Čas malinČas malin Borůvky - víte o nich všechno?Borůvky - víte o nich všechno? Rybízová marmeláda - nejoblíbenější receptyRybízová marmeláda - nejoblíbenější recepty Školní rok 2020/2021Školní rok 2020/2021
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
pondělí 10.08. 2020
Dnes má svátek Vavřinec
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

5 nepříjemností, které vám mohou otrávit letní dny - Jak na ně vyzrát?

21. 07. 2020 | Péče o tělo
Léto s sebou přináší spoustu krásných zážitků a nezapomenutelných chvilek s rodinou a přáteli. Horké dny ale mají i své stinné stránky. Nenechte si pokazit pohodovou dovolenou kvůli nepříjemnostem, jako jsou podrážděné oči, bolest kloubů po sportovním výkonu nebo dehydratace...

1. Škodlivé paprsky

Sluneční paprsky jsou příjemné – dokážou ovšem nadělat i neplechu v podobě podrážděných očí, které pak slzí a pálí. Přímý pohled do slunce může dokonce způsobit poškození sítnice. Hlavní riziko ovšem představuje UV záření.

Viditelné světlo může dráždit oči, ale pokud se nedíváte přímo do slunce, tak oči nepoškodí. Škodlivou složkou slunečního záření je neviditelné UV záření.
Jak se vyhnout letním trablům: Pořiďte si sluneční brýle s kvalitním UV filtrem – dávejte však pozor na častý mýtus, že čím jsou brýle tmavší, tím lepší ochranu poskytují. Tmavé brýle bez filtru mohou naopak způsobit větší škody, než kdybyste brýle nenosili vůbec. Na slunci se oční zornička automaticky stáhne a dovnitř propustí méně světla. Pokud si ale nasadíte tmavé brýle bez UV filtru, zornice oka se rozšíří a škodlivé UV záření se do oka dostane ve větší míře. Kvalitní brýle mají na vnitřní straně postranice uvedený certifikát CE a zároveň stupeň ochrany. Kategorie slunečního filtru se označuje číselnou hodnotou od nuly do čtyř (někdy do 400).

svaly2. Spálená pokožka a zničené vlasy
Sluneční záření může poškodit nejen oči, ale také spálit pokožku a ničit vlasy, které jsou vlivem vysokých teplot lámavější a jejich konečky se více třepí. Zároveň dochází k jejich vysoušení a ztrátě obranyschopnosti. Zatímco obličej a odhalenou kůži jsme si zvykli chránit krémy s UV faktorem, na pokožku hlavy často zapomínáme – a potom v místě pěšinky či řidšího porostu dochází k bolestivým spáleninám.

Jak se vyhnout letním trablům: Před žhnoucím sluncem schovejte svou hlavu pod kloboukem, kšiltovkou, anebo se oviňte šátkem – tento elegantní a praktický doplněk chrání vlasy a pokožku hlavy a také zabraňuje úžehu. Svou hřívu také ochráníte používáním speciálních kosmetických produktů s UV filtrem. Polednímu slunci se raději úplně vyhněte...

3. Žízeň jako na poušti...
Bolest hlavy, únava, zvýšená teplota, žaludeční nevolnost, snížený objem moči... To vše může poukazovat na dehydrataci, k níž často dochází v horkých měsících, když zapomeneme na dostatečný přísun tekutin. Pozor by si měli dávat zejména senioři a děti, ale může postihnout i dospělé, zejména pokud vyvíjejí zvýšenou tělesnou aktivitu, u které se zapotí. Je proto nutné myslet na to, že v teplých dnech je potřeba více pít. Nespoléhejte se jen na pocit žízně a pijte pravidelně v průběhu celého dne – ideálně vodu, kterou můžete „vylepšit“ třeba čerstvým ovocem či bylinkami (například mátou). Nepřehánějte to se sladkými nápoji, vhodná není ani káva či silný černý čaj. A pozor na alkohol!

Jak se vyhnout letním trablům: Jistě to znáte: Natočíte si lahev s pitím, ale sluneční paprsky její útroby brzy promění v nepoživatelnou „břečku“. Aby vaše pití vydrželo i v horkých dnech studené, pořiďte si praktickou termosku, kterou mějte vždy po ruce. Nápoje by však neměly být vyloženě ledové – ideální teplota je okolo 16–18 °C.

4. Zápach při pocení
Při letních výletech a sportování se někdy člověk pěkně zapotí! Proč tomu tak je? Lidská kůže vytváří přirozenou termoregulaci: když se hýbeme, tělo produkuje energii v podobě tepla a organismus začne vylučovat vodu, aby se ochladil (čímž právě může dojít k dehydrataci). Když se však pot dostane do oděvu, nastává problém s nevábným odérem: vlhké prostředí je totiž skvělou půdou pro množení bakterií, kvůli kterým následně vzniká nepříjemný zápach, zejména v podpaží.

Jak se vyhnout letním trablům: Pořiďte si tričko z merino vlny, která dokáže přirozeně odvádět vlhkost. Bakterie, které způsobují zápach, se nemají kde zachytit.

5. Bolesti kloubů po sportu či túrách
Letní měsíce jsou jako stvořené pro turistiku, nordic walking, běh, jízdu na kole a další outdoorové sporty. Vyšší zátěž ovšem může způsobit problémy s klouby, které po těchto aktivitách mohou reagovat bolestí – zvláště u lidí v pokročilém věku, kdy ubývá v těle kolagen, anebo u těch, kdo trpí osteoartrózou.

Jak se vyhnout letním trablům: Aby vás klouby při venkovních aktivitách netrápily, dopřejte jim péči a přibalte si s sebou na cesty doplňky stravy, které jim pomáhají v regeneraci.


Zdroj: DuoVize

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip



NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !