1. Vyřiďte si živnostenský list
Jedním z prvních a zároveň nejdůležitějších kroků pro práci finančního poradce je opatření živnostenského listu na zprostředkovatelskou činnost. Tohoto kroku se nemusíte obávat, k jeho vyřízení stačí pouze složit na živnostenském úřadě poplatek 1000 Kč a vyplnit jednoduchý formulář. Ten požaduje uvedení základních osobních údajů, tedy iniciál, místa bydliště a místa podnikání.

2. Nepodceňujte počáteční přípravu
V dnešní době existuje celá řada odborných kurzů, vzdělávacích programů a školení v oblasti financí, které jsou určeny široké veřejnosti. Účast na nich vám rozšíří obzory a zajistí snadnější vstup na trh. Lektoři totiž zpravidla nabízí aktuální informace a simulují konkrétní situace, se kterými se v průběhu profese můžete setkat. Budete pak schopni srozumitelně a jasně zodpovědět nejčastěji kladené dotazy.
3. Předem si ujasněte portfolio služeb
Jako finanční poradce budete moci zprostředkovávat pouze takové služby, na které budete mít oprávnění. Vaše výhoda tedy může spočívat v tom, že se už v začátcích pevně rozhodnete, jakou konkrétní klientelu máte v úmyslu oslovit. Na základě tohoto rozhodnutí pak bude třeba vaši činnost ošetřit legislativně.
V případě, že se rozhodnete věnovat se oblasti penzijního připojištění či stavebního spoření, postačí vám k práci pouze živnostenský list. Pokud zvolíte oblast pojišťovnictví a investic, bude nutné se zaregistrovat u České národní banky, prokázat beztrestnost a složit zkoušku základních znalostí.
4. Zaměřte se na komunikaci a vzhled

Díky poctivému tréninku budete schopni docílit kompromisů, vést rozhovory a směřovat k určitému cíli. Zároveň byste měli vzhledem k náplni práce věnovat čas také svému zevnějšku a neverbálnímu vystupování. Buďte usměvaví a čistě oblečení. Oděv se snažte přizpůsobit klientovi - bude vás pak považovat za sobě rovného, což vám umožní vytvořit lepší atmosféru. Pokud se bude cítit ve vaší společnosti příjemně, znovu vás vyhledá.
5. Naučte se organizovat svůj čas
Práce finančního poradce obnáší řadu úkolů, od sjednávání schůzek s klienty přes samotná setkání až po závěrečnou administrativu. Tato profese tedy vyžaduje perfektní plánování, které se musí podřídit požadavkům a časovým možnostem klientů.
Špatná organizace vlastního času vám může způsobit komplikace nejen v pracovním, ale také v osobním životě. Správná organizace práce je jedním z klíčových aspektů tohoto flexibilního zaměstnání. Dokáže totiž nejen ušetřit mnoho času a energie, ale také vydělat peníze.