Čas malinČas malin Rebarborový koláč - nejoblíbenější receptyRebarborový koláč - nejoblíbenější recepty Houbový guláš - nejoblíbenější receptyHoubový guláš - nejoblíbenější recepty Červená řepa - nejoblíbenější receptyČervená řepa - nejoblíbenější recepty
Chytrá Žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Čtvrtek 24.08. 2017
Dnes má svátek Bartoloměj
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Kdy cvičit?

9. 09. 2014 | Fitness
Cvičíte raději ráno, nebo večer? Jaká doba je pro trénink nejlepší? Jedna správná odpověď neexistuje, každému vyhovuje něco jiného. Odborníci se shodují na tom, že nejlepší je cvičit pravidelně a ve stejnou denní dobu. Jak zjistit, který čas je ideální právě pro vaše tělo?

Dle vědců je pro naše tělo z důvodu nastavení biorytmů nejvhodnější dobou na cvičení ráno od 7 do 9 hodin a navečer od 17 do 19 hodin. Spánek je zase z hlediska regenerace nejúčinnější mezi 22. večerní a 6. ranní. Ne každý si však takový denní režim může zařídit. Jaké jsou tedy výhody a nevýhody jednotlivých denních dob pro cvičení?

Ranní ptáče, dál doskáče?

Ranní trénink má své nesporné výhody. Máte jej hned ráno za sebou a nic vám již do termínu cvičení nepřijde – ani pracovní povinnosti, ani kafe s kamarádkou. Trenérka Jana Kdy cvičit?doplňuje další důvody: „Ranní cvičení výrazně podpoří váš metabolismus a podaří se vám spálit víc tuku. Stačí tak cvičit kratší dobu než večer.“ Tělo vyplaví endorfiny a vy tak začnete den plná energie a dobré nálady. To i proto, že ze sebe budete mít dobrý pocit, že jste to dnes zvládla.

Dejte si pozor – ráno tělo není zahřáté, nemá ideální teplotu pro cvičení, proto je důležité při ranním cvičení pořádně rozcvičit. Snížíte tak riziko zranění. Pokud vás brzké vstávání neodrazuje, jste na dobré cestě: u lidí, kteří trénují ráno, je totiž největší pravděpodobnost, že se cvičení budou věnovat pravidelně a dlouhodobě.

Jak se zbavit stresu z práce

Odpoledne nebo večerní trénink jsou dobrým způsobem, jak ze sebe setřást pracovní stres a odreagovat se po náročném dni. Tělo je navíc po celém dni zahřáté a snižuje se tak riziko zranění. Dle posledních výzkumů má večerní cvičení také blahodárný vliv na imunitní systém.

Odpoledne vám často může překazit plány nečekaná pracovní povinnost, nebo se snadněji necháte zlákat kamarádkou na kafe. O únavě a vyčerpání nemluvě. A odhodlání jít cvičit je ta tam.

Nemáte čas? Cvičte v polední pauze

Alternativou může být jít si zacvičit v polední pauze. Nezapomeňte však, že cvičení a plný žaludek nejdou dohromady. Ideální je cvičit vždy nejdříve 2–3 hodiny po jídle, kdy už je jídlo strávené, a najíst se až hodinu po cvičení.

Kdykoli, ale pravidelně

Je dobré si najít jednu dobu, která vašemu dennímu rytmu i tělu vyhovuje, a tu pak dodržovat. Tělo si na pohyb v danou dobu zvykne a je pak schopno se snadněji zahřát i spalovat tuky.

Pokud se vám však nezadaří najít si pro cvičení pravidelnost a stejnou dobu, nezoufejte. Jakýkoli pohyb se počítá a je lepší cvičit třeba jen občas než nedělat nic. Prospěje to jak vašemu zdraví, tak vaší spokojenosti se sebou sama.

Zdroj, foto: Expreska

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj

Další fotografie ke článku Kdy cvičit?:

Kdy cvičit?
 



Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
Podle mě je hodně individuální kdy se komu chce cvičit a hlavně kdy to vyjde (práce, děti atd.) Hlavní přece je HÝBAT se a chodit cvičit pravidelně několikrát v týdnu. Já si už roky kupuju členství v Contours fitness a nemůžu si to vynachválit. Je to kruhový trénink jen pro ženy, trenérky jsou moc fajn a havně super otevírací doba, takže někdy stíhám fitko ještě před prací. A pro ty, co chtějí vyzkoušet, mají týden cvičení zadarmo. Doporučuju Smajlík
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles