Ostružiny - pro pochutnání i zdravíOstružiny - pro pochutnání i zdraví Borůvky - víte o nich všechno?Borůvky - víte o nich všechno? Školní rok 2020/2021Školní rok 2020/2021 Houbový guláš - nejoblíbenější receptyHoubový guláš - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Neděle 20.09. 2020
Dnes má svátek Oleg
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Co způsobuje nedostatek hořčíku?

12. 09. 2020 | Péče o tělo
Hořčík nebo také magnesium je důležitým minerálem v našem těle. I přesto jej však třetina Čechů nemá dostatek. Nízkou hladinu hořčíku v těle způsobuje nevyváženost stravy i velké množství stresu. Nedostatek magnesia nás pak trápí například v podobě křečí.

Hořčík je důležitým a zároveň čtvrtým nejčastějším minerálem v našem těle. Stará se o více než 300 enzymů regulujících metabolické procesy v lidském organismu. Zvýšený příjem hořčíku je vhodný zejména při větší psychické i fyzické námaze.

Hořčík totiž pomáhá našemu tělu se stresovými situacemi. Mimoto má také pozitivní vliv na srdeční rytmus či na tvorbu ochranných látek pro naše tělo. Svou nezastupitelnou roli si vydobyl i díky kontrole srážení krve a činnosti střev, močového měchýře či žlučníku.

Na dostatečný příjem tohoto minerálu s opravdu pestrými pozitivními účinky by se měli zaměřit zejména lidé s psychickou zátěží, ti, kteří zažívají stres, ženy v menopauze, lidé pracující ve fyzicky náročném povolání, sportovci, kteří mají větší fyzický výdej, a těhotné a kojící ženy. I přesto, že tyto kategorie zahrnují velké množství lidí, setkává se v Česku s nedostatkem hořčíku až třetina obyvatel.

lidéS vysokým nedostatkem hořčíku se potýkají i lidé s cukrovkou. Jeho nedostatečné množství se projevuje často například ve formě známých křečí nohou. Hořčík má totiž relaxační účinky na naše svaly. Pokud se chceme věnovat fyzickým aktivitám, je důležité si hlídat dostatek tohoto minerálu.

Doporučená denní dávka hořčíku je pro dospělé 420 mg pro muže a 320 mg pro ženy. Odkud tedy tento důležitý minerál získáme? Je důležité pamatovat na to, že z přijatého hořčíku vstřebá naše tělo jen menší část. Vstřebávání hořčíku brání potraviny s vyšším obsahem fosfátu, zinku a vápníku, jako například průmyslově vyráběné potraviny, sladkosti či tavené sýry, vyšší příjem tuků a sacharidů nebo nedostatek vitaminů B1, B2 a B6. Dostatečného příjmu hořčíku bychom měli dosáhnout díky pestré stravě, zejména bohaté na luštěniny, celozrnné produkty, ale i ořechy či zeleninu a kakao. Vyměňte tak příště sladkou sušenku za celozrnnou svačinu či alespoň kus čerstvého ovoce. Pokud si nejste jisti dostatečným množstvím hořčíku ve vašem těle, sáhněte po doplňcích stravy, které vám pomohou se o adekvátní příjem postarat.


Zdroj: ČASP

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip



NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !