Tipy na dekorace pro krásnější podzim a zimuTipy na dekorace pro krásnější podzim a zimu Vánoční cukroví - nejoblíbenější recepty Vánoční cukroví - nejoblíbenější recepty Hrajte s námi SUDOKU online! - 3 obtížnosti i pro chytré ženyHrajte s námi SUDOKU online! - 3 obtížnosti i pro chytré ženy Květina Vánoc - Vánoční hvězdaKvětina Vánoc - Vánoční hvězda
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Úterý 06.12. 2022
Dnes má svátek Mikuláš a pozor na čerty!
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Jak na úspěšné online podnikání? Radí Stáňa Stiborová z Podnikání z pláže

8. 12. 2021 | Úspěšní lidé
-Komerční sdělení-

Chtěli byste začít psát úspěšný blog a mít vlastní komunitu sledujících? Láká vás podnikat online? Chcete jít s dobou a být vidět ve světě internetu? Pak se začtěte do následujících řádků! Stáňa Stiborová, autorka bestselleru Podnikání z pláže a stejnojmenných online kurzů vám poradí jak začít.

Co je tedy potřeba na začátek, když se člověk rozhodne, že chce podnikat online? Jak například velký kapitál nebo kolik času? Dá se to nějak zobecnit? Samozřejmě u každého to bude asi jiné, ale dá se začít i z ničeho?

Stáňa StiborováUrčitě se dá začít s minimem, teoreticky se dá začít i z ničeho. Já jsem začala posledních pár let v kurzu sdílet i cesty, jak ty věci udělat úplně zdarma. Ale řekněme, že je dobré mít nějaký základ do začátku, ale v řádu tisíců.

Online podnikání má asi takovou nejjednodušší vstupní bariéru oproti klasickým podnikáním, protože nemusíš kupovat žádné zboží předem, nemusíš zajišťovat žádnou logistiku. Je to prostě jednodušší.

Jak začít? Základem online podnikání jsou určitě webové stránky, takže je dobré mít svoji doménu a postavit si webové stránky. Dneska už existuje spousta aplikací, skrze které zvládne postavit nebo si vytvořit ty webové stránky člověk i sám, a to i poměrně hezkým způsobem. A řekněme, že to je investice v řádu nižších tisíců.

Další věc, která k tomu určitě patří, jsou sociální sítě, protože to je způsob, jak být vidět. Sociální sítě jsou samozřejmě primárně zdarma, nicméně dá se tady využívat těch placených kanálů. Ale není to nutné na začátek.
Podnikání z pláže
A pak potřebujeme samozřejmě nějakou aplikaci, která nám zajistí tu automatizaci prodeje. V Česku existují takové aplikace dvě, nebo dvě takové největší, je to FAPI a Simple shop. V nich si naklikáš formulář, a když ten formulář člověk vyplní a zaplatí, tak mu automaticky přijde ten e-book nebo přístupy do online kurzu nebo jakéhokoliv digitálního produktu. To jsou takové úplné základy s tím, že jedna z těch aplikací funguje i tak, že dokud nevyděláváš, tak nic neplatíš. Takže opravdu ty počáteční náklady jsou minimální.

Další z takových cest online marketingu je e-mail marketing. Tady zase existují různé aplikace. Některé jsou zdarma, některé jsou placené v řádu stokorun za měsíc. Takže kdybych měla říct nějaké úplné minimální počáteční náklady na ty aplikace, tak je to od tisícovky do třeba deseti tisíc. Záleží, co si člověk vybere a co pro něho bude větší priorita, protože samozřejmě buď mám prioritu třeba kvalitu a to, že chci ušetřit čas, pak to bude o něco dražší, než když mám toho času hodně, jsem ochotná se v tom více pobabrat a pohrabat, ale nechci platit nic. Ale ty možnosti tady jsou.

Co podle tebe tedy stojí za úspěchem v podnikání? Protože jedna věc je podnikat, tak nějak si třeba vydělat na obživu, ale druhá věc je, když se začne ten projekt rozjíždět a třeba i zvětšovat. Myslíš si, že je potřeba například originalita nebo už jsi říkala, že je s tím spojená osobnost?
Podnikání z pláže
V online podnikání je zase těch cest trošku více a samozřejmě každý má trochu jinou osobnost, takže už jsem viděla úspěšné projekty různého typu lidí.

Jedna věc, která určitě tyto lidi pojí, je taková důvěra v to, že to, co sdílí, je skvělé, taková jako důvěra v sebe sama a to svoje know-how. Zároveň tohle je věc, kterou často na začátku nemáš, a dospěješ k tomu až časem, až tím opakovaným sdílením a tou zpětnou vazbou, kterou získáváš. Do toho postupně dorosteš. Takže určitě pokud tohle člověk na začátku nemá, tak to neznamená, že nebude úspěšný. Ale u těch už úspěšných projektů vnímám, že tohle byl jeden z těch klíčů, které tam ti lidi měli.

Další věc je určitě už zmiňovaná vytrvalost, to znamená nevzdat to po měsíci s tím, že to nefunguje. Tady dávám lidem často ráda takový příklad s tím, že když zaseješ na zahradě na jaře, tak druhý den nesklízíš, ale musíš počkat několik týdnů, několik měsíců. Když třeba zasadíš jabloň, tak nám jabloně na zahradě začaly plodit až po čtyřech letech, až když pořádně zakořenily, tak měly opravdovou úrodu. A to podnikání je stejné. Takže nevzdávat to po prvních dvou třech měsících, jakože: „Jé, hm, tak já mám jeden prodej, tak mi to asi nefunguje.“ Tak super, máš jeden prodej, tak pokračuj dál. A prostě je potřeba v tom mít tady tuhle vytrvalost.

Co určitě pomáhá, a zároveň si nemyslím, že by to tak muselo být vždycky, protože ne každý to dělá rád, ale pro hodně lidí to tak funguje, je právě ta autenticita, kterou jsi zmiňovala, a to, že sdílíš svůj příběh opravdu pravdivě, ne jenom to hezké, ale i ty různé propady s tím spojené i ty temné stránky. Čím více jsme autentiční, tak tím více jsme uvěřitelní pro tu druhou stranu. A samozřejmě když nám ti lidé, kteří nás sledují, důvěřují, tak mnohem raději si koupí od někoho, komu důvěřují, než od někoho, koho vůbec neznají.
Podnikání z pláže
Takže ta důvěra a vztah s tím člověkem na druhé straně je naprostý základ úspěchu, podle mě, ne jen v online podnikání, ale v jakémkoliv podnikání. Když máš kavárnu, tak raději tam budou chodit lidé, když se na ně usměješ a budou se s tebou cítit dobře, než když se na ně zamračíš, že jo.
Takže to jsou takové klíče. Zároveň když jsem zmiňovala tu autenticitu, říkala jsem, že ne každý to má rád. Znám i projekty, kde ti lidi sdílejí svůj příběh, ale třeba se neotevírají tolik do hloubky, co se týče jejich života. Prostě sdílí jenom tu cestu toho svého vlastního tématu. Mají na blogu třeba nějaké články okolo toho tématu, ale nejdou do hloubky okolo sebe. Sdílí jenom to téma a funguje jim to dobře.

Spousta lidí si nedovede představit, že by měli něco o sobě někde sdílet nebo psát, tak určitě ani to není úplně až tak nutné, jde to i jinak. Já myslím, že to nejdůležitější je, aby se člověk tak nějak ukotvil a začal se v tom cítit co nejvíc sám sebou a postupně si našel tu svoji cestu podnikáním tak, jak vyhovuje jemu, a tak, jak mu to dává smysl. Pro inspiraci jak to jde ostatním, se můžete podívat do katalogu absolventů mých online kurzů na: www.plazovnici.cz
Podnikání z pláže
Ono jak jsi zmiňovala, tak ta autenticita je podle mě velmi důležitá, protože já třeba i pozoruju to, že se člověk snaží být autentický, ale potom zejména na sociálních sítích si všimne, že dostává lepší reakce na určité druhy příspěvků, a potom ta autenticita už jde trošku stranou, protože samozřejmě chce mít velký dosah, dobré reakce, a tak sdílí jenom to, co se líbí. Co si myslíš o tomhle? Myslíš, že to potom ztrácí to své kouzlo a tu důvěru u těch lidí?
Podnikání z pláže
Já myslím, že to závisí možná i na té cílové skupině, protože když já pozoruju třeba úspěšnost svých příspěvků, tak ty nejúspěšnější jsou často ty, ve kterých mám největší otevřenost těch temných věcí nebo tam, kde jdu do nějaké zranitelnosti nebo do nějaké nedokonalosti. To s lidmi rezonuje, protože najednou vidí člověka na druhé straně.

Takže nemyslím si, že sdílet jenom to, co se líbí, to hezké, že by byla ta cesta v tom smyslu, že by to mělo ty lajky, ale že lidé naopak chtějí tu autenticitu.
Podnikání z pláže
Ale pak je tady samozřejmě nějaká další cílová skupina, která to třeba nevyžaduje, která jde ráda po povrchu a půjde jenom po těch hezkých věcech. A v tom je samozřejmě potřeba znát tu svoji cílovou skupinu. Protože pokud ta moje cílovka to nechce, nepotřebuje, nevyžaduje a já to tak necítím a nechci to takhle sdílet, no tak můžu prostě sdílet na Instagramu fotky s jedním slovem a v každém třetím příspěvku udělat spolupráci a bude mi to fungovat, protože té mojí cílové skupině to takhle vyhovuje a je s tím spokojená.


My se tady teď bavíme o sledujících a příspěvcích, takže je řeč o sociálních sítích. Jak velkou roli hrají sociální sítě při online podnikání? Protože jsi na začátku zmiňovala, že není úplně potřeba je ze začátku mít, ale zřejmě potom s postupem času je to vhodné.

Sociální sítě hrají určitě klíčovou roli. Já jsem zmiňovala, že není podstatné jít hned do placeného využívání sociálních sítí, nicméně mít na Facebooku funpage a používat Instagram je určitě zásadní. Nebo alespoň jednu z těch platforem, nemusí to být nutně hned obě. Lidé tráví obrovské množství času každý den na sociálních sítích a je to nejjednodušší cesta, jak se s tím svým klientem potkat, jak být vidět.

A je potřeba tady zmínit dvě věci. Že lidi nechodí na sociální sítě primárně nakupovat nebo nejdou tam za tím účelem, jako teď chci utratit svoje peníze, ale jdou tam za inspirací, za pobavením, vyčistit si hlavu. A tím pádem tohle je to, co bychom jim měli primárně dávat.

Takže zase jsme u toho, že ten prodej jako takový vlastně není ta cesta, jak se dostat k tomu klientovi, ale je to ten obsah. To, že dáváme něco zajímavého, nějakou hodnotu. To stejné pak platí i o webu. Dávat hodnotu a skrze to si vlastně ti lidé řeknou, aha, tohle mě baví, tohle chci vidět častěji, a začnou tě sledovat.

Samozřejmě problém sociálních sítí je, že to, že máš třeba sto tisíc sledujících, neznamená, že tvůj příspěvek uvidí sto tisíc sledujících, uvidí to jenom část. Když je to hodně dobrý příspěvek, tak to uvidí o něco větší část. Ale pořád si ty sociální sítě nechávají prostor pro placenou reklamu, která samozřejmě v online podnikání taky hraje svoji roli, ale zase není nutné skrze tu reklamu prodávat. Zase je tady cesta skrze reklamu dávat hodnotu, zaujmout a říct, hele, jsem tady, pojď, můžeš mě sledovat, a uvidíme, co bude dál.
Stáňa Stiborová
Co si teda myslíš o vytváření obsahu zdarma, jako jsou různé podcasty, blogy, webináře? Myslíš si, že i tak se dá vydělávat? Protože třeba spousta lidí si myslí, že tím, že natočím podcast, tak tím dostanu od někoho peníze. Ale tak to samozřejmě není. Tak co si myslíš o tvoření obsahu zdarma?


Ten obsah zdarma je naprosto klíčový. A ne jenom pro online podnikání, ale i pro e-shopy i pro klasické podnikání si myslím, že obsah zdarma je klíčový. Protože to je právě ta cesta, jak budovat důvěru a vztah s klientem. A druhá věc je, že jen malá část klientů od nás nakoupí při prvním setkání. Když tě poprvé někde zahlídnou, ať už to bude, že půjdou kolem tvého obchodu, nebo tě uvidí na sociálních sítích, tak třeba 10 % nakoupí hned, ale těch zbývajících 90 potřebuje opakovaný kontakt.

Mě teď napadá takový příměr – když muž vyrazí do baru za účelem lovu, tak jen malá část žen s ním půjde hned domů. 90 % žen potřebuje opakovaný kontakt. Potřebují jít na rande a potřebují se prostě trošku poznat. To podnikání je vlastně podobné. S tím, že prodej je, že spolu půjdete domů.

Takže bych k tomu přistupovala s takovým jako respektem, ne přijít hned za tím klientem s tím, že pojď, vyspíme se spolu, ale budovat ten vztah a mít tam tu vzájemnou úctu s tím, že na tom klientovi mi taky záleží, chci mu dát tu hodnotu, chci, ať se rozhodne správně, ať ví, jestli tenhle produkt je pro něho dobrý, nebo ne.

Protože když se teď budeme bavit o produktech, přijde člověk a řekne si, hm, tak si to koupím, ale nemá o tom dostatek informací, pak si to donese domů a je zklamaný a zjistí, že to je vlastně úplně něco, co nechtěl, tak o tom nebude říkat hezké věci, nebude sdílet se svými přáteli, hele, tady mám super, nevím, kávu, kup si ji taky, ale řekne, ty jo, tohle je hnus, to už bych si znova nekoupil.
Takže tady je i klíčová ta autenticita a důvěra a ten vztah, protože pak, když je ten klient spokojený, tak zaprvé se vrací a vracející klient u nás nakoupí mnohem snadněji než klient, kterého musíme získat poprvé. A druhá věc je, že bude šířit dále to dobré jméno toho, ať už je to digitální projekt, digitální produkt, nebo jakákoliv služba, nebo nějaký fyzický produkt.


Rádi byste více informací o online podnikání?

Podívejte se na některý z následujících rozhovorů:



Stáňu a její příběh můžete sledovat na Facebooku

na Instagramu

na Youtube

Stáňa Stiborová




















Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj

Další fotografie ke článku Jak na úspěšné online podnikání? Radí Stáňa Stiborová z Podnikání z pláže:

Jak na úspěšné online podnikání? Radí Stáňa Stiborová z Podnikání z pláže
Jak na úspěšné online podnikání? Radí Stáňa Stiborová z Podnikání z pláže
Jak na úspěšné online podnikání? Radí Stáňa Stiborová z Podnikání z pláže
Jak na úspěšné online podnikání? Radí Stáňa Stiborová z Podnikání z pláže
Jak na úspěšné online podnikání? Radí Stáňa Stiborová z Podnikání z pláže
Jak na úspěšné online podnikání? Radí Stáňa Stiborová z Podnikání z pláže
Jak na úspěšné online podnikání? Radí Stáňa Stiborová z Podnikání z pláže
Jak na úspěšné online podnikání? Radí Stáňa Stiborová z Podnikání z pláže
Jak na úspěšné online podnikání? Radí Stáňa Stiborová z Podnikání z pláže
Jak na úspěšné online podnikání? Radí Stáňa Stiborová z Podnikání z pláže
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip



NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !