Jakmile zákazník učiní objednávku, nemůže již prodejce podmínky obchodu měnit. V opačném případě může kupující trvat na dodání zboží za původních podmínek, odstoupit od smlouvy nebo dokonce žádat náhradu škody.
„Všechny informace uvedené prodejcem na jeho webu nebo v reklamě jsou závazné a obchodník je povinen je dodržet. V okamžiku jejich zveřejnění se totiž stávají oficiální nabídkou k uzavření obchodu, kterou může kupující přijmout a následně trvat na dodržení přislíbených podmínek,“ uvádí Petr Novák, právník.

Kupující má tedy nárok trvat na dodání zboží za přislíbenou cenu. Pokud by mu ho e-shop odmítal doručit, mohl by si zboží také opatřit jinde a po e-shopu následně požadovat náhradu škody. E-shop by měl zákazníkovi zaplatit rozdíl mezi cenou zboží, za kterou ho zákazník koupil jinde, a cenou, kterou mu původně přislíbil.
Častým a nechvalným jevem v nabídkách e-shopů bývají také rozpory v popisu zboží. Pokud zákazník bezprostředně po obdržení zboží zjistí, že produkt nemá slíbené vlastnosti, může ho samozřejmě ve standardní lhůtě 14 dnů vrátit. Může se ovšem stát, že kupující neodpovídající kvalitu zboží odhalí až po delší době. Zákazník by si mohl například v zimě zakoupit potápěčské brýle, které podle popisu e-shopu mají odolat vysokému tlaku. Teprve v létě při potápění zjistí, že jejich kvalita popisu neodpovídá. V takovém případě může i zpětně žádat výměnu zboží za jiné, případně slevu z kupní ceny, nebo zcela odstoupit od smlouvy a požadovat náhradu nákladů na doručení a zpětné odeslání zboží.
Velkou pozornost by měly e-shopy věnovat také avizovanému termínu dodání zboží, který může být pro kupující rozhodujícím kritériem pro výběr obchodu nejen v období Vánoc. Zákazník může v případě prodlení s doručením zboží odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení kupní ceny včetně nákladů na dopravu. Pokud by mu pozdním dodáním byla způsobena škoda, může požadovat také její kompenzaci.
Zdroj: Vaše nároky.cz