Vánoční cukroví - nejoblíbenější recepty Vánoční cukroví - nejoblíbenější recepty Nejoblíbenější VÁNOČNÍ KOLEDYNejoblíbenější VÁNOČNÍ KOLEDY Květina Vánoc - Vánoční hvězdaKvětina Vánoc - Vánoční hvězda Vánočka - nejoblíbenější receptyVánočka - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Středa 13.12. 2017
Dnes má svátek Lucie
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Bolí vás po sportu celý člověk? Zkuste jógu a doplňte Béčko

6. 07. 2015 | Fitness
Ať už trénujeme pravidelně, nebo si zasportujeme jen občas, nesmíme zapomínat na správnou regeneraci a dostatečný odpočinek. Vyhneme se tak bolavým svalům a kloubům, únavě, ale i problémům s imunitním systémem. Nejčastěji opomíjeným prvkem bývá strečink, doplnění tekutin nebo správná výživa. Zaměřme se tedy na nejdůležitější tipy, jak si s regenerací jednoduše poradit.

Jógou či kalanetikou proti bolestem svalů

Po každé fyzické aktivitě je nejdůležitější protažení svalů. Správným strečinkem uvolníme ve svalech napětí a podpoříme tak látkovou výměnu. Kromě toho urychlíme i regeneraci. Cviků na protažení existuje velké množství a záleží na každém z nás, jaký styl si vybere. Odborníci kromě tradičního protahovacího cvičení doporučují také jógu nebo kalanetiku, u kterých člověk relaxuje také po psychické stránce. U každého protahování je však důležitá technika. Měli bychom cítit pouze tah svalů, nikoliv bolest. V případě, že strečink po sportu nezařadíme, riskujeme kromě bolesti i možné úrazy.

jógaSportovci by měli dbát na dostatek vitamínů i minerálů

Neméně důležitou složkou je doplnění tekutin a dalších pro tělo významných látek. Při každé fyzické aktivitě se z těla přirozeně ztrácí velké množství vody společně s důležitými minerálními látkami. Během výkonu, ale především po něm, je proto nutné tyto chybějící látky doplnit. Se sportovním výkonem však tělo nepřichází jen o tekutiny, ale čerpá i větší množství energie. Záleží tedy na tom, co si dopřejeme před sportem a jak tělu chybějící živiny následně doplníme.

Aktivní lidé, kteří rádi sportují, by si měli hlídat především dostatečný přísun vitamínů skupiny B, vitamínu C i nenasycených mastných kyselin. Z minerálů je to pak nejčastěji železo, hořčík a vápník. Doporučená dávka těchto látek vždy závisí na míře aktivity i zátěže.

Nepodceňujme relaxaci, dodá tělu nové síly

Mezi nejoblíbenější části regenerace patří relaxace. Důslednou relaxací obnovíme schopnosti jednotlivých orgánů i celého organismu a načerpáme nové síly. Přesto si mnoho jedinců odpočinek upírá a nepřikládá mu dostatečnou váhu. To je však chyba. Nejjednodušším prvkem je sprcha nebo delší pobyt ve vaně s teplou vodou. Sprcha může být v tomto případě lepší volbou, protože se nepřipravujeme pocením o další tekutiny.

Výbornou metodou relaxace je také plavání pomalejším tempem, při kterém uvolníme svaly, a následné prohřátí ve vířivce. Mezi další metody patří jednoznačně také sauna a masáže. Sauna sice urychleně odstraňuje únavu, nemusí však každému vyhovovat. Tělo navíc opět přichází o tekutiny a je nutné je doplňovat. U masáží existuje celá řada druhů, ze kterých lze vybírat dle našich preferencí. Jedná se například o ryze sportovní, japonskou osvěžující masáž Shiatsu nebo masáž rehabilitační.

Zdroj: Generica

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Potřebujete stylová a pohodlná křesla do pracovny? Vyberte si kvalitní kancelářské židle Hawaj.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  ? Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !