Hrajte s námi SUDOKU online !Hrajte s námi SUDOKU online ! Školní rok a prázdniny ve školním roce 2023/2024Školní rok a prázdniny ve školním roce 2023/2024 8 rad, než se rozhodnete vyběhnout8 rad, než se rozhodnete vyběhnout Pampeliškový med - nejoblíbenější receptyPampeliškový med - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Pátek 19.04. 2024
Dnes má svátek Rostislav
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY

Na co si dát pozor při povánočních výprodejích

2. 01. 2021 | Finance
Čeští spotřebitelé se každoročně těší na povánoční slevy a výprodeje, nejinak tomu bude i letos. Jak ale ukazují zkušenosti pozornějších zákazníků a šetření prováděná dozorovými orgány, deklarované slevy často žádnými slevami nejsou. Co je dobré mít na paměti, abyste „výhodné“ koupě posléze nelitovali? Na co si dát pozor, abyste díky slevám opravdu ušetřili?

Češi slevy milují a prodejci to dobře vědí. Povánočních slev využívají především ti, kteří pod stromečkem našli hotovost nebo dárkový poukaz na nákup. Slevy jsou pro zákazníky velkým lákadlem. Letos se tyto povánoční nákupy odehrají kvůli epidemii nového koronaviru především v e-shopech. Bohužel i mezi nimi se najdou tací, kteří této „nákupní horečky“ zneužívají.
Sleva jen naoko je nejčastějším trikem. Pozor si zákazníci musejí dávat na falešné slevy. Kdy prodejce cenu výrobku vlastně vůbec nesníží a slovo sleva použije jen jako magické zaklínadlo k nalákání nepozorného spotřebitele k nákupu. Některé obchody naopak ceny na čas zvýší, aby je pak mohly snížit na původní hladinu a vydávat tento rozdíl za slevu. Všechny podobné případy naplňují znaky klamavých obchodních praktik, a jsou tedy v rozporu se zákonem.“

Na co si dát pozor při povánočních výprodejíchLáká-li obchodník na slevy, musí být u zboží vždy uvedena jeho konečná cena a vyčíslení slevy na haléř sedět. Pokud čísla na cenovce nesedí, podejte podnět k prošetření České obchodní inspekci. Klamání spotřebitelů může obchodníka vyjít na pokutách dost draho.

Reklamní bannery mohou mást. Příliš nevěřte tvrzením, která lákají na krachy cen, totální výprodeje a slevy 80 %. Když se důkladně zadíváte na reklamu, bude často před číslicí malinkaté slovíčko „až“. Konkrétního zboží s tak velkou slevou rozhodně nebude plný e-shop a spíše budete mít problém zjistit, co konkrétně je tolik zlevněné.

Provozovatelé e-shopů si velmi dobře uvědomují, že prezentování produktu jako zlevněného výrazně zvyšuje šanci, že si ho spotřebitel koupí. Slevy však často počítají ze svých interních „katalogových“ cen, i když se za ně zboží nikdy neprodávalo. Proto si vždy alespoň zběžně srovnejte ceny mezi několika obchody, abyste měli jistotu, že sleva je skutečná. V budoucnu budou muset nejen e-shopy vztahovat slevu k ceně, za kterou se produkt prodával v posledních 30 dnech.

Roli hrají i vaše osobní údaje. Obchodníci v internetovém prostoru čím dál tím více využívají osobní údaje a data o pohybu uživatelů na webu za účelem co nejlepšího cílení marketingu a cen. Proto je důležité věnovat pozornost upozorněním o zpracování osobních údajů a o používání cookies. Rovněž automaticky neudělujte souhlasy se zpracováním osobních údajů. Neudělení souhlasu se totiž nijak nemůže dotýkat uzavírané kupní smlouvy, takže tím o nic nepřijdete.

Personalizace cen produktů a služeb může jít oběma směry. Obchodníci vás mohou oslovovat s levnějšími nabídkami, protože vědí, že něco kupujete častěji. Avšak cenu mohou také navyšovat, pokud například vědí, že něco v poslední době často vyhledáváte. Pokud máte takové podezření, cenu si raději ověřte v takzvaném anonymním režimu internetového prohlížeče, v němž se nepoužívají cookies ani jiná dočasná data ukládaná v prohlížeči. V těchto souborech jsou totiž uloženy informace o vašem uživatelském chování.


A jak je to se zárukou na zlevněné zboží?

Můžete se setkat s tvrzením, že na zlevněný sortiment neplatí záruka, případně je omezena. Nic takového není možné, i na zboží zakoupené ve slevě platí zákonná záruka 24 měsíců. Výjimkou je situace, kdy byl výrobek zlevněný kvůli nějaké vadě – pro takovou vadu pak zboží samozřejmě reklamovat nelze, na všechny ostatní vady daného zboží ovšem záruka platí. O důvodu takové slevy musí být zákazník při nákupu informován a tato skutečnost by měla být potvrzena i na dokladu o koupi.

Pozor si dejte také na akce typu 3+1 zdarma. Obchodník může v případě reklamace tvrdit, že na kus „zdarma“ se záruka nevztahuje. Je pravda, že záruka se vztahuje pouze na zboží, za které jste zaplatili; vždy je ovšem nutné určit, který kus je tím „darem“. Není-li možné jednotlivé kusy od sebe odlišit, jedná se jen o množstevní slevu a reklamovat můžete každý kus zboží zvlášť.



Zdroj: dTest


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip


NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !