Nakládané zelí - nejoblíbenější receptyNakládané zelí - nejoblíbenější recepty Likér ořechovka - nejoblíbenější receptyLikér ořechovka - nejoblíbenější recepty Tipy na dekorace pro krásnější podzim a zimuTipy na dekorace pro krásnější podzim a zimu Jeřabiny - nejoblíbenější receptyJeřabiny - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Výherní anketa
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Pátek 22.11. 2019
Dnes má svátek Cecílie
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Bolí vás kolena? Trpíte gonartrózou!

1. 09. 2019 | Nemoci
Bolesti kolenních a dalších kloubů jsou většinou způsobeny artrózou, která je nejrozšířenější chorobou postihující klouby a postihuje až 12 % populace a 80 % padesátiletých. Konkrétně artróza kolen se nazývá gonartróza a díky nedostatečné péči o klouby a špatné životosprávě se u lidí objevuje v čím dál tím nižším věku.

Prvotním příznakem bývá citlivost kloubů na chlad a počasí či ztuhlost kloubů při počátku pohybu. Později bolest, která se objevuje většinou při přímé zátěži jako je chůze po schodech, běh anebo při nějakém méně obvyklém pohybu. Později se bolest může objevovat i v klidovém režimu. Gonoartróza se může projevit také ztuhlostí kolene, otoky nebo větším množstvím kloubní tekutiny.

Co je tedy třeba pro své klouby udělat?


Nejdříve je nutné potlačit zánětlivé procesy a chránit je před dalším poškozením nejlépe vhodnou lehkou ortézou, a to zvláště při zátěži. Důležité je rovněž chránit kolenní klouby při běžném pohybu obuví s odpruženou podrážkou. Současně je vhodné začít cíleně vyživovat a regenerovat kloubní tkáně a to v podstatě doživotně.

Klouby a ledviny


Zdraví kolenních kloubů je spojeno s funkcí ledvin, proto je třeba o ně pečovat. Vhodné jsou ayurvédské ledvinové čaje, protahovací cvičení na dráhu ledvin (sed na zemi, nohy natažené v kotnících ohnuté do fajfky, rukama se chytit za palce u nohou a přitáhnou při natažených nohách hlavu ke kolenům), masáž v oblasti ledvin a prohřívání této oblasti teplou vodou nebo elektrickou dečkou či ledvinovým pásem.

Posilovat nohy můžete i u televize


U postižení kolenních kloubů je důležité posilování především čtyřhlavého stehenního svalu a dále posilování ohýbačů kolene na zadní straně stehna. Posilovat je možné vsedě nebo vleže a vybraný cvik (pokud má být opravdu účinný) by se měl provádět několiksetkrát denně. Velmi vhodnou dobou pro cviky prováděné vsedě je sledování televize např. TV zpráv.

Řadou studií byl prokázán příznivý vliv izometrického posilování svalu (jako izometrické se označuje takové cvičení, při kterém se nemění délka svalu, mění se pouze jeho napětí). Vhodným cvikem je např. posilování čtyřhlavého stehenního svalu vsedě:

Střídavě propínejte pravou a levou dolní končetinu, špičku propínejte směrem k obličeji, abyste cítili protažení ve svalech zadní strany lýtek, napětí držte 6-10 sekund. Na nohu si postupně můžete přidat malou činku nebo těžké boty.

Zdroj: Geladrink

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
Takže tahle Vám opravdu pomohla? Za jak dlouho jste pozoroval zlepšení? Koupím ji normálně v lékárně?
Obrázek uživatelky
profil
Dobrý den, prosím máte někdo zkušenosti s opravdu kvalitní kloubní výživou?
Obrázek uživatelky
profil
O tomto problému jsem nevědělaSmajlík
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Přehledné srovnání bankovních i nebankovních půjček online na Usetreno.cz



NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles