Na obrazovkách TV Nova se 27. 8. 2025 ve 21.55 představila pětice úspěšných byznysmenů, pět ostřílených lvů, kteří do nové show přišli investovat své vlastní peníze. Jáma lvová je televizní reality show, v níž podnikatelé, většinou ti začínající, představují své nápady, produkty a firmy, a to skupině investorů – takzvaných lvů – s cílem získat finanční vklad výměnou za podíl ve své firmě.
odnikatelské prezentace, nápady, produkty a podnikatelský drajv budou posuzovat potravinářský inovátor Tomáš Huber, hotelový král Jaroslav Svoboda, módní lvice a jedna z nejvlivnějších žen českého sportu Barbora Haberová Snopková, produktový vizionář Václav Staněk a realitní magnát a developer Libor Váka. Generálním partnerem pořadu je Česká spořitelna.

Lvi kladou dotazy ohledně firmy, zisků, nákladů, plánů, růstů a podobně. Poté přijde čas na nabídky a vyjednávání. V případě, že projekt lvy zaujme, mohou nabídnout investici, a to někdy i za tvrdých podmínek pro daného podnikatele. Například požadují větší podíl, kontrolu, licenční poplatky a podobně. A na samotný závěr se rozhodne, zda se „deal“ uskuteční nebo ne. Podnikatel může nabídku přijmout, odmítnout nebo zkusit vyjednat si lepší podmínky.
„Jakkoliv se může zdát, že hlavním motivem, proč se podnikatelé chtěli účastnit Jámy lvové, jsou peníze, byl tím pravým důvodem sen. A právě peníze v podobě investic jsou prostředkem k jeho naplnění,“ vysvětluje kreativní producent Jámy lvové Jan Bělohlavý.
První podnikatelé, kteří se před lvy postaví, budou Martin Jelínek a Vlastimil Gazdík se sekačkami na dálkové ovládání s benzinovým motorem a hybridním pohonem kol. Hnacím motorem vývoje jejich produktu se stal muž upoutaný na invalidní vozík, který Vlastimila oslovil s přáním, aby podobnou sekačku vyrobil.
„Když jsme mu sekačku předávali, vnitřně jsem cítil, že jsem udělal dobrou věc,“ říká Vlastimil, který se svým společníkem žádají o investici ve výši 1,5 milionu korun za 10 % podíl. Extrémně zapálený Vlastimil navíc investorům prozradí, že už deset let bojuje s nádory na hlasivkách a je krátce po operaci. Jeho hlasivky totiž odumírají a neregenerují se. Dosavadní vývoj sekaček ho již stál kolem milionu korun.
Dalším podnikatelem, který se před lvy představí, je Martin Vodička, jenž přichází s ochrannými síťkami proti hmyzu. Jeho vizí je „ochránit všechny lidi na světě, kteří pijí nápoje přímo z plechovky“. Minulý rok dle svých slov prodal přes sto tisíc produktů. Jeho hlavní klientela se rodí z e-shopů a od firem, které používají ochranu na plechovky jako merch.
Následujícími uchazeči jsou Dalibor a Markéta Sýkorovští, manželský pár, který do pořadu přináší „dřevo, které můžete i sníst“ a „mění klacíky v kouzelné zážitky“. Jejich produktem je houba shitake, respektive také dřevěné kmeny, kterými houba prorůstá. V případě, že dřevo hodíte do vody, vyrostou vám za deset dní houby samotné. Manželé se do prezentace pustí s pořádnou vervou a dojde i na vaření.
Posledním podnikatelem prvního dílu, který před Lvy předstoupí, je podnikatelka Adriana Šoltésová s ručně vyráběnou kosmetikou, jež o sobě prohlašuje, že je „neřízená střela“. Adriana podnikatelům představí havajsko – českou přírodní kosmetiku a rovnou je, prostřednictvím nepřehlédnutelné performance, přivítá ve svém „barevném a voňavém“ světě.