Houbový guláš - nejoblíbenější receptyHoubový guláš - nejoblíbenější recepty Bramboráky - nejoblíbenější receptyBramboráky - nejoblíbenější recepty Nakládané zelí - nejoblíbenější receptyNakládané zelí - nejoblíbenější recepty Likér ořechovka - nejoblíbenější receptyLikér ořechovka - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Středa 26.09. 2018
Dnes má svátek Andrea
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Sportující děti jsou šťastnější a mají méně úrazů

13. 09. 2015 | Výchova
Průzkumy jsou alarmující: Tři čtvrtiny českých dětí nedosahují na minimálně doporučených 60 minut pohybové aktivity denně. Nadváhou či obezitou trpí přibližně pětina chlapců a desetina dívek. Jak vést děti k pohybu, kdy je vhodné začít a na co si dát pozor?

Je prokázáno, že děti, které se od malička věnují pohybu, mají v mnohém před svými nesportovními vrstevníky náskok. Podle odborníků je jednoznačně prokázáno, že děti s pravidelnou pohybovou aktivitou postihne v dětství méně úrazů, protože jsou šikovnější, mrštnější a disponují jakýmsi „uměním padat“, což zabrání těžším úrazům. Dalším důležitým faktorem je, že si do života přenášejí bezpečnostní aspekty (přilba na lyžích a na kole, rozcvičení před sportem, vhodné obutí apod.)

 „Je také prokázán pozitivní vliv na mentální aktivitu a v neposlední řadě je to návyk, který si děti přináší do staršího věku, kdy většinou zůstávají pohybově aktivní a vedou tak zdravější způsob života. Je třeba upozornit i na to, že u těchto dětí jsou dříve odhaleny případně vrozené vady pohybového aparátu, které jsou v počátečních stádiích lépe řešitelné,“ říká dětský chirurg a traumatolog prof. MUDr. Ladislav Plánka, Ph.D.

Sportující děti jsou šťastnější a mají méně úrazůS pohybem můžete začít okamžitě

A jaké pohybové aktivity se pro děti dle jejich věku hodí? Cvičení v prvních měsících života je spíše pasivní pohybová aktivita spojovaná se skutečností, že v centrálním nervovém systému člověka jsou geneticky zakódované vrozené pohybové vzory, které dítě díky cvičení dříve zautomatizuje. Velmi příznivý efekt má Vojtova metoda, v níž jde o stimulaci citlivých míst, která vyvolává samovolné pohyby končetin, fyziologickou aktivaci bránice a svalů břicha, úpravu dechové i tepové frekvence a pozitivně stimuluje nervová centra. Některé děti tuto aktivitu přímo potřebují (dětská mozková obrna, paréza brachiálního plexu, vady páteře, vrozené vady nohou), zdravým dětem může jen prospět. U kojenců a batolat jde o podporu a rozvíjení těch pohybů, které je dítě aktuálně schopné provádět.

Specializace u předškoláků není vhodná

U předškoláků lze postupně přidávat konkrétní pohybové úkoly bez silových a vytrvalostních cviků, s výhodou lze zařadit cvičení s pomůckami a vhodným nářadím. Rozhodně nelze doporučit posilovací cviky, extrémní rozsahy pohybů v kloubech nebo doskoky a dopady z neúměrné výšky. Není možné chtít po dětech fyzicky náročné výkony, jejich svalová a kosterní soustava není připravená na velkou zátěž. Nelze souhlasit s tím, že by již od útlého věku mělo dítě provozovat konkrétní sport. Předškolní věk vyžaduje všestrannost a vyváženost pohybové aktivity bez toho, aby ho dítě strávilo skloněné nad hokejkou nebo zlomené v pase při gymnastice.

Sportující děti jsou šťastnější a mají méně úrazůJak vést děti k pohybu:

- Hýbejte se společně celá rodina a najděte aktivitu, která baví i vás.
- Objevte les, hod šiškami či skoky přes pařezy, každá pohybová aktivita se počítá.
- Vytrvejte a jděte cvičit či se hýbat, i když se dítěti nechce.
- Nepodceňte pohybovou průpravu dětí: Kotrmelec, hod míčem, běh, cval, skok – to vše by mělo dítě umět ještě dřív, než se začne věnovat nějakému konkrétnímu sportu.
- Svěřte děti do rukou profesionálů, zejména pokud nesportujete či nemáte ke sportu vztah.
- Podporujte děti v tom, co jim jde!

Přijďte se poradit s odborníky

Dítě předškolního a raného školního věku by mělo mít 3 až 4 hodiny denně přirozeného pohybu, ať už ve školce, škole, kroužcích, v přírodě, nebo doma s rodiči. Předškolní děti by měly cvičit pod dohledem vzdělaných a zkušených instruktorů 2x týdně 60 minut (jedním z důvodů je i zbavení se fixace na již vytvořené špatné pohybové návyky).

Zdroj, foto: Monkeys Gym

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj

Další fotografie ke článku Sportující děti jsou šťastnější a mají méně úrazů:

Sportující děti jsou šťastnější a mají méně úrazů
Sportující děti jsou šťastnější a mají méně úrazů
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.



NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !