Kotrmelec, hod míčem, běh, cval, skok – to vše by mělo dítě umět ještě dřív, než se začne věnovat nějakému konkrétnímu sportu.
- Svěřte děti do rukou profesionálů, zejména pokud nesportujete či nemáte ke sportu vztah.
- Podporujte děti v tom, co jim jde!

Přijďte se poradit s odborníky

Dítě předškolního a raného školního věku by mělo mít 3 až 4 hodiny denně přirozeného pohybu, ať už ve školce, škole, kroužcích, v přírodě, nebo doma s rodiči. Předškolní děti by měly cvičit pod dohledem vzdělaných a zkušených instruktorů 2x týdně 60 minut (jedním z důvodů je i zbavení se fixace na již vytvořené špatné pohybové návyky).

Zdroj, foto: Monkeys Gym

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj

Další fotografie ke článku Sportující děti jsou šťastnější a mají méně úrazů:

Sportující děti jsou šťastnější a mají méně úrazů
Sportující děti jsou šťastnější a mají méně úrazů
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Potřebujete stylová a pohodlná křesla do pracovny? Vyberte si kvalitní kancelářské židle Hawaj.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  ? Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !