Červená řepa - nejoblíbenější receptyČervená řepa - nejoblíbenější recepty Houbový guláš - nejoblíbenější receptyHoubový guláš - nejoblíbenější recepty Kdy se slaví Halloween v roce 2017?Kdy se slaví Halloween v roce 2017? Nakládané zelí - nejoblíbenější receptyNakládané zelí - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Narozeninový poklad
Soutěžte o výhry za
více než 150 000 Kč
do startu zbývá:
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Čtvrtek 19.10. 2017
Dnes má svátek Michaela
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

10 rad, jak bojovat proti stresu

30. 04. 2015 | Péče o tělo

1. Sport místo antidepresiv

Je prokázáno, že pohyb snižuje napětí i frustraci, zvyšuje produkci endorfinů a činí nás šťastnějšími. Vystavení se přirozenému světlu je navíc nejlepším bojovníkem proti depresím.
Pokud se necítíte venku hned na běhání, začněte rychlou chůzí. To je nejzdravější cvičení vůbec. Nezatěžují se jím klouby ani páteř – zejména pokud nemáte právě ideální váhu, podporuje posilování středu těla a výborně se s ní hubne. Ozdravný systém nastartujete rychle díky deseti tisícům kroků denně! Podle Světové zdravotnické organizace bychom se týdně měli aktivně hýbat pět krát třicet minut. To není nijak mnoho – přesto si tyto chvíle naplánujte do diářů.

Hodláte jít s kamarádkou na kafe? Třicet minut se před tím projděte. Trávíte odpoledne s dětmi? Běžte s nimi ven. Procházka by se měla stát součástí každého dne, stejně jako pravidelné cvičení. Co se týká indoorových aktivit, zde je více než druh cvičení důležité to, aby vás pohyb bavil. Cvičení může být zábava i ve fitness centrech, kde si můžete vyzkoušet jednou spinning, podruhé zumbu nebo kickbox a mnohá další cvičení, či si najmout trenéra, který vytvoří cvičební plán i cíle vám přímo na míru. Možností je dnes nepřeberně a cvičení je rozhodně zábava, antistresová a brzy příjemně návyková.

10 rad, jak bojovat proti stresu2. Pojmenovávejte věci pravými jmény

Jsou situace, v nichž se cítíte nepříjemně? Zkuste se zastavit, zamyslet a ten pocit pojmenovat. Možná přijdete na zajímavé věci. S kamarádkou, s níž se již delší dobu scházíte, vám už není tak příjemně jako dřív? Něco se vytratilo? Zkuste pojmenovat, co už v kamarádství schází. A pokud to nejde do vztahu doplnit, schůzky omezte. Stejně tak si uvědomujte chvíle, kdy vám je krásně. Zastavte se a přemýšlejte – čím to je? Jdete s dítětem ze školky, drží vás za ruku, brebentí a poskakuje radostí. Prodlužte si tyto chvilky. Nenechte si je vzít rychlým doběhem na tramvaj. Běžte domů pěšky. Kolikrát ještě něco tak krásného zažijete?

3. Radost na každý den

Nejprve si na každý týden napište jednu radůstku, kterou si splníte. Když to dokážete pravidelně každý týden, změňte režim na denní. Není nutné si dávat velké úkoly. Proč si do deníčku nenapsat drobnosti: Těším se na představení mého dítěte ve školce. Cestou domů z práce se zastavím na dobrou kávu. Dám si na PC jarní tapetu, která mě vždy rozveselí. Nebudu tento týden prát. Koupím si bláznivý lesk na rty. Z práce půjdu domů pěšky. Na štiplavou poznámku své dospívající dcery se jenom usměju. Uvidíte sama, že čím praštěnější nápad si zapíšete, tím víc ho budete chtít splnit.

4. Nebojte se ptát a delegovat

Je v práci nějaký pracovní telefonát či úkol, do kterého se vám nechce? Oddalujete ho a to vás ještě více stresuje – večer totiž většinou znovu vyskočí a zapříčiní, že nemůžete usnout. Pravděpodobně to nakonec stejně budete muset vyřídit sama, ale pokud je vás v práci víc a jste zastupitelní, zkuste se zeptat některého kolegy. Možná budete překvapeni. Každý jsme prostě jiný. Vaše nechuť k některým pracovním povinnostem může být pro druhého výzvou nebo dokonce hračkou. Komunikace je základ!

5. Naordinujte si jednou týdně dopoledne v posteli

Něco zcela jiného je ovšem naučit se řízeně vypnout i přes to, že domácnost je plná povinností. Jednou za čas doporučuju naordinovat si víkendový půlden v posteli – není to jednoduché, člověk má stále pocit, že povinnosti ho dohánějí, ale s trochou vůle se jde naučit, že vše počká na později. A odpoledne po takovém odpočinku se do všech prací rázem vrháte s novým elánem a dokonce někdy i s úsměvem na rtech.

6. Relaxujte tancem

Skvělým prostředkem boje proti stresu je terapie tancem, relaxační novinka, kterou si už oblíbilo mnoho českých žen. Prostřednictvím tance si prožijete emoce, které jste se snažili potlačit, vytěsnit, přijmete je a vyčistíte se. Tanec je jazykem našeho těla i duše, navíc velice příjemným. Tuto osvědčenou antistresovou techniku jsme proto zařadili do našich netradičních relaxačních víkendů, kdy si lidé kromě terapie tancem vyberou i pohyb, který jim vyhovuje a také se mohou věnovat kávovému obřadu nebo si pochutnat na šumavských specialitách.

10 rad, jak bojovat proti stresu7. Začněte od „nuly“ s ajurvédou

Ajurvéda si v Evropě získává čím dál více příznivců. Není se čemu divit, je to nejstarší léčebný systém na světě. Dokáže zastavit předčasné stárnutí, zlepší špatné zažívání, nemoci kloubů, zbaví migrén, velkých úspěchů dosahuje u lidí trpícími poruchami spánku a hlavně – skvěle posiluje ve stresových situacích. Její podstatou je dostat se do harmonie, především cvičením a zdravou stravou. Je však velmi důležité vybrat si specialistu a nenaletět šarlatánům. Ajurvédský lékař by měl nejprve diagnostikovat vaši osobnost a prozkoumat psychosomatické znaky: stav vašeho pulsu, jazyka, tváří, očí, nehtů a rtů. Ty mu napoví, co všechno je u vás v nerovnováze, jak v té fyzické, tak i psychické. Pak by vás měl zbavit bloků a negativních emocí, které se ve vás nastřádaly. Znovu si je prožijete a pak je necháte odejít. Nakonec by vám měl vytvořit ozdravný plán, který se skládá z komplexní detoxikace, změny stravy, výběru cvičení, doporučení akupunktury, masáží nebo využití bylinek.

8. Do postele o hodinu dříve

Zbavte se spánkového deficitu. Do postele se vypravte místo půlnoci v jedenáct a to i tehdy, když se vám nechce. Nenechávejte to až na naprostou únavu. V posteli nesledujte televizi, vypněte si mobil (nebo ho dejte na zvonění „letadlo“) a nečtěte. Prostě jen ležte ve vyvětrané místnosti a zkuste přestat myslet. Nemusíte hned usnout, o tom to ostatně není.

9. Ranní dvacetiminutovka

Zpomalte. Ideálně hned ráno a začněte 20 minutami klidu nebo něčím, co děláte skutečně rádi. Meditujte, cvičte, běhejte, přečtěte si něco hezkého nebo jen tak nastavte tvář slunci. Pak si v klidu a realisticky naplánujte, co zvládnete a třeba si to i napište. Večer nebudete naštvaní, že jste udělali jen polovinu a vyvarujete se stresu. Stanovte si realistická očekávání od sebe samých. Akceptujte vlastní hranice.

10. Buďte na sebe hodní

To, jak každý den mluvíte o jiných i o sobě, vytváří vaši realitu. Jen hezké slovo přitahuje hezké chvíle a i zdravý fyzický stav. Nepřehánějte to s péčí o druhé, mějte sebe na prvním místě. Naučte se říkat ne. Pracujte na pozitivním myšlení a každý den se usmívejte. Úsměv vyvolává ozdravné procesy ve vašem těle.

Zdroj, foto: Nebespan.cz,
Larimarhotel.at,  Fisaf.cz,
Skaba.cz,  Juklik.cz,
Monkeysgym.cz

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj

Další fotografie ke článku 10 rad, jak bojovat proti stresu:

10 rad, jak bojovat proti stresu
10 rad, jak bojovat proti stresu
10 rad, jak bojovat proti stresu
10 rad, jak bojovat proti stresu
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Potřebujete stylová a pohodlná křesla do pracovny? Vyberte si kvalitní kancelářské židle Hawaj.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  ? Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !

Štístko