Tipy na dekorace pro krásnější podzim a zimuTipy na dekorace pro krásnější podzim a zimu Likér ořechovka - nejoblíbenější receptyLikér ořechovka - nejoblíbenější recepty Nakládané zelí - nejoblíbenější receptyNakládané zelí - nejoblíbenější recepty Vánoční cukroví - nejoblíbenější recepty Vánoční cukroví - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Miminka
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Sobota 28.11. 2020
Dnes má svátek René
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Největší těhotenské mýty aneb co je a není pravda

20. 10. 2020 | Těhotenství
Těhotenství s sebou spolu s krásnými pocity přináší také nejrůznější fámy a mýty. Jak je to se stravováním a sportem? Mají se budoucí maminky bát o zuby a co je pravdy na tom, že širší boky znamenají snazší porod? Podívejte se na nejčastější tvrzení, kterým byste rozhodně neměla věřit.


Musím jíst za dva

Tvrzení, kterým si budoucí maminky často omlouvají přejídání, a které vůbec není pravda. Dítě je na začátku těhotenství velké jako fazole a před porodem má zhruba tři kila, takže rozhodně není schopno spotřebovat tolik kalorií jako dospělý člověk. I přesto, že se mohou zejména v prvním trimestru objevit nezvyklé chutě, je důležité vyvarovat se přejídání, které povede k nadváze.
Nejdůležitější je dostatečně živit miminko a poskytnout mu nejlepší podmínky pro správný vývoj. Základem je vždy pestrá a vyvážená strava bohatá na bílkoviny, zeleniny, ovoce, ale i zdravé tuky a sacharidy. Jakmile tělu maminky nebude chybět žádná důležitá látka, je mnohem větší pravděpodobnost, že těhotenství proběhne v klidu a naprostém pořádku až do samotného porodu. Doporučuji také sáhnout po nějakém doplňku stravy určeném speciálně pro těhotné a kojící ženy. Ideálně takový, který má složení co nejbohatší a přináší opravdu širokou škálu vitamínů, minerálů a stopových prvků.

těhotná ženaNemůžu sportovat

Těhotenství není nemoc, a tak je žena schopna dělat prakticky vše, co dělala před otěhotněním. Je samozřejmě důležité poslouchat své tělo a vhodně upravovat zátěž podle aktuální trimestru, rozhodně ale neplatí, že sport škodí. Ba právě naopak. Aktivní pohyb může pozitivně ovlivnit porod a také předcházet striím. Skvělou pohybovou aktivitou v tomto případě může být třeba aquagymnastika či jóga pro těhotné. Čeho by se však těhotné ženy měly vzdát, jsou míčové sporty a jízdy na koni kvůli vyššímu riziku zranění. V posledním trimestru je důležité vyvarovat se prudkých pohybů a skákání. Jinak sport určitě ano. Dokonce ani maminkám, které do doby před otěhotněním nebyly aktivní, nemůže mírný pohyb uškodit.

Přijdu o zuby

Zejména na začátku těhotenství jsou zuby a dásně velmi citlivé. Obecně však platí, že jestliže nastávající maminky chodí pravidelně na prevence a dentální hygienu a zánět v ústech nemají, ani v těhotenství tomu nebude jinak. Důležitá je šetrně prováděná hygiena dutiny ústní, protože dásně mohou být díky hormonálním změnám překrvené a někdy mohou krvácet i bez známek zánětu. Toto krvácení často budoucí maminky svádí k tomu, aby raději nepoužívaly zubní kartáček, ale to je chyba.

Důkladná hygiena a pravidelné návštěvy zubaře a dentální hygienistky jsou tedy základ. Výhodou je, že k běžným dvěma prohlídkám v roce má žena během těhotenství nárok na jednu prohlídku u zubaře navíc. Myslet by se mělo také na dostatek minerálů, jako jsou vápník, fosfor a vitamín D. K důkladné péči je tedy zapotřebí přidat ještě mléčné produkty, případně vykrýt deficit doplňky stravy.

Mám široké boky, tak budu mít snadný porod

Jeden z největších mýtů spojených s těhotenstvím a porodem se týká šířky dámské pánve. Větu „ty máš široké body, bude se ti dobře rodit“ slyšela nejedna nastávající maminka. Pravda je ale taková, že šíře boků nemá s náročností a průběhem porodu vůbec nic společného. Pro průběh porodu je totiž nejdůležitější velikost porodních cest, tedy tvar a šířka otvoru uprostřed pánve. Chcete-li mít snadnější průběh porodu, připravte se na něj aktivním pohybem. Existuje několik cvičení z oblasti fyzioterapie, které pomáhají stabilizovat pánev a posilovat zádové, šikmé břišní a hýžďové svaly, které pomáhají zmírňovat fyzické potíže v těhotenství a jsou skvělou průpravou na porod.

Zdroj: GS Mamavit


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip



NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !