Hrajte s námi SUDOKU online !Hrajte s námi SUDOKU online ! Školní rok a prázdniny ve školním roce 2023/2024Školní rok a prázdniny ve školním roce 2023/2024 8 rad, než se rozhodnete vyběhnout8 rad, než se rozhodnete vyběhnout Pampeliškový med - nejoblíbenější receptyPampeliškový med - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Pátek 26.04. 2024
Dnes má svátek Oto
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY

Nechmel děti! Ochucené nealko pivo není a nebude limonáda.

25. 05. 2023 | Výchova
“Každé čtvrté dítě pije ochucená nealko piva,” varuje na známý televizní moderátor Rey Koranteng v kampani Nechmel děti. Upozorňuje na problém zaměňování ochucených nealko piv za limonády a jejich podávání dětem. A kdo říká, no a co? Vždyť je to přece nealko… Mýlí se. A navíc kdo dítěti nealko pivo dovolí nebo podá, vyvolá v něm dojem, že pít pivo je normální už v dětství. A k tomu reálně podává či dovoluje dítěti pít alkohol.

Nealkoholická piva mají v sobě alkohol


Můžeme se přesvědčovat, jak chceme, ale i v tom nejnealkoholičtějším nealko pivu, alkohol je. Nealko piva mohou podle zákona obsahovat maximálně 0,5 % alkoholu a ta ochucená průměrně obsahují 0,23 % alkoholu. Pokud tak 20kilový školák vypije 0,5l plechovku nealko piva, může mít v těle měřitelný objem alkoholu. A tato podnapilost u něj může vyvolat změny chování či způsobit úraz.

Nechmel dětiPodávání alkoholu nezletilým je v ČR nelegální, a to i v případě, že se tak děje v rámci rodiny a doma. Každý rodič, který podá svému dítěti byť nízkoalkoholický nápoj, překračuje zákon. “Jako otec tří dcer si uvědomuji, jak důležitý je správný příklad. Děti jsou naším odrazem a nezachrání to ani škola ani nikdo jiný,” vysvětluje Rey Koranteng, proč se do projektu Nechmel děti zapojil a natočil s Radiem Haná sérii výzev, které nyní na problém upozorňují.

Ani “rychlý špunty” to nevytrhnou


Kampaň Nechmel děti poukazuje na narůstající problém ve společnosti a snaží se upozornit na rizika spojená s podáváním alternativ alkoholu dětem. Kampaň také pomáhá omezit riziko nalákání dětí k pití jiných ryze nealkoholických nápojů, které se však tváří jako zdravá, bezpečná a chutná varianta “alkoholu” - jako limonády v sektové lahvi.

„V kampani Nechmel děti se věnujeme příčinám, které mohou vést k nadměrnému pití alkoholu v dospělosti. Stejně jako každý (Suchý) únor inspirujeme k zamyšlení všechny dospělé, kteří nadměrně pijí alkohol, chceme teď inspirovat rodiče, aby zvážili, jestli je v pořádku dávat dětem od útlého věku pivní nápoje,“ představuje kampaň Petr Freimann, ředitel neziskové organizace Suchej únor.


Zdroj, foto: #Nechmeldeti



Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip


NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !