Pampeliškový med - nejoblíbenější receptyPampeliškový med - nejoblíbenější recepty Hrajte s námi SUDOKU online !Hrajte s námi SUDOKU online ! MDŽ nebo Den matek?MDŽ nebo Den matek? Rebarborový koláč - nejoblíbenější receptyRebarborový koláč - nejoblíbenější recepty

pondělí 06.05. 2024
Dnes má svátek Radoslav

Isla del Sol aneb mějte koku vždy po ruce

8. 07. 2012 | Amerika
Splnila jsem si jeden ze svých snů a vyrazila z cestovní kanceláří směr Peru, Bolívie. Bez vědomostí, bez kondičky - prostě jsem to nechala na osudu.

Jedna z nejtěžších chvilek pro mě nastala na túře přes bájný ostrov Isla del Sol - místo narození prvního Inky.
Večer před túrou nám průvodkyně řekla, jak bude druhý den probíhat a já se ráno probudila v hotýlku na Copacabaně na jezeru Titicaca s tím, že půjdu jen ty tři kilometry s průvodcem a pak se vrátím zpět na lodičku a počkám na ostatní účastníky pěkně v klídku u inckých schodů. Nebudu se přece trmácet 9 kilometrů přes velbloudy (nahoru, dolů) ve výšce kolem 4000 m - přechod ostrova ze severu na jih.

Ostrov Isla del SolPlavba na vratké lodičce s ošlehaným kapitánem, žvýkajícím koku, utekla docela rychle a my jsme vyrazili na prohlídku ostrova.
Isla del Sol (Sluneční ostrov) je tím místem, kde se podle Aymarů a Kečuů narodilo slunce a stejně tak i bůh Virakocha a první Inka Manco Capac. Proto je ostrov uctíván a i proto je posetý spoustou památek připomínajících tyto události a věbec význam ostova v místní mytologii.

Procházka byla velmi příjemná a já se rozhodla, že prostě těch zbývajících 9 km přes ty velbloludy dám...

Ach ju - to jsem nevěděla, co mě čeká. Nevím, zda někdo z vás již absolvoval sebemenší procházku ve výšce kolem 4000 m, kde každý sebemenší kopeček je utrpením pro plíce.

ostrov Isla del SolVlekla jsem se jako hlemýžď a pusu jsem měla plnou bonbonů z koky - výhledy byly nádherné, plíce nestíhaly.... Kolem mě procházela jedna anglicky mluvící slečna a strčila mi pod nos malou kytičku - to je muňa, ta ti pomůže - je to na výškovou nemoc. Pomohla - nicméně plíce pořád nestíhaly.
Po několika kontrolách na incké cestě, jsme se konečně dostali do cíle - pěkný sešup k jezeru Titicaca a útulná hospůdka, kde bylo objednané jídlo. Na to jsem se nemohla ani podívat - nicméně jsem vypila dva čaje z koky.
Byla jsem vyčerpaná a chtělo se mi spát.

Čekala nás ještě lodička do Copacabany - byla už tma a jezero bylo temné a zlověstné. Ani jsme nedopluli ke břehu a vyčerpanost jako zázrakem zmizela - holt zabrala koka.

Tak pokud se někdo chystáte do Bolívie, Peru - hned na začátku nakupte velkou zásobu koky - bonbony, čaje, v některých hotelech mají  velké přikryté dózy v recepci - skrývají lístky koky. Zásobte se......

Hanaj - čtenářka

Další fotografie ke článku Isla del Sol aneb mějte koku vždy po ruce: