Bramboráky - nejoblíbenější receptyBramboráky - nejoblíbenější recepty Nakládané zelí - nejoblíbenější receptyNakládané zelí - nejoblíbenější recepty Likér ořechovka - nejoblíbenější receptyLikér ořechovka - nejoblíbenější recepty Jak vyrobit budku z prkna?Jak vyrobit budku z prkna?
Chytrá žena na Facebooku
Výherní anketa
Miminka
Kategorie
Narozeninový poklad
Soutěžte o výhry za
více než 150 000 Kč
do konce zbývá:
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Neděle 21.10. 2018
Dnes má svátek Brigita
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Jak bezpečně cvičit v těhotenství

9. 01. 2018 | Těhotenství
Nastávající maminky často řeší, zda mohou sportovat, jaký pohyb je vhodný v jaké fázi těhotenství a jak připravit své tělo na porod.

Obecně platí zásada, že by maminka neměla dělat nic, na co nebyla před těhotenstvím zvyklá. Naopak – nemusí se vzdávat věcí, na něž je její tělo zvyklé. Záleží ale na tom, ve které fázi těhotenství zrovna je.

První trimestr je čas, kdy by maminka měla být více opatrná. Ovšem i to má příroda hezky zařízené. Býváme unavené, anebo dokonce trpíme nevolnostmi. Je to signál se stáhnout a odpočívat. Je to čas hnízdění a vše ostatní může jít stranou.

Druhý trimestr bývá nejpříjemnější částí těhotenství. Nevolnosti či únava většinou zmizí a je to i čas, kdy se nastávající maminky mohou zase trošku dostat do kondice. Nejpřínosnější je využít tohoto období ke stabilizaci pánve a zad, naučit se vnímat pánevní dno, umět ho aktivovat, a stejně dobře ho i zrelaxovat, tedy uvolnit – to je to, co budeme potřebovat u porodu.

cvičení v těhotenstvíNaučte se vnímat své tělo a dopřejte si rituály


Vnímat své tělo, pocity. Porodem se nám život přetočí úplně naruby a my se musíme naučit orientovat v tom, co se to s námi vlastně děje. Pokud umíme vnímat své tělo, naučíme se vnímat i svou duši. Nic lepšího pro sebe, potažmo pro miminko udělat nemůžeme.

Třetí trimestr je zase o krok dál, ideálně máme trochu naposilováno, máme zpevněné hýždě a pevný hluboký stabilizační systém páteře, čímž si chráníme klouby a vazy, a strasti těhotenství jsou snad snesitelnější. V míře, která vyhovuje našemu tělu, můžeme posilovat dále, ale spíše více odpočíváme, protahujeme se, vnímáme své tělo a stále vědomě uvolňujeme pánevní dno.

Několik týdnů před porodem můžeme zařadit večerní rituál, kdy si třeba zapálíme příjemnou aromasvíčku a pustíme si relaxační hudbu – klidně každý večer tu stejnou. Hezky na ni může po porodu reagovat i miminko. A vnímáme jen sebe, děťátko a uvolňujeme oblast pánevního dna – pomocí soustředění se do této oblasti a pomocí dechu, případně i s využitím „balonku“. Můžeme připojit i masáž hráze. Hlavně by nám ale mělo být vše příjemné a měla by to být opravdu chvilka, kdy všechno necháme být a jen relaxujeme.

Ve fázi třetího trimestru odborníci doporučují i kineziotaping. Vhodně nalepené pásky mohou pomoci držet bříško a tím ulevit zádům. Vhodný je i po porodu, kdy může pomáhat ošetřovat hojící se jizvu po císařském řezu.


Zdroj a foto: Monkey´s Gym

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.



NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !

Diamanty