Červená řepa - nejoblíbenější receptyČervená řepa - nejoblíbenější recepty Houbový guláš - nejoblíbenější receptyHoubový guláš - nejoblíbenější recepty Kdy se slaví Halloween v roce 2017?Kdy se slaví Halloween v roce 2017? Nakládané zelí - nejoblíbenější receptyNakládané zelí - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Narozeninový poklad
Soutěžte o výhry za
více než 150 000 Kč
do startu zbývá:
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Čtvrtek 19.10. 2017
Dnes má svátek Michaela
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Desatero „Back to work“ po dovolené

27. 08. 2015 | Diety
Začněte žít zdravěji, aktivněji, kvalitněji – ŠŤASTNĚJI.  Naše zdraví je totiž z velké části závislé na tom, co a jak jíme, jestli se hýbeme, jestli dokážeme kvalitně odpočívat a zda jsme (se sebou) spokojení a optimisticky naladění. Okuste dobrý pocit nejenom na dovolené, ale i po návratu v kanceláři – a to právě na vlastní kůži a vlastním tělu.

1.    Vraťte se po dovolené co nejdříve do svého režimu

Pokuste se po dovolené co nejdříve vrátit do svého zaběhnutého režimu. Pokud váš režim před dovolenou nebyl úplně ideální, je právě teď nejlepší čas pustit se do změny, začít aplikovat vhodnější návyky a svůj režim postupně zlepšovat. Dejte tělu jen to nejlepší i po dovolené!

2.    Snídejte každý den
Na dovolené většina z vás snídá, tak proč by tomu mělo být jinak i v běžném pracovním režimu? Udělejte si na snídani čas, ideálně posnídejte v klidu doma s rodinou či partnerem. Pokud snídani doma z nějakého důvodu nestihnete, nasnídejte se alespoň po příchodu do práce. Ale i v práci jezte v klidu a ne nad klávesnicí a s telefonem u ucha.

Desatero „Back to work“ po dovolené3.    Nezapomeňte si vzít do práce svačinku
Vezměte si svačinu z domova, případně si kupte vhodnou svačinu po cestě do práce. Budete připraveni a vyvarujete se toho, že si na svačinu koupíte nějakou sladkost, na kterou narazíte v nejbližším automatu či bufetu. Nemějte v blízkosti pracovního stolu při sobě potraviny plné cukru a tuku, které konzumujete ne z hladu, ale ze stresu, nebo jen ze zvyku.

4.    Udělejte si chvilku a připravte si oběd do krabičky

Pokud víte, že nabídka restaurací v okolí vašeho pracoviště není úplně to pravé, připravte si raději oběd sami. Příprava některých jídel zabere opravdu jen pár minut, osvědčenou rychlovkou je například kuskus s tuňákem a zeleninou, ale rychlých jídel je celá řada. Vhodným řešením je také uvařit k večeři porci navíc a tu si vzít následující den do práce. Můžete se též střídat při přípravě oběda s kolegyní.

5.    Železná zásoba v kanceláři
Přineste si do kanceláře trvanlivé potraviny, které poslouží jako vhodná svačinka, když si ji zapomenete přinést z domova. Může to být například cereální tyčinka, celozrnné cereálie, knäckebrot nebo například sušené maso. Pokud z nějakého důvodu nestihnete teplý oběd, dobře může posloužit například tuňák v konzervě nebo sýr, kousek pečiva a zelenina.

6.    Naplánujte si, co budete jíst
Plánování jídelníčku vám pomůže předejít tomu, že si koupíte po obědě dortík, jenom protože jdete okolo cukrárny. Pokud jste milovníkem sladkého, určitě si občas i ten zákusek můžete dopřát, ale naplánujte si to a uzpůsobte tomu jídelníček v průběhu dne, například tak, že si dáte menší porci oběda. Vhodným řešením je také jít méně vhodnou potravinu po práci vysportovat. Nejezte bezmyšlenkovitě, co vám nabídnou kolegové - jezte jen to, co si dovolíte v rámci naplánovaného jídelníčku.

7.    Nezapomínejte na pitný režim
Pít je vhodné průběžně během celého dne. Když večer zjistíte, že jste celý den nepili a budete se snažit vše dohnat vypitím velké lahve vody naráz, tak už je pozdě. Pokud během práce na pití zapomínáte, postavte si lahev či džbán s vodou na stůl, ať ji máte stále na očích. Zda dodržujete správný pitný režim, poznáte podle světlé barvy moči.

8.    Odchodem z práce to nekončí
Dbejte na správný režim i po příchodu domů. Pokud bude váš jídelníček v průběhu dne vyvážený, nemělo by se vám stát, že z práce přijdete hladoví a sníte vše, co vám přijde pod ruku. Připravte si vhodnou večeři - například zeleninový salát s kouskem masa nebo sýrua pečiva nebo jiné přílohy.Dejte si také pozor na večerní mlsání, večerů se sklenkou vína společně s nějakou tou dobrotou jste si určitě na dovolené užili dost. Pokuste se to doma omezit a nezažijte si návyk, že každý večer automaticky sednete k televizi s pytlíkem chipsů.

9.    Zařaďte sport do svého života

Na dovolené jste se pravděpodobně věnovali i nějaké pohybové aktivitě, pokračujte v tom i po návratu domů. Každý si určitě volnou půlhodinku na sport několikrát do týdne najde. Zkuste se pohybu věnovat pravidelně a uvidíte, že si na něj po určité době tak zvyknete, že už bez něj nebude moct žít.

10.    Nezapomínejte ani na rutinní pohyb
Pod pojmem pohyb si nemusíte hned nutně představit jen běh, kolo nebo hodinu strávenou v tělocvičně. Každý pohyb se počítá, proto se snažte co nejvíce zařazovat i pohyb rutinní -pokud máte vhodnou obuv, jděte do práce pěšky, místo výtahu použijte nahoru schody a při telefonování se procházejte. Pokud máte zaměstnání, kdy celý den sedíte u počítače, zkuste se alespoň několikrát za den protáhnout.

Zdroj: STOB

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Potřebujete stylová a pohodlná křesla do pracovny? Vyberte si kvalitní kancelářské židle Hawaj.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  ? Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !

Zlaťáky