Jak vyfouknout velikonoční vajíčkoJak vyfouknout velikonoční vajíčko Nejlepší velikonoční beránek?Nejlepší velikonoční beránek? 5 důvodů, proč nemůžete zhubnout5 důvodů, proč nemůžete zhubnout Jak vyrobit budku z prkna?Jak vyrobit budku z prkna?
Chytrá žena na Facebooku
Miminka
Kategorie
Velikonoční nadílka
Soutěžte s námi o 300 skvělých výher
do startu zbývá:
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
pondělí 25.03. 2019
Dnes má svátek Marian
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Potraviny pro dítě do 1 roku

23. 02. 2019 | Výživa

Po ukončeném čtvrtém měsíci je možno do jídelníčku začít zařazovat různé potraviny a postupně tak podpořit vývoj trávicího traktu vašeho miminka a přivykání na běžné potraviny. Zde jsou potraviny i s dobou jejich zapojení do jídelníčku:


Od ukončeného 4. měsíce

Zelenina: mrkev, různé druhy dýní, cuketa, patizon, fenykl, brokolice, květák, špenát, mangold, syrové avokádo, syrová oloupaná okurka.

Čaje: neochucený rooibos, honeybush, fenykl, kmín.

Za studena lisované oleje: olivový, konopný, kokosový.


Od ukončeného 5. měsíce

Maso (bio nebo z malochovů): hovězí, telecí, jehněčí, kůzlečí, králičí, krůtí, husí, kachní, kuřecí, vepřové, zvěřina (z prověřeného zdroje), nutrie, pštrosí.

Další masné výrobky: žloutek, kvalitní máslo a sádlo (ne ze supermarketů s nejasným původem).

Ovoce: jablka, hrušky, nashi, švestky, blumy, meruňky, nektarinky, broskve, mirabelky, banán, velmi zralé mango, vodní meloun.

Zelenina: hrášek, zelené fazolky, černý kořen, brambory, batáty, červená řepa.


Od ukončeného 6. měsíce

Maso:pstruh, kapr, lín, amur, cejn, tolstolobik.

Další živočišné produkty: plnotučný jogurt.

Obiloviny (v malém množství): rýže, jáhly, kukuřice, oves, ječmen, žito, pšenice.

Čaje: jablko, meduňka.

Zelenina: kedlubna, tuřín, vodnice, růžičková kapusta, listové saláty, polníček, petržel, pastiňák, chřest, pórek, cukrový hrášek, kukuřice.


Od ukončeného 7. měsíce

Zelenina: čočka.

Obiloviny (v malém množství): pohanková lámanka nebo pohanková krupice, oves, quinoa, amarant, čirok.

Ovoce: hroznové víno, borůvky, třešně, višně, kaki, melouny (zelené, žluté a oranžové druhy).

Čaje: rakytník, mateřídouška, květ černého bezu, jitrocel.


Od ukončeného 8. měsíce

Obiloviny (jako příloha nebo kaše): rýže, jáhly, kukuřice, pohanková lámanka nebo pohanková krupice, oves, amarant, čirok.

Čaje: heřmánek, divizna, šípek (v malém množství), kopřiva, sléz, měsíček (opatrně), yzop, zelený oves, citrónová tráva, citrónová kůra.

Koření: petrželka, pažitka, kopr, libeček, kerblík, červená paprika.


Od ukončeného 9. měsíce

Ovoce: citron (šťáva), datle, fíky, papája, granátové jablko (šťáva), bezinky (tepelně upravené), kdoule (tepelně upravené), jahody, maliny, ostružiny, moruše, rakytník, brusinky.


Od ukončeného 10. měsíce

Zelenina: cizrna, červené fazole.

Další živočišné produkty: plnotučná kyška, kefír a jiné neodtučněné zakysané výrobky.


Od ukončeného 11. měsíce

Maso: vepřové, vnitřnosti, domácí šunka bez dusitanů, tuňák ve vlastní šťávě, losos, treska, halibut, mořský jazyk, platýs, makrela, sleď, sardel, sardinka, candát.

Obiloviny: (příloha, kaše nebo pečivo) ječmen, žito, pšenice, pohankové kroupy.

Ovoce: mandarinky, pomeranč, kiwi, pomelo, grapefruit, liči, karambola, mochyně (physalis), rybíz, angrešt.

Čaje: květy růže, chrpy, sedmikrásky, slunečnice, levandule.

Zelenina: žampiony.

Koření: nové koření, vanilka, skořice, citrónová tráva, sušená kurkuma, řeřicha, estragon, oregano, rozmarýn.


Od ukončeného 12. měsíce

Další živočišné produkty: bílek, smetana, plnotučný tvaroh, plnotučné kravské a kozí i ovčí sýry (nejlépe tvrdé nebo čerstvé).

Zelenina: jedlé kaštany, bílé fazole, černé fazole, zelená čočka, hrách, boby fava.

Ovoce: maracuja, ananas, granátové jablko.

Sladidla: třtinová melasa, přírodní sladidla, místní med, datlový sirup, kokosový cukr, sušená třtinová šťáva, javorový sirup.

Dále: mořské řasy (např.nori, wakame), lahůdkové droždí, kakao, karob, ořechy a semínka v nedusivé formě (máslo, mléko nebo mleté v jídle).

Reakce na jednotlivé potraviny se může velmi různit, některá miminka špatně reagují na potraviny, se kterými jiné miminko nemělo problém ani při předčasném zařazení do jídelníčku. Řiďte se proto především doporučením svého lékaře a nárokům právě svého miminka, které vy jako maminka znáte nejlépe.


Texie - čtenářka
ChytráŽena.cz

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
Hodnocení
Nelíbí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Líbí
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Další fotografie ke článku Potraviny pro dítě do 1 roku:

Potraviny pro dítě do 1 roku
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.



NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !

Kraslice