Houbový guláš - nejoblíbenější receptyHoubový guláš - nejoblíbenější recepty Kdy se slaví Halloween v roce 2017?Kdy se slaví Halloween v roce 2017? Červená řepa - nejoblíbenější receptyČervená řepa - nejoblíbenější recepty Nakládané zelí - nejoblíbenější receptyNakládané zelí - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Narozeninový poklad
Soutěžte o výhry za
více než 150 000 Kč
do startu zbývá:
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Úterý 24.10. 2017
Dnes má svátek Nina
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Dostaňte se po Vánocích znovu do kondice

12. 01. 2015 | Fitness
Po Vánocích a oslavách nového roku máme vždy pocit, že je naše tělo těžké a nemotorné. Je to především nedostatkem sportu, na který o svátcích nezbývá čas, a těžkou kalorickou stravou. Jedinou možností, jak se dostat zpátky do kondice, shodit přebytečnou nadváhu a cítit se dobře, je kombinace zdravé nízkotučné stravy s pravidelným pohybem. Jezte spíše v menších a častějších porcích, zcela vynechejte jídlo na noc a sladkosti. Pohyb pomáhá tělu spalovat přebytečné tuky, které jste během Vánoc nabrali, a navíc vám pomůže znovu se cítit dobře.

Sport je cestou ke štěstí

Sport je malý zázrak. Při něm se uvolňují endorfiny - chemické látky, které způsobují pocity štěstí, spokojenosti a lepšího soustředění. Není náhodou, že po sportu často cítíme, že dokážeme všechno na světě a jsme na sebe pyšní. Proč si tedy takové potěšení nezabudovat do každodenního denního plánu? Navíc vás nečeká jenom samá dřina, protože každé cvičení je ideální doplnit relaxací, například saunami, které napomáhají regeneraci. Uvidíte, že s takovým přístupem se začnete do tělocvičny brzy vyloženě těšit!

Dostaňte se po Vánocích znovu do kondiceIdeální je začít měřením

Když skončí Vánoce, většinou si připadáte jako byste museli přibrat alespoň 5 kg. Pravda ovšem může být zcela jiná a mnohem příjemnější, protože pocit „těžkosti“ je možná způsoben pouhou změnou denního rozvrhu, kdy pracovní povinnosti jsou nahrazeny domácí pohodou a návštěvami příbuzných. Ideálním začátkem shazování kil by tedy pro vás mohlo být například vstupní vyšetření In Body, na jehož základě se lépe a hlavně cíleně sestaví cvičební plán, který opět má větší šanci na úspěch. Díky tomu možná zjistíte, že to s tukovými zásobami nabranými přes Vánoce není zase tak horké, ale možná jenom zadržujete hodně vody v těle, nebo jste ztratili svalovou hmotu, což ve vás vzbuzuje pocit ochablosti.

Výběr vhodného sportu

Důležité je, abyste si vybrali sport, který vás bude bavit. U každého je to různé. Muži dávají přednost spíše posilovacím strojům, ženy zase preferují běhání v kardio zóně, protahovací cviky nebo lekce aerobiku. Záleží pouze na vás, který sport si vyberete. Uvědomte si, že každé cvičení je náročné na určité svalstvo a je třeba zvážit vaše osobní dispozice. Například procházka, při níž jdete rychle, abyste se trochu zapotili, plavání nebo cyklistika jsou sporty vhodné pro kohokoliv. Plavání navíc procvičuje většinu hlavních svalových skupin. Běhání nebo aerobik může být náročnější pro vaše klouby. Tyto sporty nejsou moc vhodné pro lidi se srdečními chorobami, bolestmi zad, kolen nebo kotníků. Pokud ale nemáte tyto problémy, jsou to vynikající možnosti, jak zvýšit výkonnost srdce a plic, a jak předcházet řadě zdravotních komplikací.

Začít zvolna

Nikdy si na sebe nenakládejte příliš hned ze začátku. Například naplánování příliš dlouhé trasy pro vaše běhání a vaše následné nesplnění tohoto plánu vás může od cvičení velmi rychle odradit. Běžte na to z druhé strany. Zpočátku plánujte spíše kratší trasy na běhání, méně uplavaných bazénů, kruhový trénink nebo jeden aerobik týdně místo každodenního maratonu. Takové množství pohybu zvládnete a budete na sebe pyšní. Jakmile se budete cítit, že máte na víc, postupně si naložte větší zátěž. Prodlužte si váš plán zhruba o jednu třetinu toho, co jste doposud dokázali. Nezvyšujte si plány příliš, abyste nedocílili opačného efektu. Postupné přidávání nejen zvyšuje vaši výkonnost, ale i váš dobrý pocit ze sebe sama. Úplně ideální variantou je samozřejmě nechat si poradit od zkušeného trenéra, který vám po rozboru sestaví individuální cvičební plán, jenž povede přesně k vašemu cíli.

Cvičte ve skupině

Pokud po pár uběhnutých minutách na trenažeru, uplavaných bazénech nebo posilování na strojích zjišťujete, že vás cvičení o samotě nenaplňuje, zkuste najít někoho blízkého, kdo bude cvičit s vámi. Můžete například společně pěstovat nějaký sport (jóga, pilates, aqua aerobic) nebo jezdit na kole či trénovat v kardio zóně společně. Pouze u běhání není příliš vhodné kombinovat tempo více osob, protože každý potřebujeme určitý rytmus, ve kterém běžíme, a je velmi těžké najít společníka s podobným rytmem a podobnými požadavky na uběhnutou vzdálenost. Pokud ve vašem okolí není nikdo, s kým můžete pro pravidelné cvičení trvale počítat,  je tady ještě další možnost pořídit si osobního trenéra - s osobním trenérem nejste na svá novoroční předsevzetí sami, je vaším přítelem, rádcem a koučem na cestě ke splnění vašich novoročních předsevzetí! Navíc je bonus, že na vás má vždy čas.

Nízkotučná strava

Důležité je změnit také stravovací návyky – pokud budete jíst stejně jako doposud, cvičení vám sice dodá dobrý pocit, ale ten brzy zmizí, jakmile se najíte. S nízkotučnou stravou, luštěninami, ovocem a čerstvou zeleninou si udržíte mnohem více energie a pohody. Zdrojem energie jsou škroby a sacharidy. Jistě, sacharidy najdete i ve sladkostech, tam se ovšem objevují pouze jako rychle utvořená energie, bez jakýchkoliv živin. Škrob najdete například v těstovinách, rýži, bramborách a chlebu. Ovšem tato metoda není zcela univerzální, protože každému vyhovuje něco jiného, proto stojí za zvážení investovat do vlastního výživového poradce, který vám pomůže sestavit správný jídelníček a nadále jej bude upravovat přímo podle vašich potřeb.

Zdroj, foto: Aquapalace Praha

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj

Další fotografie ke článku Dostaňte se po Vánocích znovu do kondice:

Dostaňte se po Vánocích znovu do kondice
 



Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
ja sa chystám tiež niečo robiť s postavou a hlavne stravovacími návykmi, cez sviatky som sa prejedala hlavne sladkosťami tak tie musia ísť bokom a treba začať žiť zdravšieSmajlík
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Potřebujete stylová a pohodlná křesla do pracovny? Vyberte si kvalitní kancelářské židle Hawaj.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  ? Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles

Zlaťáky