Nakládané zelí - nejoblíbenější receptyNakládané zelí - nejoblíbenější recepty Likér ořechovka - nejoblíbenější receptyLikér ořechovka - nejoblíbenější recepty Tipy na dekorace pro krásnější podzim a zimuTipy na dekorace pro krásnější podzim a zimu Jeřabiny - nejoblíbenější receptyJeřabiny - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Výherní anketa
Miminka
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Středa 20.11. 2019
Dnes má svátek Nikola
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Jak se ubránit bacilům v dětském kolektivu?

19. 10. 2019 | Dětské nemoci
Rýma a nachlazení, to jsou nemoci, které se dětem dvakrát nevyhýbají. Obzvlášť, pokud chodí do školky či školy. V kolektivu se nemoci šíří rychlostí blesku, a pokud onemocní jeden, strhne se vzápětí hotová lavina a za chvilku je nemocná celá třída. Ubránit milované dítko od nemoci nemusí být tak těžké, jak se na první pohled může zdát. Tady je hned pět typů pro posílení imunity.

1.    Pohyb v přírodě a správné oblečení

I přesto, že teplé léto je nenávratně pryč, nebojte se trávit čas venku. Pohyb na čerstvém vzduchu dítěti určitě prospěje. Ať už se vydáte na výlet, malou procházku, do parku nebo ho vypravujete do školy či školky, důležité je zvolit správné oblečení. Dítěti by neměla být zima, ale také by nemělo být nabalené jako sněhulák, aby se při pobíhání venku příliš nezapotilo. A protože podzimní počasí je nevyzpytatelné, je dobrou volbou vrstvení. Základem by měla být kvalitní spodní vrstva z prodyšného materiálu, které odsává pot. Další kousky by pak měly být lehce rozepínací, tak aby si je dítě mohlo samo sundat nebo obléci, jak zrovna potřebuje.

2.    Pestrý jídelníček plný vitamínů - svačina

Jak se ubránit bacilům v dětském kolektivu?Dbejte na to, aby vaše dítě mělo vyváženou stravu. Nezapomeňte ke školní svačině přibalit ovoce či zeleninu. Na podzim dozrávají jablka, hrušky, švestky a na pultech v obchodě se objevují šťavnaté mandarinky. Využijte toho a doplňte své ratolesti potřebné vitamíny přírodní cestou. Zapomínat byste neměli ani na pitný režim. Dětem nejvíc prospěje čistá pramenitá voda.

3.    Obranyschopnost organismu podpoří i bylinky

Echinacea, aloe vera, rakytník, šípek, ginkgo biloba, ženšen i česnek, cibule, křen nebo borůvky mají blahodárný vliv na posílení imunity a v možnostech servírování se meze nekladou. Třeba borůvky si mohou děti vychutnat jen tak nebo s bílým jogurtem. Česnek nebo cibule se skvěle hodí k vaření a třeba ze šípku vykouzlíte výborný čaj. Ten pro lepší chuť můžete osladit medem, který také podporuje obranyschopnost organismu, je plný vitamínů, minerálních látek, antioxidantů. Med je navíc zdravější než rafinovaný bílý cukr, který je pro tělo těžce stravitelný, způsobuje obezitu, cukrovku, poškozuje zubní sklovinu a je plný kalorií.

4.    Čistota půl zdraví

Že je normální umýt si ruce teplou vodou a mýdlem po příchodu z venku, před každým jídlem a po návštěvě toalety, byste měli každého předškoláka i školáka učit jako samozřejmost. Nenechte se odradit otráveným obličejem. Dodržováním základních hygienických potřeb zamezíte šíření nebezpečných virů a bakterií. Také se snažte udržovat v domácnosti čistotu. Především velké množství prachu či dokonce plísně mohou dítěti spustit alergie a problémy s respiračním onemocněním. Dejte ale pozor, abyste to s úklidem nepřehnali. V extrémně sterilním prostředí si totiž dítě nedokáže vytvořit přirozenou obranyschopnost vůči běžným bakteriím a paradoxně je potom k nemocem ještě náchylnější.

5.    Nebojte se inhalovat

Inhalování je nejen účinný bojovník při léčbě dýchacích cest, ale slouží také jako skvělá prevence proti typickým podzimním nemocem. Při inhalování se miniaturní částice aerosolu dokážou dostat až do plicních sklípků a tak pomáhají pacientům s rychlejším vykašláváním a zároveň přispívají ke kratší rekonvalescenci pacientů s rýmou. Navíc díky praktickým rozměrům může každý inhalovat například při sledování televize. Na sklánění se nad horkou vodou v hrnci s hlavou přikrytou plenou klidně zapomeňte. Hrozí opaření a navíc vdechujete pouze vodní páry, účinná látka zůstane v hrnci nebo je znehodnocena vysokou teplotou.

Zdroj: Omron


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Přehledné srovnání bankovních i nebankovních půjček online na Usetreno.cz



NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !