Likér ořechovka - nejoblíbenější receptyLikér ořechovka - nejoblíbenější recepty Nakládané zelí - nejoblíbenější receptyNakládané zelí - nejoblíbenější recepty Vánočka - nejoblíbenější receptyVánočka - nejoblíbenější recepty Vánoční cukroví - nejoblíbenější recepty Vánoční cukroví - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Úterý 01.12. 2020
Dnes má svátek Iva
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Jak být aktivní i ve vyšším věku

19. 11. 2020 | Fitness
Zdravý životní styl přináší celou řadu benefitů. Méně stresu, větší sebedůvěru díky pevnější postavě a zlepšení kardiovaskulárního zdraví jsou jen některými z nich. Pravidelná fyzická aktivita je důležitá bez ohledu na věk a výkonnostní úroveň. Nikdy není pozdě na to, začít s novým druhem pohybu.

Oddanost zdravému a aktivnímu životnímu stylu v pokročilém věku pomáhá odvrátit známky stárnutí, jako jsou ztráta svalové hmoty, nízká hustota kostí a snížená pohyblivost kloubů. Přesto někteří stále věří, že se stárnutím potřeba aktivity klesá. Pravda je však jiná – s přibývajícím věkem je třeba se více soustředit na pravidelnou aktivitu, abychom si zachovali dobrou kvalitu života, mohli vykonávat každodenní úkony a udrželi si celkové zdraví.

cvičení v každém věkuNěkdy může být složité vyznat se v tom, jaká aktivita je pro vás vhodná vzhledem k věku a současné výkonnostní úrovni. Často je to až zranění, které nás usvědčí v tom, že daná aktivita je nad meze naší aktuální výkonnosti. Věřím, že ideálním řešením pro všechny věkové skupiny je pravidelný vyvážený a rozmanitý trénink, jehož náročnost se postupem času zvyšuje současně s vaším pokrokem.

Než se rozhodnete vytvořit si tréninkový plán na míru, je dobré pochopit několik základních pojmů ze světa fitness. Podívejte se, jaké čtyři druhy tréninků můžete zvolit:

Cvičení s nízkým dopadem zahrnuje pohyby, které vyžadují minimální využití tělesné síly. Tento typ cvičení je nejlepší pro ty, kteří s pohybem začínají nebo se k němu po delší době vrací. Často se také doporučuje jedincům, kteří mají tělesná omezení v důsledku úrazu. Typickým příkladem je chůze, jízda na kole, plavání nebo jízda na veslařském či eliptickém trenažéru.

Cvičení s vysokým dopadem představuje aktivitu, při níž je třeba využití tělesné síly. Můžeme si jej představit jako pohyb, při kterém jsou obě chodidla zároveň ve vzduchu, jako je skákání, přeskakování nebo běh. Tento druh cvičení je nezbytný pro budování silných svalů a kostí, avšak na místě je také opatrnost vzhledem k aktuální výkonnosti, obzvlášť pokud jste začátečník nebo chcete výrazně zhubnout. Cvičení s vysokým dopadem více zatěžuje klouby a jeho zařazení do tréninkového plánu by mělo být postupné a pomalé.

Cvičení s nízkou intenzitou odkazuje na aktivitu s nižší úrovní námahy. Úroveň intenzity a cvičení spolu úzce souvisí. Pohyb s nízkou intenzitou snadno poznáte tak, že při jeho vykonávání nemáte problém konverzovat. Tep se pohybuje v rozmezí 60 až 70 % maximální srdeční frekvence.

Cvičení s vysokou intenzitou označuje druh pohybu, při kterém musíme vynaložit velké úsilí a energii. Ve světě fitness se jedná o stále populárnější cvičení, jelikož přináší celou řadu benefitů.
Dříve se mu věnovali převážně jen sportovci, v dnešní době se mu pravidelně věnuje stále více neprofesionálních sportovců. Cvičení s vysokou intenzitou bývají zpravidla kratší a vyhovují tak lidem, jež touží po rychlém dosažení výsledků v omezeném čase. Než se pustíte do tohoto druhu tréninku, měli byste se poradit se svým lékařem, zda je pro vás vhodné.

Rozmanitost cvičebního plánu a kombinace několika druhů cvičení vám pomůže vyhnout se případným zraněním a postavit se čelem znakům stárnutí.


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip



NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !