Červená řepa - nejoblíbenější receptyČervená řepa - nejoblíbenější recepty Houbový guláš - nejoblíbenější receptyHoubový guláš - nejoblíbenější recepty Kdy se slaví Halloween v roce 2017?Kdy se slaví Halloween v roce 2017? Nakládané zelí - nejoblíbenější receptyNakládané zelí - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Narozeninový poklad
Soutěžte o výhry za
více než 150 000 Kč
do startu zbývá:
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Úterý 17.10. 2017
Dnes má svátek Hedvika
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Trenéři radí – zacvičte si ve vodě!

27. 05. 2011 | Fitness

Léto je opět za dveřmi a s ním i jedinečná možnost pohybu venku. V době dovolených, kdy většina z nás dává přednost trávení volného času u bazénu, na koupališti nebo v příjemném hotelovém resortu u moře, by se nemělo zapomínat na sport.


Aktivní odpočinek je daleko zábavnější než pouhé povalování se na lehátku. Kromě toho, že máme konečně dostatek času, kdy se můžeme sportu věnovat, nám pohyb také pomůže odbourat nahromaděný stres.


předkopáváníMnozí z nás také více ve chvílích volna holdují jídlu a taková lekce cvičení obden zajistí, abychom se z dovolené nevraceli o pár kilo těžší. Léto nabízí spoustu sportovních možností, ať již jízdu na kole či in-line bruslích, běh nebo turistiku. Zapomínat bychom však neměli na cvičení ve vodě –  zdravou, účinnou a zábavnou variantu pohybu.


Špičkoví trenéři běžně cvičení v bazénu využívají při osobních trénincích se svými klienty. Nyní vám přinášejí návod, jak správně cvičit a doporučují základní tréninkový plán.


O cvičení ve vodě


Jedná se o populární a hojně využívanou alternativu k běžným odporovým cvičením, kdy využitím vlastností vody dokážeme komplexně procvičit celé tělo. Podle formy zvolených cvičení se můžeme zaměřit na jednotlivé svalové partie. Posílení svalů trupu a středu těla je neodmyslitelným přínosem cvičení ve vodním prostředí. Vhodně zvolený program má charakter plně funkčního tréninku, bez jakéhokoliv omezení pohybu.


Z hlediska zdravotního jde o ideální cvičení, které nepřetěžuje kosterní aparát a tlumí veškeré dopady a nárazy. „Využití odporu vody při cvičení ve vodě je efektivní a bezpečné, ať již je vaším cílem celkové zpevnění těla či zlepšení kondice. Navíc vám pomůže dosáhnout vytyčeného cíle rychleji,“ radí Klára Menglerová, osobní trenérka.


Klíčovým prvkem – pro tento typ cvičení nejdůležitějším – je vztlak vody, který ovlivní procento tělesné váhy využívané při cvičení. Díky vztlaku pracujeme v průměru s až o 50 procent nižší hmotností vlastního těla oproti běžnému cvičení. To nám umožní věnovat se detailněji formě cviku, rychlosti provedení, tempu a ovlivnit odpor působící při jednotlivých cvičeních. Čím větší plochou těla působíme proti vodě, tím větší je odpor, který vede k aktivaci a zapojení celého kinetického řetězce (svalového, kosterního a nervového systému).


Při cvičení ve vodě využíváme nestabilního prostředí. Při některýchzadní výpad cvicích zůstáváme v kontaktu s dnem bazénu, u jiných nikoliv. Nestabilní prostředí nutí tělo neustále vyrovnávat rovnováhu a zapojovat svaly, které podporují páteř. „Základem cvičení je výběr pohybů, které do určité míry simulují aktivity prováděné v běžném životě. Jedná se o cviky založené na tlaku, tahu, dřepech a výpadech,“ říká Mirek Telecký, osobní trenér.


Je velice důležité myslet na zapojení těla ve všech rovinách pohybů s komplexním provedením, což jednoduše řečeno znamená zapojit co nejvíce svalových skupin v jeden okamžik. Cvičení ve vodě je určeno všem bez rozdílu věku a pohlaví, a jeho hlavním cílem je tvarování těla a zlepšení kondice. Pro ty, kdo s tréninkem začínají, jde o vhodnou formu zatěžování organismu s postupnou progresí, pro pokročilejší zájemce se při zvolení vhodné rychlosti a náležitého tempa pohybu jedná o náročnější trénink s velkým výdejem energie.


Cvičení ve vodě lze vykonávat v podstatě v jakémkoli bazénu i v jiných vodních plochách. Představuje perfektní způsob, jak tvarovat tělo, spalovat kalorie a užít si přitom spousty zábavy. Nemusíte cvičit pouze v létě – kryté bazény jsou k dispozici po celý rok včetně možnosti individuálních lekcí s profesionálním trenérem.


Zdroj: Holmes Place.cz


Vendi V.
ChytráŽena.cz 


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj


Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
Cvičení ve vodě je dobré. Smajlík
Obrázek uživatelky
profil
Je to opravdu moc dobré i na klouby,ale voda by měla být teplejší.Musela jsem přestat chodit pro bolest páteře.Lékařka říkala že je to studenou vodou v bazénu.
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Potřebujete stylová a pohodlná křesla do pracovny? Vyberte si kvalitní kancelářské židle Hawaj.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  ? Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles

Stříbrňáky