Hrajte s námi SUDOKU online !Hrajte s námi SUDOKU online ! Školní rok a prázdniny ve školním roce 2023/2024Školní rok a prázdniny ve školním roce 2023/2024 8 rad, než se rozhodnete vyběhnout8 rad, než se rozhodnete vyběhnout Pampeliškový med - nejoblíbenější receptyPampeliškový med - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Úterý 16.04. 2024
Dnes má svátek Irena
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY

Životopis: Co musíte vědět, abyste uspěli

15. 08. 2014 | Zajímavosti
Vstupenka na pohovor, anebo konec nadějí na novou práci? Aby váš životopis zabodoval mezi desítkami jiných, musí zaujmout „na první dobrou“. Často k tomu stačí jen pár kliků myší.  

Určitě ten pocit dobře znáte. Objevíte inzerát na pracovní pozici, kterou jako by vám někdo ušil na tělo. Ale na konci textu, v němž jste se dokonale poznali, čeká věta, která vám spolehlivě zkazí náladu: Pošlete nám svůj životopis! Vytvořit přesvědčivé CV přitom není těžké – stačí se držet několika osvědčených pravidel, která při práci využívají reklamní textaři. Tedy lidé, pro něž je psaní textů, které musejí okamžitě zaujmout a motivovat, doslova denním chlebem.

Máte na to třicet vteřin. Možná jen patnáct.

Průměrný personalista věnuje jednomu životopisu pár desítek vteřin. Někteří rutinéři si dokonce vystačí s patnácti sekundami. A že by se zdržovali s tiskem životopisu, o tom nemůže být řeči – prohlíží si ho pouze na monitoru. A právě v tom se skrývá vaše šance, jak vyniknout mezi záplavou ostatních životopisů, které se podobají jeden druhému jako vejce vejci.

životopis - jak uspětDonuťte personalistu, aby se začetl

Čtení na obrazovce počítače a na internetu je totiž v mnohém výjimečné. Již v roce 1997 odhalil jeden z klasiků internetového marketingu, Jakob Nielsen, že lidé na webu ve skutečnosti nečtou, pouze „skenují“ text a zachytávají se pohledem na výrazných prvcích (např. na ztučněných pasážích). Z těchto záchytných bodů skládají v mysli kostru sdělení. Pouze pokud je tato osnova zaujme, přejdou k detailům. Jiný klasik online marketingu, Gerry McGovern, popsal chování uživatele internetu takto: „Nepřišel jsem si s vámi vyměňovat komplimenty. Vím velmi dobře, co hledám. Spěchám a jsem nervózní.“ Co z toho vyplývá pro uchazeče? Pokud v životopisu využijí triky internetových textařů, mají mnohem větší šanci zaujmout personalistu, zavaleného stovkami žádostí o totéž místo.

Jak využít marketing při tvorbě životopisu

Průběh „čtení“ na webu probíhá zhruba takto: Uživatel registruje nejdříve titulek, stručnou anotaci (shrnutí), pak fotografie, mezititulky a zvýrazněné pasáže. Pozornost přitáhnou i kratší odrážkové seznamy, přehledné tabulky a infoboxy. 
Jak to využít při tvorbě životopisu?
Stačí řadit informace od hlavního sdělení k podrobnostem a od aktuálních po ty nejstarší.
Umístěte na začátek životopisu krátké shrnutí svých předností. Používejte titulky a mezititulky, a hlavně zvýrazněte stěžejní pasáže, o nichž si podle popisu pozice myslíte, že je zaměstnavatel ocení. Díky tomu bude text přehledný a čtení záživné. Jednolitý text naopak čtenáře unavuje a hrozí, že personalista životopis přejde jako málo zajímavý.

Rozhodují maličkosti. Nezapadněte, zaujměte!

Navzdory skutečnosti, že životopis lze vylepšit použitím těchto jednoduchých prvků, portály práce i různé poradní weby o zmíněné metodě mlčí. Proto také drtivá většina uchazečů tyto vychytávky nevyužívá. Přitom i jediná, ale důležitá informace, kterou personalista v záplavě žádostí o totéž místo hledá a nalezne, může rozhodnout o postupu do dalšího kola. Těch několik kliků myší, které důležité údaje zvýrazní a odliší váš životopis od drtivé většiny ostatních, za novou práci určitě stojí.

Zdroj, foto: Jistá práce.cz


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 
Čtěte také



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip


NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !