Vánoční cukroví - nejoblíbenější recepty Vánoční cukroví - nejoblíbenější recepty Nejoblíbenější VÁNOČNÍ KOLEDYNejoblíbenější VÁNOČNÍ KOLEDY Květina Vánoc - Vánoční hvězdaKvětina Vánoc - Vánoční hvězda Vánočka - nejoblíbenější receptyVánočka - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Neděle 17.12. 2017
Dnes má svátek Daniel
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Zdraví v zimě - tipy na posílení imunity

16. 03. 2015 | Péče o tělo

Zima se stále ještě nevzdává své vlády - na mnoha místech naší země se potýkáme s chřipkami nebo různými nemocemi typickými pro chladné měsíce roku, které jsou přímo ideální pro různé bakterie a viry. Příznaky onemocnění často podceňujeme a nemoc začínáme řešit až ve chvíli, kdy naplno propukne. Přitom by mnohdy stačilo mít na paměti, že nejlepším způsobem léčby je prevence...

Nejdůležitější je fungující imunitní systém. Existuje řada možností, jak posílit imunitu a nedat bacilům větší šanci. Ať už jde o pravidelné dodržování různých zdravých návyků, použití přírodních procedur a prostředků nebo dodržování zdravého životního stylu. Zdravá strava, pohyb a také psychická pohoda by měly jít ruku v ruce. Co se týká jídelníčku, stačí si vzpomenout na naše babičky a jídlo uzpůsobit této roční době: jíst potraviny, které jsou typické nejen pro zimní období, ale také pro naši zeměpisnou šířku.

A tady už je pár tipů na předcházení nemocem:

Zelenina by na našem stole neměla chybět, ale v zimě je pro naše tělo hůře stravitelná v čerstvém stavu, proto ji konzumujeme tepelně upravenou (dušenou, restovanou nebo třeba i grilovanou). Takto upravená slouží i jako prevence proti nachlazení, chřipce a dalším nemocem. U stravy jsou důležité kromě skladby jídelníčku také pravidelnost a menší porce. V jídelníčku by také neměl chybět například česnek, kyselé zelí, kysané mléčné výrobky, luštěniny, ořechy, sušené ovoce, šípek, med, rybí i jiné maso... Nejdůležitějším jídlem dne je snídaně, která by v zimě měla být teplá (vhodné jsou vývary, polévky nebo kaše).

posílení imunityI když v zimě nemáte takový pocit žízně, nezapomínejte na pitný režim! Vhodná je voda nebo bylinkové čaje.

Sport a pravidelný pohyb posiluje obranyschopnost organismu, proto si i v zimě dopřejte alespoň krátké procházky na čerstvém vzduchu, pokud se jinak žádnému sportu nevěnujete.

Doma nepřetápějte – rozdíl mezi domácí a venkovní teplotou je pro tělo velkým šokem, který může vést k častému nachlazení. Navíc suchý teplý vzduch vysušuje nosní sliznici, která je pak také náchylnější k nákaze. Ideální pokojová teplota by neměla být vyšší než 22°C, v ložnici 18°C. V této souvislosti je důležité také otužování, které pomáhá tělu lépe se aklimatizovat na venkovní teplotu. Stačí třeba jen obyčejné pravidelné sprchování studenou vodou.

Aromaterapie je vhodná jako prevence i podpůrná léčba u nachlazení a dalších nemocí. Vonné esence koupíme v lékárnách i jinde. Můžeme je dýchat v místnosti díky aromalampě nebo přímo inhalovat (například k uvolnění dýchacích cest je vhodný eukalyptový olejíček). Některé esenciální oleje se kapou do teplé vody, která se pak kloktá. Dbejte na složení esencí, mělo by být přírodní, bez přidaných chemických látek.

Výborným způsobem k posílení imunity jsou masáže, v zimním období obzvláště olejové. Univerzální je sezamový olej, na výběr jsou ale i další masážní oleje. Masáž celého těla se provádí ideálně alespoň jednou týdně, klidně i v domácích podmínkách. Pokožku těla potřeme nahřátým olejem, promasírujeme a necháme působit 10 minut. Poté se můžeme osprchovat. Pozor ale během onemocnění, v tomto případě masáže neprovádíme!

Máte doma kosmetiku na popraskané rty? Stačí obyčejná kosmetická vazelína. V zimě výborně poslouží i do nosu: před odchodem ven si nos vymažte a bacilům tak znesnadníte usazení na nosní sliznici.

Tolik pár tipů na posílení imunity. Samozřejmě se i přes veškerá preventivní opatření může stát, že dojde na boj s nemocí. Nepropadejte panice, někdy je to třeba „jen“ signál, že si tělo potřebuje odpočinout. Stačí ho jen poslechnout.


Uznevim - čtenářka
ChytráŽena.cz

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
Hodnocení
Nelíbí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Líbí
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
 



Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
Imunita je základ. Já jsem hledala něco, co mi už fakt pomůže a na doporučení známe jsem si koupila echinaceové kapky od Imunitu, které jsou přímo z kořene a vyhovují mě.
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Potřebujete stylová a pohodlná křesla do pracovny? Vyberte si kvalitní kancelářské židle Hawaj.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  ? Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles