Novoroční předsevzetíNovoroční předsevzetí 5 důvodů, proč nemůžete zhubnout5 důvodů, proč nemůžete zhubnout Velký roční horoskop na rok 2018Velký roční horoskop na rok 2018 Je naše dítě zralé na vstup do školy?Je naše dítě zralé na vstup do školy?
Chytrá žena na Facebooku
Miminka
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Středa 17.01. 2018
Dnes má svátek Drahoslav
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Je sport v těhotenství tabu? Určitě ne, říkají odborníci

25. 10. 2016 | Těhotenství
Sportovat v těhotenství, nebo ne? Co vlastně můžu? A neublížím miminku? To jsou časté obavy maminek. Odborníci je však uklidňují: Sport v těhotenství určitě tabu není – naopak. Pohyb je velmi důležitý pro udržení fyzické kondice. Důležité ovšem je najít vhodnou míru a věnovat se správným sportům.

Odborníci se shodují: V těhotenství určitě není nutno přestat jakkoliv sportovat a hýbat se, jen je třeba respektovat, že těhotenství je přece jen jiný stav. Těhotenství rozhodně není dobou, kdy bychom měly radikálně hubnout, začínat s intenzivním sportováním nebo trénovat na maraton. Je ale dobré a žádoucí zůstat fyzicky aktivní v rozsahu a intenzitě, která budoucí mamince vyhovuje, a cvičením podporovat správné držení těla. Je to prevence i léčba mnoha bolestí, tělo se tím připravuje na porod a období po něm, kdy bude maminka děťátko nosit, kojit a vůbec kolem něj neustále běhat.

Rychlá chůze, lehký běh, cvičení pro těhotné i aquaerobik

Je sport v těhotenství tabu? Určitě ne, říkají odborníciA jakým sportům se tedy v těhotenství věnovat? Prospěšná je rychlá chůze i lehký běh, pokud je na něj maminka zvyklá, jen pozor na techniku běhu (snažte se o měkký došlap, nezpevněný terén je vhodnější, ale pozor na zakopnutí o kořeny, kameny apod.). Těhotným lze určitě také doporučit plavání, kde již ze samotné podstaty tohoto pohybu nehrozí přetížení nebo úraz. A navíc – voda odlehčuje, proto se těhotným ve vodě obecně líbí. Dobré jsou samozřejmě lekce cvičení a aquaerobiku pro těhotné, kde instruktorky přesně vědí, které prvky zařazovat dle fáze těhotenství, a mohou i poradit cviky na doma.

Pokud si vybíráte kurz cvičení, měl by být skutečně určen pro těhotné ženy a zeptejte se i na jeho skladbu. Cvičení pro první fáze těhotenství může vypadat takto: 15 minut zahřátí formou dynamického strečinku, 20 minut posilování, 20 minut aktivace bráničního dýchání a pánevního dna, relaxace a na závěr zpevnění ve stabilizační pozici. Cvičení pro třetí trimestr se kromě výše uvedeného už ale více zaměřuje na svalovou relaxaci a úlevové pozice, pánevní dno a cviky pro prevenci otoků končetin.

Společné cvičení, společné sdílení

Pokud budete chodit do lekcí, které jsou určeny pro těhotné, je pravidlem, že ve skupince bývá menší počet cvičících a bývají ohleduplnější v nabízených časech. Pokud můžete, cvičte raději v dopoledních a brzkých odpoledních hodinách. V pozdějších odpoledních hodinách je každý člověk více unavený. K dalším výhodám skupinových cvičení patří, že tady máte možnost probrat své radosti i případné starosti se ženami ve stejné situaci a kamarádství navázaná v této době bývají velmi intenzivní…

Ať už budete sportovat ve skupině, nebo samy, myslete na to, že je důležité cvičit pouze v naprosté pohodě. Pokud cítíte únavu, okamžitě zvolněte. Stručně se dá říci, cvičte v takové intenzitě, abyste během cvičení dokázaly běžně konverzovat. Při cvičení nezadržujte dech – zhorší se krevní zásobení plodu okysličenou krví. V těhotenství se zkrátka sportuje pro radost, nikoliv pro výkon. Pokud se vám do sportování nechce, nesportujte. Poslouchejte své tělo, které ví samo nejlíp, co mu vyhovuje. Věřte mu. A hlavně, pokud se rozhodnete nesportovat, nemějte výčitky. Stačí, když si dopřejete příjemnou procházku. V každém případě by měly nastávající maminky dbát na dostatečnou regeneraci, pitný režim a odpočinek.

Jaké sporty nejsou v těhotenství vhodné: Odborníci varují před náročnými silovými a tlakovými sporty a aktivitami, při nichž hrozí pád. Tělo se připravuje na porod rozvolňováním svalů i vazů, proto není vhodné klouby přetěžovat. Je nutné se vyhnout i tvrdým poskokům, doskokům, které přetěžují páteř, a při strečinku nechodit do maximálního rozsahu.

Cvičení se nedoporučuje v těchto případech: Když nemáte ze cvičení radost, jste unavená či vás něco bolí, vyskytne se krvácení, tvrdnutí bříška, pokud lékař doporučí klidový režim, pokud v začátku těhotenství zvracíte a je vám nevolno, tělo si o klid říká samo. Nepodceňujte ani kontrolu váhy – v průběhu těhotenství byste měla přibírat cca 1 kg za měsíc, pokud tomu tak není, nevyčerpávejte se a věnujte se spíše dechovým cvičením.

Zdroj, foto: Juklík
Monkeys Gym

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj

Další fotografie ke článku Je sport v těhotenství tabu? Určitě ne, říkají odborníci:

Je sport v těhotenství tabu? Určitě ne, říkají odborníci
Je sport v těhotenství tabu? Určitě ne, říkají odborníci
Je sport v těhotenství tabu? Určitě ne, říkají odborníci
Je sport v těhotenství tabu? Určitě ne, říkají odborníci
 



Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
3 týdny před porodem jsem jezdila na kole, sice už jen něco kolem 12-16km ale nebyly to rovinky Smajlík záleží jak se kdo cítí a jak probíhá těhotenství Smajlík
Obrázek uživatelky
profil
tiež som cvičila v tehotenstveSmajlík
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Potřebujete stylová a pohodlná křesla do pracovny? Vyberte si kvalitní kancelářské židle Hawaj.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  ? Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles