Léto - čas jahodLéto - čas jahod Bílý a červený rybíz – zdravé ovoce výrazné chutiBílý a červený rybíz – zdravé ovoce výrazné chuti Jak správně pečovat o orchideje?Jak správně pečovat o orchideje? Hrajte s námi SUDOKU online !Hrajte s námi SUDOKU online !
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Neděle 23.06. 2024
Dnes má svátek Zdeňka
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY

7 tipů, jak dostat do jídelníčku více vlákniny

7. 03. 2024 | Diety
Podle průzkumů má většina lidí problém splnit hodnotu doporučeného denního příjmu vlákniny, který se pohybuje okolo 30 g/den pro dospělého člověka. Našemu trávicímu traktu však dělá dobře, když vlákninu zařazujeme průběžně a pravidelně. Tady je 6 tipů z praxe, kterými se můžete inspirovat a hned zítra jeden z nich vyzkoušet.


1. Střídejte tradiční suroviny s celozrnnými. Nemusíte se navždy vzdát křupavé francouzské bagetky, bílé jasmínové rýže nebo čerstvých těstovin. Jen je občas vyměňte za jejich celozrnné varianty a vyzkoušejte něco nového.

2. Zapojte ovesné vločky. A vůbec to neznamená, že už odteď budete muset snídat jen ovesnou kaši. Vločky dávejte do polévek, zahustěte s nimi zeleninové placičky, masové karbanátky, připravte z nich na výlet sladké energetické kuličky, vhoďte hrstičku do smoothie nebo si připravte „overnight“ vločky na snídani. Začněte je denně používat.

7 tipů, jak dostat do jídelníčku více vlákniny3. Ke každému jídlu si dejte zeleninu. Nemusí to být mísa salátu. Jednou pár růžiček brokolice, jindy listy polníčku, cibulový salát s rajčaty, lžíce kvašené zeleniny pickles, pár proužků papriky k chlebu s pomazánkou. Každý kousek se počítá a dohromady za celý den vláknina nasčítá.

4. Jezte celé ovoce. Když budete ovoce odšťavňovat, vznikne sice lahodná šťáva, zároveň ale i nápoj s velkým obsahem cukru. Sníst 2 jablka, 2 pomeranče, citrón a hrst hroznového vína by se vám najednou asi nechtělo. Ve freshi to máte ale za minutu v sobě. Cukru spousta a vláknina nikde.

5. Pořiďte si kvalitní vlákninu jako doplněk stravy. Pokud máte z jakéhokoliv důvodu problém dosáhnout ideálního příjmu vlákniny pomocí základních potravin, jsou na trhu produkty, které vám s jejím navýšením pomohou. Najděte ten, který vám sedne. Psyllium je pro někoho příliš gelovité, jablečná vláknina zase kyselá. Vyzkoušejte chuťově neutrální konopnou vlákninu, která obsahuje 100% bio mletá konopná semínka. Ta jsou zdrojem nejen nerozpustné vlákniny, ale i bohatým zdrojem železa, hořčíku a fosforu.

6. Při vaření a pečení buďte kreativní. Když máte na něco osvědčenou recepturu, možná se vám nechce experimentovat. Nemůžete očekávat ovace, když po nedělním obědě rodině naservírujete babiččinu bábovku ze šesti vajec bez vajec, které nahradíte lněnou vlákninou. Začněte zlehka. Do perníku místo části mouky přidejte pár lžic namletých semínek, do oblíbených arašídových sušenek zakomponujte 2 lžíce konopné vlákniny, do těsta na chleba přidejte psyllium nebo jablečnou vlákninu, křehké těsto udělejte napůl z mandlové mouky. Po malých krůčcích svého cíle postupně dosáhnete.

7. Jídla pravidelně doplňujte o luštěniny. Třeba i nenápadně. Z červené čočky vytvořte mazadlo do tortilly, do maminčiny bramboračky vhoďte 2 hrsti uvařené cizrny, část mletého masa v gulášovce nahraďte máslovými fazolemi, nebo třeba vyzkoušejte fazolové brownies, ve kterých fazole neodhalí ani mlsné jazýčky.


Autorka: Ing. Kamila Metzová
Zdroj: Iswari, Labeta, Druid



Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip


NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !