Pampeliškový med - nejoblíbenější receptyPampeliškový med - nejoblíbenější recepty Hrajte s námi SUDOKU online !Hrajte s námi SUDOKU online ! MDŽ nebo Den matek?MDŽ nebo Den matek? Rebarborový koláč - nejoblíbenější receptyRebarborový koláč - nejoblíbenější recepty

Pátek 10.05. 2024
Dnes má svátek Blažena

Dovolená ve Varně

16. 07. 2016 | Vaše příběhy

Putování ve Varně

Vzhledem k tomu, že jsem pár měsíců strávila studijně v Bulharsku, snažila jsem se Bulharsko procestovat, jak jen to šlo – o mém dalším cestování se dozvíte z mých předchozích článků tady na CHŽ.

Město Varna bylo na mém seznamu míst, co jsem určitě chtěla navštívit. Vydala jsem se tam s kamarádem a kamarádkou po složení našich zkoušek na univerzitě. Vyráželi jsme z Plovdivu a cesta vlakem nám zabrala přes 6 hodin, takže věřte, že nás potěšilo, když už jsme viděli nápis Varna na vlakovém nádraží. Čekal tam na nás kamarád z Německa, u kterého jsme poté přespávali. První večer jsme si jen došli na večeři, vybalili si a šli spát :).

Zato druhý den jsme časně ráno vyrazili na pláž. Nicméně ve vodě jsme byli jen chvíli, poté nás vyhnal silný vítr, zima a déšť. Vydali jsme se tedy do informačního centra pro rady, kam se vydat v tomto ne úplně příznivém počasí. Narazili jsme na fajn slečnu, která nám poradila mnoho, ale nakonec jsme se rozhodli pro oběd v místním obchodním centru v tradiční bulharské restauraci.

ve VarněPoté jsme mrkli i na nějaké obchody a dokonce přestalo i pršet, takže jsme mohli pokračovat v naší prohlídce města. Autobusem jsme se dostali zpět do centra a začali jsme u hlavní a největší katedrály ve Varně, katedrála Nanebevzetí Panny Marie, kam jsme šli i dovnitř. Katedrála vypadá zvenku velmi mohutně a „bohatě“, ale uvnitř mi přišla velmi skromná až útulná. Poté jsme pokračovali ke klášteru Aladža a do archeologického muzea. Večer jsme potom zašli na večeři do turecké restaurace, protože kamarád, který jel s námi, byl z Turecka.

Následující den jsem se vydala sama bez kamarádů (oni byli mezitím celý den na pláži) do nedalekého městečka Nesebar, ale o tom bude článek až příště, jelikož to by bylo na dlouho :).

Den poté jsem se vydala opět bez kamarádů (opět byli na pláži) do místního delfinária.  Zjistila jsem, že pokud si lístek koupím online, vyjde o něco levněji. Tak jsem to chtěla zkusit. Ale to bych nebyla já, aby se něco nepokazilo. Lístek jsem si objednala, zaplatila, přišlo mi potvrzení na e-mail o mém lístku, tak jsem se vydala do delfinária, ale lístek jsem si nestáhla ... Když jsem přišla k pokladně, paní na mě koukala a říkala, že bych jí měla ten lístek ukázat. Neměla jsem ani lístek, ale wifi, takže jsem docela znervózněla. Po asi 10 minutách dohadování jsme se nějak dohodly a já mohla na představení delfínů. Delfinárium je jen menší, mají tu jen 4 delfíny. Show trvala asi 35 minut a moc se mi líbila!

Poté jsem se sešla s mými kamarády, seděli jsme v mořské zahradě (park u moře) a pozorovali jsme lidi na pláži, lodě a relaxovali jsme. Vzhledem k tomu, že bylo opravdu moc velké teplo, byli jsme rádi, za každou minutu ve stínu.

Večer jsme potom nakoupili suvenýry, udělali poslední fotky a zpět do Plovdivu jsme vyrazili půlnočním vlakem. Cesta nám zabrala asi 7 hodin a moc jsme toho nenaspali, tudíž celý další den jsme prospali :), ale výlet stál rozhodně za to! A kdo tedy zvažujete výlet nebo delší dovolenou do Varny, neváhejte a vyrazte!