Pampeliškový med - nejoblíbenější receptyPampeliškový med - nejoblíbenější recepty Hrajte s námi SUDOKU online !Hrajte s námi SUDOKU online ! MDŽ nebo Den matek?MDŽ nebo Den matek? Rebarborový koláč - nejoblíbenější receptyRebarborový koláč - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Středa 08.05. 2024
Dnes má svátek všichni osvobození
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY

Konec cyklistické sezóny. Co s elektrokolem v zimě?

2. 11. 2022 | Cykloturistika
Blíží se konec cyklosezóny, ti otužilejší možná plánují šlapat do pedálů i v zimě, nabízí se ale otázka: Jak elektrokolo snáší zimu? Mohl by mráz poškodit lithiovou baterii?

Většina lithiových akumulátorů může být provozována od -10 °C aniž by se tím nějak výrazně zkracovala jejich životnost. Ovšem již při teplotě 0 °C je pokles kapacity znatelný. Na plně nabitý akumulátor ujedete takřka o 20 % kratší vzdálenost. Klesne-li teplota až na -20 °C, z akumulátoru už vyždímáte sotva 60 % jeho původní kapacity. Pokud by byl při takové teplotě používán dlouhodobě, mohlo by dojít k jeho nenávratnému poškození. Jenže popravdě, kolik z vás by mělo chuť projíždět se v takové zimě?

Zkrátka pokud se teplota přiblíží nule, nebo v krajním případě klesne lehce pod nulu, akumulátoru krátkodobý provoz v takové teplotě neublíží. Důležitější je však dbát o vlastní bezpečnost na mokré a promrzlé vozovce.

Konec cyklistické sezóny. Co s elektrokolem v zimě?Problémem jsou solené silnice. Ostatně ty jsou problémem i pro auta. Není tajemstvím, že slaná voda je velice korozivní a dostane se do každé skulinky. I když jsou elektrokola konstruována tak, že lehký déšť ani průjezd mělkým brodem jim nevadí, vodotěsná nejsou. Odstranit vlhkost a sůl ze všech spár a dutin může být problém. Opláchnout kolo tlakovou myčkou není právě nejlepší nápad, protože silný proud vody může proniknout i do míst, kde by došlo k poškození elektrických rozvodů a elektroniky. Jak po celý rok, tak zejména v zimě je důležité dbát na to, aby byly všechny pohyblivé části důkladně promazané, protože mazivo nejen že zajistí hladký provoz a snižuje opotřebení, do jisté míry ale také odpudí vodu.

Kolo nenechávejte nikdy zablácené a od sněhu. Sníh pečivě omeťte, kolo očistěte vlhkým hadrem. Dbejte zejména na to, aby voda nezatékala do elektromotoru, kabelů, kontaktů, spínačů nebo do displeje s řídící jednotkou.

Pokud se rozhodnete, že kolo na zimu odstavíte a nemůžete jej celé zazimovat ve vytápěném prostoru, nevadí. Důležité je v každém případě vyjmout baterii a uskladnit jí při teplotě do 25 °C. Skladovat by se měla nabitá na cca 60–70 %, protože tak dochází k nejmenšímu poklesu kapacity, a tudíž se zbytečně nezkracuje její životnost.

Zároveň je vhodné zamyslet se nad tím, zda se před zimou nevyplatí svěřit kolo odbornému servisu ke kontrole a seřízení. Na jaře vás pak nezaskočí, že přetížené servisy nestíhají zakázky vyřizovat včas.


Zdroj, foto: Hecht



Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip


NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !