Tipy na dekorace pro krásnější podzim a zimuTipy na dekorace pro krásnější podzim a zimu Nakládané zelí - nejoblíbenější receptyNakládané zelí - nejoblíbenější recepty Jak vyrobit budku z prkna?Jak vyrobit budku z prkna? Vánočka - nejoblíbenější receptyVánočka - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Miminka
Kategorie
Vánoční strom
Soutěžte s námi o 400 skvělých výher !!!
do startu zbývá:
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Středa 22.11. 2017
Dnes má svátek Cecílie
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Zdravý pohyb v těhotenství

4. 08. 2012 | Těhotenství

Další můj článek na téma těhotenství má krásný název - Zdravý pohyb v těhotenství:) Momentálně jsem těhotná v 19. týdnu, takže zhruba v půlce, a chci Vám zde napsat a prezentovat svůj názor na cvičení a pohyb v těhotenství.

Už od začátku těhotenství cvičím každý den pravidelně a to dvacet minut šlapáním na stepperu a dvacet minut cvičení na velkém balónu.

Stepper je výborný v tom, že to je vlastně pohyb, jako kdybyste šlapaly do schodů, někomu to může připadat nudné, ale mě dvacet minut šlapání před televizí nevytrhne:) Cvičení na stepperu je především vhodné na nohy a na zadek a také je dobré pro pánev, a právě cvičení těchto partií je v těhotenství více než vhodné. Říká se, že to prospívá snazšímu porodu i pozdějšímu stavu kondice po porodu.

pohyb v těhotenstvíCvičení na velkém míči, to snad nemusím ani říkat, je v těhotenství snad to nejvhodnější, co může být. Míč posiluje také nohy a pánev a navíc je i prospěšný miminku. Dneska když si otevřete jakoukoliv publikaci či internetovou stránku, najdete tisíce cviků na míči v době těhotenství. Myslím, že pro ty, kdo necvičí vůbec, je alespoň míč vhodnou alternativou k trošce pohybu. Cvičím pouze pohupování na ze strany na stranu, vlevo vpravo a dopředu dozadu a mírné skákání na místě. Je to pro mě takové uvolňující cvičení a vždy je mi potom dobře a mám spoustu nové energie.

Také je vhodné cvičit na rotopedu a nebo jízda na kole, ovšem jenom po rovném terénu, žádné kopce ani hopsání. A nejspolehlivějším cvičením a naprosto bezpečným je plavání a také chůze. Já chodím na procházky velmi často, skoro všude chodím pěšky, když to jde. A mému tělu to viditelně prospívá. A taková dlouhá procházka na čerstvém vzduchu nikomu neuškodí.

Já osobně nemám ráda názory žen a nastávajících maminek, které tvrdí, že každé cvičení v těhotenství jenom škodí a není prospěšné, některé maminky podle toho taky potom po porodu vypadají. Myslím si, že každý nenásilný pohyb v těhotenství je zdraví prospěšný. Samozřejmě pokud Vás při cvičení něco bolí nebo máte rizikové těhotenství, tak je to něco úplně jiného, já ale mluvím o úplně zdravých ženách. Podle mého názoru, když žena cvičí během těhotenství, tak se jí po porodu snáze shazují nabytá kila a je v mnohem lepší kondici, někdy i v mnohem lepší než před otěhotněním. Samozřejmě je vhodné ve cvičení pokračovat i po porodu.

Nevhodné cvičení v těhotenství je rozhodně běhání (i když už i o takových jsem slyšela), nebo jízda na koni, či nějaké adrenalinové sporty...apod.

Já si také výborně udržuju kondici pomocí domácích prací, jsem takový menší úklidový maniak, ale v tomto období se mi to hodí. Posilujete taky při vysávaní, vytírání, utírání prachu apod. A to já praktikuju velmi často.

Milé budoucí maminky, proto Vám radím, pohybujte se v těhotenství co nejvíce to půjde, choďte často ven a na procházky, prospíváte tím svému zdraví i zdraví svého miminka.


Slunicko - čtenářka
ChytráŽena.cz

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
Hodnocení
Nelíbí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Líbí
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
 



Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
Určitě souhlasím s názorem, že cvičit je nezbytné pro získání další energie. Určitě je fain hýbat se i v těhotenství, nejen kvůli kilům, ale hlavně pro svou pohodu. Nejsem žádná fitneska, ale miluji protahování (joga), plavání, procházky, jízdu na kole... Chtěla jsem dodat k těm maminkám, které tak nějak moc necvičí, že jim to jistě bude chybět i poté, co se děťátko narodí, to je potom makačka, než se člověk zase nastaví na jiný režim... S první dcerkou jsem při těhotenství chodila plavat snad 3x týdně a bylo to skvělé. Nyní nemáme takové možnosti, ale zkouším pokračovat se steprem. Procházkové tempo se skoro 3 letým dítětem také velmi zvolnilo, ale co se dá dělat. Nyní jsem v 15. týdnu s dalším prckem a trochu mě zarazilo, že už mám 5 kg nahoře, ale za každý trimestr by to nebylo zas tak špatné. Musím dodat, že jsem nějaká mlsnější, takže pohyb je jistě nutný, a trochu začít krotit i chutě Tak jako jsme nevěděli jaké to bude mít 1. dítě tak netušíme jaké to bude s dalším ale těšíme seSmajlík
Obrázek uživatelky
profil
taky jsem si v 19. tydnu chodila vsude pesky a cvicila a ofrkovala nad zenami v poradne s jiz velkym brichem, ktere pribraly opravdu hodne. ke konci tehotenstvi prisly komplikace a klid na luzku, miminko se narodilo nastesti jen o mesic driv. takze ver, ze ne kazdemu je dano pribrat 8 kg a odejit z porodnice v predtehotenskych dzinach. ja jsem na sve vaze po 18 mesicich, stastna, ze byl maly jen o mesic driv a ze nema zadne problemy.moje vaha je to posledni co jsem resila
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Potřebujete stylová a pohodlná křesla do pracovny? Vyberte si kvalitní kancelářské židle Hawaj.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  ? Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles