-Komerční sdělení-
Veronika neměla jednoduché dětství, ale to ji vůbec nezabránilo jít si za svým snem. V roce 2014 byla finalistkou České Miss a o dva roky později založila nadační fond, který podporuje děti v dětských domovech tak, aby mohly žít plnohodnotný život a byly připraveny na překážky v běžném životě po opuštění dětského domova. Tato problematika není Veronice vůbec cizí. Sama v jednom domově strávila celé dětství.
Vaše nadace pomáhá znevýhodněným dětem se začleňováním do společnosti; co myslíte, že je pro mladé lidi po opuštění dětských domovů to úplně nejtěžší?

Život v dětských domovech se dětem snaží usnadnit dobrovolníci a sponzoři. Co podle vás děti nejvíce postrádají?
Veronika Kašáková: Děti v dětských domovech nejvíce strádají v tom, že nejsou dostatečně milovány. Nemají své „doma“, svého tatínka, svou maminku. Nemají individuální péči a pozornost, kterou si zasluhují, zbytečně tak zůstávají samy a uzavřené. Nikdo neotevírá jejich potenciál, nikdo je nedrží za ruku a neuspává. Je mi to dnes dvakrát tolik líto, když vidím, o co vše jsou děti ochuzeny, to jim bohužel v dětských domovech ani sponzoři nevynahradí. Je ale velmi hezké sledovat, že je o děti zájem a že se společnost zajímá. Chtějí pomoci, a to je to hlavní. Díky za to.
Myslíte, že jsou podmínky v dětských domovech nyní lepší oproti době, kdy jste dětství prožívala vy?
Veronika Kašáková: Samozřejmě, zlepšuje se to, ale stále je to uměle vytvořené domácí prostředí, není to jako doma. Nyní jako maminka už vím, co je to mít pro dítě domov, před vším ho ochránit a snažit se mu život zjednodušovat a pomáhat. Ačkoliv věřím, že vychovatelům v dětských domovech na dětech záleží, nelze dětem poskytnout individuální péči, nelze jim předat tolik lásky, ale v rámci svých možností se snaží. Bohužel jejich povinnost končí ve chvíli, kdy dětem končí ústavní péče, a já si osobně myslím, že tam by měla pozornost státu směřovat.
Prospělo by dětem v dětských domovech, kdyby je měli po celou dobu jejich pobytu v domovu na starosti například pouze dva vychovatelé, jako je tomu právě v Klokáncích?

Jste ambasadorkou letní kampaně značky Chupa Chups, která má za cíl pomoci dětem v náhradní rodinné péči. Co vás vedlo k navázání této spolupráce?