Čas malinČas malin Rebarborový koláč - nejoblíbenější receptyRebarborový koláč - nejoblíbenější recepty Houbový guláš - nejoblíbenější receptyHoubový guláš - nejoblíbenější recepty Červená řepa - nejoblíbenější receptyČervená řepa - nejoblíbenější recepty
Chytrá Žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
pondělí 21.08. 2017
Dnes má svátek Johana
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Tyflopedie - vzdělávání žáků postižených poruchami vidění I.

17. 11. 2010 | Výchova

Obecné zásady při práci se zrakově postiženými


Poruchy vidění mohou být velmi rozmanité. Pro vychovatele jsou důležité především ty druhy a stupně poruch, které nějakým způsobem ovlivňují vývoj postiženého jedince. Obecně můžeme říci, že je stěžejní, aby vyučující o poruchách vidění u svých žáků věděl! (U některých poruch to nemusí být na první pohled zřejmé a student je pak často považován za pomalejšího či slaboduchého, což vede ke snížení jeho sebevědomí, ztrátě motivace a podobně.) Týká se to především žáků na nižších stupních škol, u středoškoláků již jsou poruchy vidění v drtivé části případů správně diagnostikovány a pod dohledem lékaře.

U osob s postižením zraku se relativně často vyskytují poruchy držení těla či koordinace pohybů. Je tedy nutné poskytnout jim tělesnou výchovu v co největší míře a v co nejširším spektru, přirozeně s ohledem na jejich snížené zrakové možnosti. U všech druhů zrakových indispozic lze použít prostá rytmická cvičení bez skoků, cviky na protažení svalů, jógu a podobně. Vyvarovat bychom se měli rychlých míčových her, plavání, bruslení, u silných vad předklonů atd.

Míra postižení je velmi důležitá při zařazování studenta do klasické či speciální školy. Dnes se však vyskytují i středních školy, které nabízejí možnost integrace zrakově postižených studentů do klasických tříd, čímž se zlepšuje jejich celková integrace do společnosti.

Důležitá je spolupráce rodičů. U žáků se zbytky zraku nebo zcela slepými je důležité věnovat větší pozornost domácí přípravě na školu, také předškolní vzdělávání těchto dětí musí brát v potaz jejich zrakové postižení. Tyto děti potřebují speciální pomůcky a velmi vhodná je pomoc osobního asistenta.
U žáků s menším postižením zraku však rodiče často problém podceňují. Je přitom především na rodičích, aby s dítětem navštívili odborného lékaře (učitel může návštěvu pouze doporučit) a především dohlédnout na to, aby dítě (pokud má nosit brýle) je skutečně nosilo. Řada dětí se za brýle stydí a schválně je zapomíná, nicméně v dnešní době je na výběr velké množství obrouček v nejrůznějších designech (a k populartě brýlí u menších dětí například přispěly i příběhy Harryho Pottera).

Spolupráce rodiny, školy a odborného lékaře je pro děti s postižením zraku velmi důležitá. Pomáhá jim lépe zvládat běžné úkoly, dosáhnout vzdělání přiměřeného jejich schopnostem a lépe se pak uplatnit v praktickém životě, což zvyšuje jejich sebevědomí i sebehodnocení. Naší povinností je poskytnout těmto dětem společným úsilím co nejlepší start do života.

 

Agrant – čtenářka

ChytráŽena.cz


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
Hodnocení
Nelíbí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Líbí
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10


Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
mam nrvidiaceho žiaka a neviem čo od eho možem žiadať, čo nie
Obrázek uživatelky
profil
jsem zase o něco chytřejší....Smajlík
Obrázek uživatelky
profil
dobre info...
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles