Houbový guláš - nejoblíbenější receptyHoubový guláš - nejoblíbenější recepty Bramboráky - nejoblíbenější receptyBramboráky - nejoblíbenější recepty Nakládané zelí - nejoblíbenější receptyNakládané zelí - nejoblíbenější recepty Likér ořechovka - nejoblíbenější receptyLikér ořechovka - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Sobota 22.09. 2018
Dnes má svátek Darina
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Jak rychle a úspěšně zhubnout do plavek

22. 05. 2015 | Diety
Letní teploty vybízejí k odložení zimního oblečení a odhalení těla v krátkých sukních či kraťasech a trávení dní u vody. Nestihli jste se ale zbavit nadbytečných kilogramů a na sundávání svršků se necítíte? Nezoufejte a začněte včas s redukcí váhy. Klíčem k úspěchu je dodržování následujících kroků.

Základem úspěchu je správný jídelníček

Redukční jídelníček by měl být rozdělen do 5-6 porcí. Měl by obsahovat 3 větší jídla: snídani, oběd a večeři a mezi těmito jídly by měly být svačiny. Vhodnou snídani představuje celozrnné pečivo, šunka, nebo 30% sýr a zelenina. Máte-li rádi sladké snídaně, dopřejte si cereální vločky s jogurtem a čerstvým ovocem. Svačiny by se měly skládat buď z mléčného výrobku a ořechů, nebo z kvalitního bílého jogurtu a ovoce.

K obědu doporučuji volit cereální přílohy. Kromě klasické přílohy, jako jsou brambory a rýže, je vhodné obohatit jídelníček o cereální výrobky, jako jsou celozrnné těstoviny, neloupaná rýže, pohanka nebo quinoa. Dále by se oběd měl skládat z jedné porce drůbežího nebo rybího masa, zeleniny a rostlinného tuku lisovaného za studena. Rozhodně se vyhněte Jak rychle a úspěšně zhubnout do plaveksmaženým a tučným jídlům, jako jsou knedlíky, smažený sýr, řízky, omáčky apod. Večeře by se měla skládat z jedné porce odtučněného tvarohu nebo vejce. Vhodné jsou také luštěniny nebo tofu. Pečivo volte celozrnné žitné, sezónní zeleninu a rostlinný olej za studena lisovaný.

Bez pohybu nemá redukční jídelníček smysl

Sport pomáhá předcházet svalové ochablosti, podporuje metabolismus a spalování tuku. Důležitá je pravidelnost sportovních aktivit a kontrola tepové frekvence. Chcete-li hubnout při fyzické aktivitě, je nutné pohybovat se v hranicích aerobního pásma. To je mezi 55 – 70 % maximální tepové frekvence. Pro zjištění, zda jste v aerobním pásmu, si můžete také vypomoci jednoduchým testem: pokud nelapáte po dechu a dokážete říci souvislou větu (ovšem už ne souvětí), pohybujete se v aerobním pásmu.

Jestliže se zalykáte a jen stěží vyhrknete slovo či dvě, zpomalte. Zrychlit můžete, až když budete moci při sportovní aktivitě normálně mluvit a dýchat. Tepovou frekvenci a výdej energie dokáže přesně změřit tzv. sporttester. Doporučuji zařadit aerobní pohyb (kolo, rotoped, běh nebo nordic walking) 2-3x týdně a 1x týdně pohyb zpevňující svaly. To může být např. power plate, power jóga, kruhový nebo funkční trénink.

Pozor na nežádoucí jo-jo efekt

Pod pojmem jo-jo efekt se skrývá neustále se opakující snižování a zvyšování váhy, které se zpravidla objevuje při radikálním hubnutí ve velmi krátké době. Pokud hubnete příliš rychle, nutíte své tělo spotřebovávat energii ze svalů a ne z tukových zásob. Ideální rychlost redukce je 250 – 500 g tuku týdně. Pokud hubnete rychleji, je to pravděpodobně ze svalů. Tento omyl Vás stojí zaškrcení bazálního metabolismu, odvodnění a svalovou ochablost. Správná rychlost redukce není důležitá jen pro adaptaci metabolismu na nové podmínky, ale také adaptaci vaší psychiky. Na novou váhu si musíte zvykat postupně!

Podpořte hubnutí a vyhněte se jo-jo efektu

Významný podíl na hubnutí má i vláknina. Ideální je denně zkonzumovat 30 g vlákniny, čemuž odpovídá příjem cca 1/2 kg zeleniny a 200 g ovoce denně. Ne vždy je možné takové množství sníst, proto můžete vaše úsilí podpořit doplňkem stravy. Důležité je i dodržování pitného režimu, díky němuž může vláknina, ať už z potravy nebo doplňků, plnit svou roli. Prevencí jo-jo efektu je tedy správné nastavení redukčního režimu, pohyb, který vede ke zpevnění, a přírodní doplněk, který pomůže od zbytečného přejídání nebo nedodržování stanovené redukce.


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj

Další fotografie ke článku Jak rychle a úspěšně zhubnout do plavek:

Jak rychle a úspěšně zhubnout do plavek
Jak rychle a úspěšně zhubnout do plavek
Jak rychle a úspěšně zhubnout do plavek
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.



NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !