Školní rok a školní prázdniny v roce 2019/2020Školní rok a školní prázdniny v roce 2019/2020 Houbový guláš - nejoblíbenější receptyHoubový guláš - nejoblíbenější recepty Tipy na dekorace pro krásnější podzim a zimuTipy na dekorace pro krásnější podzim a zimu Bramboráky - nejoblíbenější receptyBramboráky - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Čtvrtek 19.09. 2019
Dnes má svátek Zita
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

6 látek pro krásné vlasy plné života

27. 08. 2019 | Péče o vlasy
Lámající se vlasy bez lesku, kartáč plný padajících chomáčků a vlasová kosmetika nepomáhá. Nekvalitní vlasy mohou mít původ v nevyvážené stravě. Při nedostatku potřebných látek začne tělo ubírat tam, kde to nejméně potřebuje a vlasy jsou první na řadě. Zaměřte svou pozornost výživu. Připravili jsme tip na 6 látek pro krásné vlasy.

Prvně je nutné si uvědomit, že vlasy vyrůstají z vlasového folikulu, kde se utváří jejich struktura. Všechny látky, které jsou ve vlasu obsažené, se do něj dostávají již ve chvíli jeho vzniku. Tedy vlasy, které vidíme na hlavě, jsou již výsledkem práce našeho těla. Z toho vyplývá, že produkty nanášené na vlasy mají jen malý vliv na jejich kvalitu, jsou spíše jen pomocníky k dotvoření kýženého vzhledu a textury vlasu. Chceme-li ale vlasům dodat život, musíme na to jít zevnitř. A to je také důvod, proč chvíli trvá, než se dostaví výsledky – zdravé vlasy musí povyrůst, abychom je mohli obdivovat.

Vypadávání vlasů a jejich špatná kondice se dá do určité chvíle řešit v pohodlí domova. Pokud se potýkáte s masivním padáním a nedaří se vám počet kadeří zůstávajících v kartáči zredukovat, vyhledejte raději odborníka. Včasný zásah odborného lékaře dokáže ušetřit nemalé starosti.

1. Aminokyseliny

Vlasy jsou tvořené bílkovinou a jako každá bílkovina, i tato je složena z různých aminokyselin. Ve spojitosti s vlasy mluvíme hlavně o methioninu a cysteinu. Při jejich nižším příjmu se zpomalí růst a zhorší struktura vlasu. Můžete je doplnit například z obilovin nebo ořechů a semen.

2. Příliš vitamínu A

Vitamín A má svou úlohu v podpoře produkce kožního mazu, který chrání vlasy před vnějšími vlivy. Suché vlasy jsou náchylné k třepení a lámání, proto je důležitý jeho dostatek. Na druhou stranu je ale nutné se vyvarovat předávkování, které způsobuje naopak vypadávání vlasů.

3. Selen

Selen je důležitou součástí proteinů napomáhajících stimulaci vlasového folikulu, díky čemuž roste nový a zdravý vlas. Jeho nedostatek vede ke zpomalení růstu a vypadávání vlasů. Ačkoliv je selen pro vývoj vlasu prospěšný a jeho nízké dávky mají negativní dopady, předávkování může mít na kvalitu vlasu stejně špatný vliv. Doporučený denní příjem pro dospělého je 55 mikrogramů. Jako bonus vám při správném dávkování pomůže selen od lupů.

4. Niacin a vitamín B6

Niacin částečně přijímáme potravou a částečně si ho vytváříme sami přeměnou z aminokyseliny tryptofan za účasti vitamínu B6. Pokud bychom měli niacinu nedostatek, může to mít vliv na kvalitu vlasů. Vyšší dávky niacinu způsobí rozšíření cév a prokrvení pokožky, což má na růst vlasů naopak vliv blahodárný. Toho se využívá v kúrách proti vypadávání vlasů. Vitamín B6 má zároveň svou úlohu ve zpomalení hormonálně způsobeného vypadávání vlasů – váže se na receptory testosteronu a jiných hormonů, čímž snižuje jejich účinnost.

5. Kyselina pantothenová a biotin

Biotin a kyselina pantothenová jsou pomocníci, kteří usnadňují tvorbu vlasu. Celý proces by mohl fungovat i bez nich, v jejich přítomnosti jde ale vše snadněji a rychleji, zároveň je i výsledný vlas kvalitnější. Není nutné do sebe dostat zbytečně velké množství – jejich účinek není úměrný spotřebě. Tedy neznamená to, že při větším přijatém množství této látky poroste vlas o to kvalitněji a rychleji. U biotinu si navíc dejte pozor na množství, protože jeho nadměrná spotřeba podporuje ukládání podkožního tuku.

6. Zinek

Zinek je jedním z klíčových prvků pro růst vlasů. Vlasové folikuly díky nemu dokáží vytvořit nový vlas. Nedostatek zinku se projevuje lámavostí, křehkostí a vyšší náchylností k padání vlasů. Stejně tak je při nedostatku možné pozorovat ztrátu pigmentu. Další jeho funkíi je podpora žláz v okolí vlasových váčků.



Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Přehledné srovnání bankovních i nebankovních půjček online na Usetreno.cz



NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !