Bílý a červený rybíz – zdravé ovoce výrazné chutiBílý a červený rybíz – zdravé ovoce výrazné chuti Čas malinČas malin Rebarborový koláč - nejoblíbenější receptyRebarborový koláč - nejoblíbenější recepty Houbový guláš - nejoblíbenější receptyHoubový guláš - nejoblíbenější recepty
Chytrá Žena na Facebooku
Miminka
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Pátek 18.08. 2017
Dnes má svátek Helena
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Zdravý pohyb v těhotenství

4. 08. 2012 | Těhotenství

Další můj článek na téma těhotenství má krásný název - Zdravý pohyb v těhotenství:) Momentálně jsem těhotná v 19. týdnu, takže zhruba v půlce, a chci Vám zde napsat a prezentovat svůj názor na cvičení a pohyb v těhotenství.

Už od začátku těhotenství cvičím každý den pravidelně a to dvacet minut šlapáním na stepperu a dvacet minut cvičení na velkém balónu.

Stepper je výborný v tom, že to je vlastně pohyb, jako kdybyste šlapaly do schodů, někomu to může připadat nudné, ale mě dvacet minut šlapání před televizí nevytrhne:) Cvičení na stepperu je především vhodné na nohy a na zadek a také je dobré pro pánev, a právě cvičení těchto partií je v těhotenství více než vhodné. Říká se, že to prospívá snazšímu porodu i pozdějšímu stavu kondice po porodu.

pohyb v těhotenstvíCvičení na velkém míči, to snad nemusím ani říkat, je v těhotenství snad to nejvhodnější, co může být. Míč posiluje také nohy a pánev a navíc je i prospěšný miminku. Dneska když si otevřete jakoukoliv publikaci či internetovou stránku, najdete tisíce cviků na míči v době těhotenství. Myslím, že pro ty, kdo necvičí vůbec, je alespoň míč vhodnou alternativou k trošce pohybu. Cvičím pouze pohupování na ze strany na stranu, vlevo vpravo a dopředu dozadu a mírné skákání na místě. Je to pro mě takové uvolňující cvičení a vždy je mi potom dobře a mám spoustu nové energie.

Také je vhodné cvičit na rotopedu a nebo jízda na kole, ovšem jenom po rovném terénu, žádné kopce ani hopsání. A nejspolehlivějším cvičením a naprosto bezpečným je plavání a také chůze. Já chodím na procházky velmi často, skoro všude chodím pěšky, když to jde. A mému tělu to viditelně prospívá. A taková dlouhá procházka na čerstvém vzduchu nikomu neuškodí.

Já osobně nemám ráda názory žen a nastávajících maminek, které tvrdí, že každé cvičení v těhotenství jenom škodí a není prospěšné, některé maminky podle toho taky potom po porodu vypadají. Myslím si, že každý nenásilný pohyb v těhotenství je zdraví prospěšný. Samozřejmě pokud Vás při cvičení něco bolí nebo máte rizikové těhotenství, tak je to něco úplně jiného, já ale mluvím o úplně zdravých ženách. Podle mého názoru, když žena cvičí během těhotenství, tak se jí po porodu snáze shazují nabytá kila a je v mnohem lepší kondici, někdy i v mnohem lepší než před otěhotněním. Samozřejmě je vhodné ve cvičení pokračovat i po porodu.

Nevhodné cvičení v těhotenství je rozhodně běhání (i když už i o takových jsem slyšela), nebo jízda na koni, či nějaké adrenalinové sporty...apod.

Já si také výborně udržuju kondici pomocí domácích prací, jsem takový menší úklidový maniak, ale v tomto období se mi to hodí. Posilujete taky při vysávaní, vytírání, utírání prachu apod. A to já praktikuju velmi často.

Milé budoucí maminky, proto Vám radím, pohybujte se v těhotenství co nejvíce to půjde, choďte často ven a na procházky, prospíváte tím svému zdraví i zdraví svého miminka.


Slunicko - čtenářka
ChytráŽena.cz

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
Hodnocení
Nelíbí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Líbí
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
 



Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
Určitě souhlasím s názorem, že cvičit je nezbytné pro získání další energie. Určitě je fain hýbat se i v těhotenství, nejen kvůli kilům, ale hlavně pro svou pohodu. Nejsem žádná fitneska, ale miluji protahování (joga), plavání, procházky, jízdu na kole... Chtěla jsem dodat k těm maminkám, které tak nějak moc necvičí, že jim to jistě bude chybět i poté, co se děťátko narodí, to je potom makačka, než se člověk zase nastaví na jiný režim... S první dcerkou jsem při těhotenství chodila plavat snad 3x týdně a bylo to skvělé. Nyní nemáme takové možnosti, ale zkouším pokračovat se steprem. Procházkové tempo se skoro 3 letým dítětem také velmi zvolnilo, ale co se dá dělat. Nyní jsem v 15. týdnu s dalším prckem a trochu mě zarazilo, že už mám 5 kg nahoře, ale za každý trimestr by to nebylo zas tak špatné. Musím dodat, že jsem nějaká mlsnější, takže pohyb je jistě nutný, a trochu začít krotit i chutě Tak jako jsme nevěděli jaké to bude mít 1. dítě tak netušíme jaké to bude s dalším ale těšíme seSmajlík
Obrázek uživatelky
profil
taky jsem si v 19. tydnu chodila vsude pesky a cvicila a ofrkovala nad zenami v poradne s jiz velkym brichem, ktere pribraly opravdu hodne. ke konci tehotenstvi prisly komplikace a klid na luzku, miminko se narodilo nastesti jen o mesic driv. takze ver, ze ne kazdemu je dano pribrat 8 kg a odejit z porodnice v predtehotenskych dzinach. ja jsem na sve vaze po 18 mesicich, stastna, ze byl maly jen o mesic driv a ze nema zadne problemy.moje vaha je to posledni co jsem resila
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles