Robinsonův ostrov - pravidla pro rok 2018Robinsonův ostrov - pravidla pro rok 2018 5 důvodů, proč nemůžete zhubnout5 důvodů, proč nemůžete zhubnout Jak vybírat sluneční brýleJak vybírat sluneční brýle Pampeliškový med - nejoblíbenější receptyPampeliškový med - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
pondělí 23.04. 2018
Dnes má svátek Vojtěch
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Chytrá žena

Neztrácejte v zimě motivaci: 6 tipů, jak nezastavit!

12. 01. 2018 | Fitness
Zimní počasí začínajícím běžcům, i těm pokročilejším, právě nepřeje. Jít běhat ráno před prací, nebo večer je pro mnoho z nich ve tmě nepříjemné, stejně tak jít trénovat místo obědové pauzy. Ať už chcete splnit své novoroční předsevzetí a více se hýbat, nebo pravidelně běháte a v zimě jen ztrácíte motivaci, poradíme vám, jak na to.

1. Stanovte si cíle.


Jeden z nejjednodušších způsobů, jak si stanovit cíl s pevným termínem a vzdáleností, kterou chceme bez větších problémů uběhnout, je přihlásit se na závod. Na ten ale nenatrénujete přes noc, takže proč nezačít právě teď? Nemusíte běžet hned maraton nebo půlmaraton, může vám stačit 10 nebo i 5 kilometrů. Pokud nechcete běžet sami za sebe, ale máte rádi týmové prostředí, ideální je pro vás štafetový závod nebo rodinné běhy. Ty nemají tak velké nároky na uběhnutou vzdálenost a zároveň si užijete soutěžní atmosféru třeba i s celou rodinou. 

2. Nebuďte v tom sami.


Nařídíte si budíka a ráno se vám nechce vstát, večer přijdete unavení z práce a o předešlé motivaci už se vám díky únavě jenom zdá. Domluvte se na běžeckém tréninku s někým dalším. Nemáte s kým běhat? Po celé České republice jsou často aktivní běžecké skupiny, prohledejte sociální sítě nebo databázi běžeckých tras Mattoni FreeRun, kde můžete vyběhnout hromadně i s koučem a zcela zdarma. Aťuž půjde o jednoho běžeckého partnera, nebo celou partu, předem domluvený trénink pro vás bude složitější zrušit.


3. Správné oblečení je polovina úspěchu.


Kromě tmy je pro většinu běžců nepříjemná v zimním období i nízká teplota. I kdyžbyste podle tradičního odhadu měli být oblečeni tak, jako by byla teplota venku o přibližně 5 stupňů Celsia vyšší, rozhodně byste vrstvení svrškůneměli podcenit. Při teplotách pod bodem mrazu jsou ideální minimálnědvě vrstvy na spodní polovině těla a 3 na horní. Nezapomínejte také na tenké běžecké rukavice a čepici, popřípadě kuklu. Když vycházíte z domu, měli byste se cítit chladněji, abyste se při běhu nepřehřáli. 

4. Outdoor versus indoor


Během zimy se dá trénovat i uvnitř.  Pár desítek minut na běžeckém pásu vás v zimním počasí příjemně prohřeje, natrénujete potřebné běžecké kilometry, nebo klidně jen rychlou chůzi a nemusíte řešit venkovní teploty a zimní výbavu. Běhání ve fitness centru má i další výhody – před během se můžete v klidu v teple rozcvičit a po běžeckém výkonu pohodlně protáhnout tak, abyste ulevili svalům. 

5. Běhat a kombinovat


Kdo říká, že při přípravě na běžecký závod musíte jen běhat? Celková kondice je také velmi důležitá a té dosáhnete i při tréninku v posilovně nebo při vedených lekcích. Ať už jde o kruhový trénink, různé posilovací nebo kondiční skupinové lekce, pro váš běh jsou prospěšné. Pevný střed a správné držení těla jsou základem správné techniky a na ten se můžete při cvičení ve fitness centru zaměřit.

6. Rozvrh na míru


Nezbyl vám dnes na běh čas a máte toho hodně. Zároveň je pro vás problém se k pravidelným, ať už výběhům nebo jiným tréninkům odhodlat. Naplánujte si je dopředu. Každý běh, nebo studiová lekce by měl mít pěvně dané místo ve vašem kalendáři. Nejlépe o víkendu si sedněte a naplánujte si aktivity na celý týden dopředu. Pomůže vám to tak s organizací času a vám se nestane, že zapomenete věci na běhání doma. Naopak, pokud se na běh opravdu necítíte a není vám dobře, jste příliš unavení, je lepší trénink odložit, nelámat věci přes koleno a vyhnout se tak zbytečnému případnému zranění. Důležité je běhat s radostí.

Zdroj, foto: RunCzech

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.



NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  ? Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !