Červená řepa - nejoblíbenější receptyČervená řepa - nejoblíbenější recepty Tipy na dekorace pro krásnější podzim a zimuTipy na dekorace pro krásnější podzim a zimu Nakládané zelí - nejoblíbenější receptyNakládané zelí - nejoblíbenější recepty Jak vyrobit budku z prkna?Jak vyrobit budku z prkna?
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Pátek 17.11. 2017
Dnes má svátek Mahulena
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Správnou výživou ke kráse

15. 03. 2011 | Péče o tělo
Správná výživa a pohyb jsou nejlepšími elixíry krásy. Když chcete mít pokožku pružnou a hebkou, potřebujete nejen dostatečné množství tekutin, ale také bílkoviny, tuky, uhlohydráty, vitamíny a stopové prvky. K tomu všemu musíte přidat zdravý spánek, který pokožce prospívá nejvíce. Krásná pleť začíná tím, co jíme.

Dostatečný přísun tekutin
Celková denní spotřeba tekutin by měla být asi tři litry. Z toho asi polovinu byste měli získávat z nápojů, minerálních vod, čerstvě lisovaných ovocných a zeleninových šťáv, bylinných a ovocných čajů. Bylinné a ovocné čaje sladíme jen medem. Zelený čaj pleť pěkně napne a také osvěžuje. Nevhodné jsou slazené limonády.  Druhá polovina se získává z polévek a dalších potravin, ovoce, zeleniny a jídel obsahující tekutiny. Nedostatek tekutin prohlubuje vrásky.

Bílkoviny
Důležitou roli hrají také bílkoviny. Bílkoviny dodávají tělu libová masa, ryby, drůbež, odstředěné mléko, tvaroh, jogurt, sýr a sójové výrobky. Nevhodné jsou tučné uzeniny, solené konzervy, všechny mléčné výrobky s vysokým obsahem tuku.

Uhlohydráty
Jsou obsaženy ve výrobcích z celozrnné mouky, chlebu, pečivu, těstovinách a müsli. Dále jsou obsaženy v zelenině, zejména v bramborách, ovoci a medu. Tyto potraviny dodávají tělu potřebnou energii.
Nevhodné jsou potraviny z bílé mouky, tučné pečivo, dorty, sladkosti s příliš vysokým obsahem cukru.

Vitamíny a minerály, které jsou pro krásu důležité
Bohatá konzumace ovoce, čerstvé zeleniny a salátů by měla zaplnit zhruba polovinu celkového denního příjmu potravy. I když se snažíme stravovat zdravě, mohou se v naší stravě vyskytovat mezery, které musíme dobře doplňovat. Týká se to především vitamínů C, E, beta-karotenu a vitamínů z rodiny B. Také minerály, vápník, draslík a magnézium nebývají ve stravě dostatečně zastoupeny.

Nedostatek vitamínu A se projevuje suchou pokožkou a suchými lámavými vlasy. Bohatým zdrojem beta-karotenu je mrkev, špenát, rajčata, meruňky a další druhy ovoce, rybí tuk, žloutky a vnitřnosti.
Vitamín C - nejbohatší zdroje najdeme v citrusovém ovoci, jablkách, černém rybízu nebo třešních, ale taky v bramborách a nejsladší zelenině - v melounech. Vitamín E najdete v obilných klíčcích, rostlinných tucích, zelenině, mléku, žloutku a másle. Vitamíny z rodiny B jsou obsaženy v tmavém pečivu, droždí, luštěninách, listové zelenině, zelenině a také rybách.

Stejně tak jsou důležité ve výživě minerály a stopové prvky 
Vápník
Hlavním zdrojem vápníku je mléko a mléčné výrobky, ale také vajíčka a luštěniny.
Draslík je velmi důležitý pro správný průběh látkové výměny. Najdeme ho v ořeších, tmavém chlebu, ve vajíčkách a drůbeži.
Magnézium
Nejvíce magnézia obsahuje pitná voda, která je jeho významným zdrojem a také listová zelenina.

Pohyb zásobuje kůži kyslíkem

Pohyb je nejen pro krásnější postavu, podporuje prokrvení a pleť pěkně zbarvuje dorůžova. Naplánujte si nejméně 30 minut nějakého sportu, ideální je chůze, běh, plavání  nebo jízda na kole, protože čerstvý vzduch vám pomůže k tomu, že pleť bude krásně prokrvená a růžová. Vyberte si podle svého věku a záliby sport, který vám prospěje nejvíce.

Látky, kterými škodíme sami sobě:


Káva
Káva obsahuje kofein, který působí na organismus povzbudivě. Malé množství kofeinu většině z nás neškodí, ale někomu může velmi ublížit. Pokožka reaguje na kávu citlivě.

Nikotin
Kouření škodí nejen zdraví, ale také kráse. Pokožka kuřáků brzy ztrácí pružnost, a tvoří se na ní vrásky, protože nikotin urychluje biologické stárnutí kůže.

Alkohol

Alkohol škodí nejen pokožce, ale kráse vůbec.
Poškozuje játra, proto se pokožka časem stává suchou a žlutou. Na pleti se často dělají hnědé skvrny.
Měli byste si proto dobře rozmyslet, zda dáte přednost zdraví a kráse, nebo požitku z látek, kterými si sami uškodíte.

Správný a vyvážený jídelníček, dostatek pohybu na čerstvém vzduchu a zdravý spánek jsou nejlepšími elixíry krásy.

Marta
ChytráŽena.cz

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj


Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
pěkný a poučný článekSmajlík
Obrázek uživatelky
profil
Všechno asi nesplním, ale aspoň ten pitný režim bych mohla vzlepšit.
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Potřebujete stylová a pohodlná křesla do pracovny? Vyberte si kvalitní kancelářské židle Hawaj.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  ? Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles